Eurovision Song Contest 2021

Het liedje van Hooverphonic mist wat power vind ik na het refrein , valt stil en dan beginnen ze weer mooi op te bouwen. (voor eurovisie volledig te scoren is dat denk ik wel nodig) . Dat ze er met effectieve muzikanten stonden sprong er wel uit.

Het liedje van ukraine kan wel een echte meme worden :LOL:
 
Eerste halve finale was zwak, mooi zo, de weg naar de overwinning ligt helemaal open voor Zwitserland! :love:
 
En samen met Malta is dit gewoon afgekeken van de Israëlische winaar van 3 jaar geleden.
Oei, de vergelijking tussen Toy en Rusland snap ik niet. Alle 2 wat excentriek gekleed, maar Rusland wou toch duidelijk een babooshka nabootsen? Israel was toen meer anime-stijl.

Tussen de liedjes zelf zie ik al helemaal weinig gelijkenissen. Het thema, ja, maar het is niet dat Toy het eerste female empowerment nummer ooit was hé. :p
 
Naar mijn gevoel is de spoeling toch wel wat dun dit jaar (of toch deze halve finale). Ik kan normaalgezien de kanshebbers voor de winst er wel uithalen maar bij deze optredens had ik vooral een zeer 'meh' gevoel. 🤷‍♀️ Ik krijg het er trouwens van dat Peter VDV per se bij ieder nummer zijn mening moet zeggen over dat iets doorgaat of niet. Ik heb mij zo aan hem geërgerd tijdens de bekendmaking van de finalisten. Als hij niks nuttigs te zeggen heeft, kan hij beter zijn mond houden. Ben aan't twijfelen om de andere halve finale en finale te streamen op YT.

Litouwen: Tof, vond hun nummer van vorig jaar wel leuker.

Slovenië: Hallelujah, snore-fest.

Rusland: Entertainend, plus leuk deuntje. Had zelfs haar eigen tent bij.

Zweden: Altijd hoge verwachtingen bij Zweden, niet slecht, niet waauw.

Australië: Geen slecht liedje, maar niet live, dus redelijk wat voordelen. Denk maar aan die hoge noten tegen het einde.

N.-Macedonië: Balade met spiegels, snore.

Ierland: Leuk deuntje en leuk concept op het podium, maar zo eentonig gezongen. Andere zangeres met meer bereik en het was een toppertje geweest.

Cyprus: Lady Gaga-wannabe. Alejandro, ik bedoel, El Diablo. Soit eerste keer echt Eurovisie op het podium met degelijk nummer.

Noorwegen: Na El Diablo, engelenvleugels en duivelshorens voor de dansers. Voor de rest meh.

Kroatië: Vond ik niet slecht in vergelijking met de andere in dezelfde soort in de show.

België: Geen slecht nummer, maar geen Eurovisie. Rustmoment tussen de dans- en lichtshows.

Israël: 3e dansmarieke van de avond. Zo krijse... sorry hoge noten, seg.

Roemenië: Meh.

Azerbeidzjan: Mata Hari-dansmarieke.

Oekraïne: Eindelijk Eurovisie. :clap:En groen pluimen.

Malta: Ze kan zingen, daar niet van, maar zo'n kakofonie.


Degenen die door waren voor mij na de show waren Litouwen, Rusland, Zweden, Cyprus, Kroatië, Azerbeidzjan, Oekraïne en Malta. Slovenië, N.-Macedonië, Ierland en Roemenië lagen er voor mij uit. Zo ver zat ik er niet naast.
 
Het viel me wel op dat veel deelnemers mensen waren die het moeilijk gehad hebben. Vluchtelingen, gepest als kind, ...
 
ik vond de middelvinger van Duitsland wel leuk
RtQWaAZZ4bG4XuQ66z8geg4m.jpg
 
Trouwens is zelfs het zingen ook niet meer live? Ik dacht dat de muziek on tape was maar dat er wel nog steeds live gezongen werd?
 
Trouwens is zelfs het zingen ook niet meer live? Ik dacht dat de muziek on tape was maar dat er wel nog steeds live gezongen werd?
Zang is nog steeds live, maar Australië kon door inreisverbod niet naar Nederland afzakken. Daarom hadden zij een live optreden opgenomen.
 
Ik begrijp ook niet dat Zweden is doorgestoten. Dat was toch heel vals gezongen?
Nummer was op zich bij een van de beteren (tenminste een catchy refrein) + de helft van de punten wordt door de jury gegeven, en die scores worden de dag ervoor op de generale repetitie uitgedeeld. Als zijn zang toen beter was dan in de publieksuitzending, zal hem dat wel meer punten hebben opgeleverd.
 
Terug
Bovenaan