Reverz
Well-known member
Die keuze is een beetje des mensens zeker? Eerst accepteren dat je er eigenlijk niet genoeg van kent om actief te belegen en dus de passieve weg nemen om dan alsnog in diezelfde passieve methode op zoek te gaan naar een edge om de markt te verslaan waarvan je eerder al aan jezelf hebt toegegeven dat je dat waarschijnlijk toch niet kanDat is een keuze die je natuurlijk zelf moet maken ik wil gewoon passief beleggen en niet bezig zijn met welke sector het goed doet want dan ben ik actief aan het beleggen.
Mijn strategie is simpel elke maand investeren in dezelfde wereld ETF ongeacht hoe de koers staat.

Kinxton vermeld hier een defense ETF van +18% maar vergeet helaas de periode erbij te vermelden. Dat lijkt op zich fantastisch en afhankelijk van het aankoop moment is dat ook zo, of net niet... Als dat op 2 maand gehaald is: sterk. Maar ik hoop wel dat het bv niet YTD is want IWDA/SWRD staan op die periode bijna 30% up...
De realiteit is dat 95% van beleggers de markt niet consequent kan verslaan met stock picking. Waarom zou diezelfde 95% dan moeten denken dat ze de markt wél consequent kunnen verslaan door op een andere manier aan stock picking te doen?