Reverz
Well-known member
Ik begrijp niet waarom je reacties zo overdreven defensief zijn... ik maak mij gewoon een bedenking, niet meer, niet minder. "Janken"...Mensen, kom op, sinds inception heeft EMIM +/- +66,83% gedaan, in 10 jaar tijd. Van 30 mei 2014 tot mei 2024. Staat nu zelfs aan +78,20%.
![]()
iShares Core MSCI Emerging Markets IMI UCITS ETF (Acc) | A111X9 | IE00BKM4GZ66
Key facts and comparisons for iShares Core MSCI Emerging Markets IMI UCITS ETF (Acc) (IS3N | IE00BKM4GZ66) ➤ justETF – The ETF Screenerwww.justetf.com
Dit is voor lange termijn, 15~20 jaar éh. Als jullie pas begonnen zijn met in EMIM te pompen en nu al 'janken' over kruimels op amper enkele maanden tot 1 jaar tijd, laat staan 3 jaar underperformance, dan zijn ETFs misschien niet bedoeld voor jullie, want dan zie ik jullie ook al afkomen met drama bij correctie van IWDA/SWRD en met verlies verkopen.
Buy & HOLD. En hou jullie aan een ratio en koop af en toe meer naast de andere ETFs.
'k Denk dat ge op een dag blij zult zijn als China, India & andere EM opkomen wanneer USA underperformed.
Er wordt hier ook niks verkocht, wat gekocht wordt blijft staan. Dat wil toch niet zeggen dat ik mij niet mag afvragen of het naar de toekomst toe uberhaupt wel zin heeft van EMIM te kopen ipv gewoon alles in IWDA te droppen?Net als bij je defense tracker een week of 2 terug geef je overigens ook weer slechts een beperkt stukje info om een punt te maken. Sure, 70-80% op 10 jaar tijd is niet slecht op zich. Maar je vergeet een referentiekader te schetsen, een referentie van 210%.
. Voor 1000 aan IWDA gekocht en vanaf nu elke maand en 2-3 tal.
.