ETF's - Trackers - Indexing - Passive Investing - Mutual Funds - ...

CNDX begint echt wel schijteduur te worden. Nu al €804 voor één aandeel. Wordt het niet tijd dat ze dat eens opsplitsen? Toch al een hoopje geld voor de retail belegger om bij elkaar te harken.

CNDX begint echt wel schijteduur te worden. Nu al €804 voor één aandeel. Wordt het niet tijd dat ze dat eens opsplitsen? Toch al een hoopje geld voor de retail belegger om bij elkaar te harken.
Dan stort je toch gewoon 1 keer om de 2-3-4 maand ipv elke maand?

Ja voor mij is het geen probleem maar voor andere mensen misschien wel. Het is gewoon een pakje duurder dan de rest.
Maar als je 200 per maand kan sparen, doe je nu gewoon een storting van 800 na 4 maand, ipv een storting van 600 elke 3 maand...?

Ik heb eens gezocht en UST is ook een optie, heeft zelfs lagere kosten dan CNDX :)

Maar als je 200 per maand kan sparen, doe je nu gewoon een storting van 800 na 4 maand, ipv een storting van 600 elke 3 maand...?
Ja klopt. Maar mensen kopen graag elke maand iets in plaats van op te sparen om dan na 4 maand een transactie te doen. Dat geeft minder gevoel van vooruitgang.

Als totale analfabeet op financieel vlak heb ik op 01/2023 wat etf's gekocht op degiro en dat lijkt echt wel zijn vruchten af te werpen. Ik maak me voorlopig geen illusies en weet dat het best een pak harder kan crashen maar so far so good...
Dit is mijn pensioensparen denk ik en zal hier op gezette tijden meer geld in blijven steken denk ik.

Mag ik julllie portefeuille ook eens zien aub?

Bijlagen

• Screenshot_20230727-123949_DEGIRO.jpg
    Screenshot_20230727-123949_DEGIRO.jpg
    374,8 KB · Weergaven: 53
Als totale analfabeet op financieel vlak heb ik op 01/2023 wat etf's gekocht op degiro en dat lijkt echt wel zijn vruchten af te werpen. Ik maak me voorlopig geen illusies en weet dat het best een pak harder kan crashen maar so far so good...
Dit is mijn pensioensparen denk ik en zal hier op gezette tijden meer geld in blijven steken denk ik.

Mag ik julllie portefeuille ook eens zien aub?
Waarom IWDA EN VWCE?

Het houdt weinig steek om iwda en vwce te hebben.
Ze overlappen enorm en zullen een heel gelijkaardig rendement halen.

Aangezien ze zo gelijk zijn doe je er ook niet echt iets fout mee natuurlijk

Het houdt weinig steek om iwda en vwce te hebben.
Ze overlappen enorm en zullen een heel gelijkaardig rendement halen.

Aangezien ze zo gelijk zijn doe je er ook niet echt iets fout mee natuurlijk
Klopt, beide vandaag 1,43 en 1,38% gestegen. Vandaag is best een goeie dag. :)

Moet je ook een beurstaks betalen als je je ETF's verkoopt op Degiro? De ETF's zijn inderdaad goed gestegen vandaag (eindelijk), en vraag me of het nu een goed moment is om te cashen. Nuja, je hebt nooit een glazen bol natuurlijk.

Terug
Bovenaan