ETF's - Trackers - Indexing - Passive Investing - Mutual Funds - ...

- reclame voor xtrackers etf's, een afdeling van Deutsche bank, die notoir teveel risico nemen (zoals credit suisse) en altijd van de partij zijn als er ergens een schandaaltje is

- zet hun grote aanbod in de verf, zodat beleggers voor elke 'overtuiging' in een thema kunnen beleggen.
Diametraal tegenovergesteld aan het oorspronkelijke passieve indexbeleggen principe dus.

Samengevat: beter niet lezen.
 
- reclame voor xtrackers etf's, een afdeling van Deutsche bank, die notoir teveel risico nemen (zoals credit suisse) en altijd van de partij zijn als er ergens een schandaaltje is

- zet hun grote aanbod in de verf, zodat beleggers voor elke 'overtuiging' in een thema kunnen beleggen.
Diametraal tegenovergesteld aan het oorspronkelijke passieve indexbeleggen principe dus.

Samengevat: beter niet lezen.

Mooi kort en krachtig samengevat. Er staat inderdaad absoluut niets in van nieuwe inzichten - het komt neer op "koop via ons want wij begeleiden je als klant".

@polar bear: voor beter en neutraal advies beter deze thread lezen of hier je vragen stellen ;)
 
Zijn er mensen die al eens effecten hebben overgezet van degiro naar Keytrade? Op het formulier "Effectentransfer - Mandaat" wordt gevraagd de historische aankoopdatums en aankoopprijzen in te vullen. Moet ik dit voor elke aankoop apart doen, of kan ik bvb. voor IWDA gewoon "06/2022 - 03/2024" en "€72,58 - €89,42" invullen?
Uit degiro kan je normaal een overzichtje halen van al je aankopen. Ik heb dat overzichtje gewoon bij dat formulier gevoegd.
 
Dit staat bij Bolero: “Wat betreft uw effecten zelf, geniet u reeds een grote wettelijke bescherming. U blijft immers te allen tijde eigenaar van deze effecten. Daarbovenop voorziet het Beschermingsfonds voor Deposito's en Financiële instrumenten in een garantie tot maximaal € 20.000 per klant, mocht Bolero - KBC Bank NV in gebreke blijven voor het teruggeven van de financiële instrumenten.”
En: Een beursgenoteerd fonds (ETF) is een groep effecten die op een effectenbeurs kan worden gekocht of verkocht.

De aandelen blijven van u bij failliet van Bolero. deze worden bewaard bij Euroclear. Echter wanneer Euroclear in gebreke blijft door een grote fraudezaak ofzo zijn uw effecten ook slechts gedekt voor 20000€.

Tenslotte: Onlinebroker Bolero en KBC Bank behoren tot dezelfde bankengroep, namelijk KBC Group. Of u een dubbele bescherming geniet, wordt volledig bepaald door het gegeven of beide aparte juridische bankentiteiten van elkaar zijn. Zo vormen Bolero, KBC Bank en KBC Brussels samen één bankentiteit. Dat betekent dat uw tegoeden bv. bij Bolero en bij KBC Bank opgeteld, slechts gedekt worden tot 100 000 euro per persoon. Kortom, er geldt géén dubbele bescherming.
Even een vraag: indien er problemen optreden bij Euroclear, wat gevolgen heeft dit dan voor ETF’s?

“The official cautioned that Euroclear Bank, which holds over €37 trillion in assets globally, could face liquidity issues if overwhelmed by a multitude of lawsuits. In such a scenario, the Belgian central bank might be compelled to revoke its license, potentially triggering a global financial crisis.”
https://english.almayadeen.net/news...a-asset-seizure-could-trigger-global-collapse
 
Trade Republic gaat binnenkort een bankkaart aanbieden. Die 2.8 % netto rente is wel interessant denk ik voor de emergency fund...
 
- reclame voor xtrackers etf's, een afdeling van Deutsche bank, die notoir teveel risico nemen (zoals credit suisse) en altijd van de partij zijn als er ergens een schandaaltje is

- zet hun grote aanbod in de verf, zodat beleggers voor elke 'overtuiging' in een thema kunnen beleggen.
Diametraal tegenovergesteld aan het oorspronkelijke passieve indexbeleggen principe dus.

Samengevat: beter niet lezen.
Dit zie je geregeld in De Tijd passeren, verdoken reclame (los van de nog meer in-your-face advertorials). De Tijd is ondernemersgezind (logisch) en je ziet dit duidelijk terug in hun berichtgeving, tot zelfs artikels die ogenschijnlijk neutrale terrein zouden moeten zijn voor hen.
 
Ik wil een Bolero account aanmaken om in ETF te investeren, maar is het ook mogelijk om dit een gemeenschappelijk account te maken?
Of moeten ik en mijn vrouw elk apart iets opstarten? Dat lijkt me wat vreemd.
 
Bedankt! Ik heb het nu geprobeerd via PC, en daar zag ik wel de knop "Gemeenschappelijke rekening" staan :biglaugh: Die was er in de mobiele app niet zichtbaar
Klopt ja, staat zo ook op hun website: “Om een gemeenschappelijke Bolero-rekeningte openen: gelieve de website te gebruiken via een computer en niet via smartphone.” Gemeenschappelijke rekening openen ging bij ons even vlot als een individuele rekening.
 
Wat is er aan de hand met IWDA. Koop sinds januari elke maand 8 stuks (vandaag nog gedaan). Zo goed als alle winst poef weg.
Gelukkig is het voor de zeer lange termijn :D.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan