Ervaringen met werken als (financiëel) consultant?

Hoi iedereen,

Ik werk nu al even als dossierbeheerder in een boekhoudkantoor.
Graag had ik echter de stap genomen naar business controller (Lees: forecastwerk, budgettering, analyses maken, etc).
Momenteel ben ik ook een avondopleiding Data-analist gestart om alvast meer feeling te krijgen met de nodige BI-tools.

Wat ik merk tijdens het solliciteren bij dergelijke functies is mijn - uiteraard - gebrek aan ervaring.
Een tijd geleden had ik ook een financiëel consultant in het bedrijf waar ik momenteel werk (intern) met een bachelor accountancy-fiscaliteit.
Ik merkte al snel dat haar boekhoudkennis redelijk laag zat. Haar takenpakket bij ons bestond ook voornamelijk uit het inboeken van facturen.

Nu heb ik enkele functies gezien bij consultancybedrijven als joost consulting, Trifinance, etc. als business controller - met als takenpakket het forecastwerk / budgettering / analyses / etc.

Nu vraag ik me af hoe accuraat dat is? Ik heb vooral schrik dat ik functies ga krijgen waar ik als tijdelijke uitzendkracht de minder interessante taken zal krijgen.
Op papier lijkt het me de ideale manier om er de ervaring op te doen die elke vacature van me verwacht, maar of dit in werkelijkheid ook zo gaat zijn...?

Vandaar dat ik me afvroeg of mensen hier ervaring mee hebben - en of het een interessant (tijdelijk) pad is om de nodige ervaring op te doen?
Zo ja - Welke consultancy bedrijven kan je beter wegblijven? Er lijken er tegenwoordig zoveel te zijn, dat ik niet goed weet dewelke te "kiezen".
Of kan ik beter blijven solliciteren op permanente functie in de hoop dat iemand de sprong met mij wil wagen?

Alvast bedankt!

Terug
Bovenaan