Ervaringen met aannemers

Allee volgende week komen ze eindelijk mijn zonnepanelen plaatsen.

De plaatsing was twee weken geleden voorzien, maar door een wissel van zaakvoerder was alles op de lange baan geschoven. Toen ze mij geen nieuwe datum konden geven ben ik elke twee dagen beginnen bellen naar de vertegenwoordiger, project manager en de hoofdzetel.

Gewoon beleefd blijven, maar wel zo de schroeven aandraaien en laten merken dat ge niet van plan zet om op te geven. Works like a charm :)

Nu maar hopen dat ze hier effectief staan over een week...

Het is niet verboden om gewoon aan te geven dat het te druk is en voorlopig geen nieuwe werken worden aanvaard. Precies of dat mag niet.
Die discussie is hier al eens gevoerd, maar daar is gewoon niet altijd tijd voor. Of we willen het wel doen, maar het blijft gewoon te lang liggen.

Wat is er gebruikelijk om als geschenk te geven aan de ruwbouwaannemer (5 mannen) van een nieuwbouw waar ze redelijk op gevloekt hebben omwille van het ontwerp van de architect :unsure:?
Elke persoon die bij ons iets van werken komt uitvoeren krijgt op zijn minst gekoelde of warme drank aangeboden.
Diegene die onze deuren kwam steken heeft zelf geboortesuiker gekregen en heeft via facetime onze pasgeborene zitten showen aan zijn dochter.

Een blije werkman levert beter werk imo, die geen dan net iets verder in hun dienstverlening

Die discussie is hier al eens gevoerd, maar daar is gewoon niet altijd tijd voor. Of we willen het wel doen, maar het blijft gewoon te lang liggen.
Hoeveel tijd kost dat? Vraag voor offerte komt binnen, copy paste een antwoord dat jullie op dit moment geen nieuw werk aanvaarden. 1 minuut per mail ?

oTWA7A6.jpg

Eergisteren onze trappenhal onderwater omdat de dakwerkers die het dak van onze buurman gedaan hebben (ze moesten daarvoor via ons dak); een aantal pannen omheen de Velux niet in de juiste volgorde hebben teruggelegd. :cautious:

Niets wat echt de schuld is, maar toch... Twee maanden geleden tot de vaststelling moeten komen dat na uitbreken van vloer, de nieuwe vloer technisch niet mogelijk was. Had niemand kunnen voorzien dus OK. Vandaag dan D-day voor het leggen van de nieuwe vloer bij een andere firma, blijkt door een productiefout dat de aangeleverde tegels onbruikbaar zijn. Dus allicht weer vertrokken voor een week of twee leven op de chape.

Fffuuuuuuuuuu

En de saga gaat voort... Ze hadden in de tussentijd de vloer ook wat egaler gemaakt als widergutmachen.
Nieuwe vloer geleverd en gelegd, maar de vloerder was nog steeds niet tevreden van de tegels. Dan is de productexpert van de leverancier langsgekomen, geoordeeld en tot een oplossing gekomen.

De vloerdeel zelf had nu geen tijd meer tot eind de zomer waardoor de zaakvoerder een ander team had gestuurd, niks mis mee.
Die kwamen dan aan en begonnen te werken en dan hoor je de woorden "nee dit werkt toch niet, wat is hier gebeurd?". Blijkt dat het egaliseren heel slecht is gebeurd waardoor ze het toch eerst volledig willen egaliseren voor ze de vloer willen plaatsen. Tegen 1/7 zou alles moeten liggen.

1/7 en ik heb de vorige vloer 18/2 uitgebroken. Wet van Murphy.

Trap komen opmeten nadat we offerte gekregen hebben van carpetright. Natuurlijk al een half uur te laat. En dan tot de conclusie komen ja het gaat u meer kosten want we gaan snijverlies hebben etc etc. Maar ik heb een offerte met de werken op? Dus die prijs geldt dan toch? :unsure:

Wat moeten ze exact doen?
Voor de kelder een nieuwe badkamer van ~12 vierkante meter, 2 vensters vervangen door iets grotere zodat het een officiele woonruimte kan worden, gyproc muren, nieuw plafond, laminaat op de vloer.

De vloerverwarming in de kelder is daar niet bij begrepen, een aparte firma heeft daar een quote van 12k voor gegeven.

Trap komen opmeten nadat we offerte gekregen hebben van carpetright. Natuurlijk al een half uur te laat. En dan tot de conclusie komen ja het gaat u meer kosten want we gaan snijverlies hebben etc etc. Maar ik heb een offerte met de werken op? Dus die prijs geldt dan toch? :unsure:
Hangt er vanaf wat er op offerte staat.

oTWA7A6.jpg

Eergisteren onze trappenhal onderwater omdat de dakwerkers die het dak van onze buurman gedaan hebben (ze moesten daarvoor via ons dak); een aantal pannen omheen de Velux niet in de juiste volgorde hebben teruggelegd. :cautious:
Is dat niet vreemd dat enkel de pannen het water tegen houden ?

Is dat niet vreemd dat enkel de pannen het water tegen houden ?
Idd. En zeker dat "beetje" afwijking op die twee pannen zou het niet mogen doen. Die Velux is toch breder waterdicht gemaakt dan die 2cm tussen het raam en de pannen? Dan daar nog eens het onderdak onder dat waterdicht moet aangesloten zijn met die Velux.
En om meteen een hall onder water te zetten met dat ene kleine lekje?

Toen hier twee jaar terug de dakwerkers enkel het onderdak en veluxen hadden gestoken hebben we 's nachts een zwaar onweer gehad. Geen druppel water binnen gekomen, ook al lagen er geen pannen op.

Laatst bewerkt:
Idd. En zeker dat "beetje" afwijking op die twee pannen zou het niet mogen doen. Die Velux is toch breder waterdicht gemaakt dan die 2cm tussen het raam en de pannen? Dan daar nog eens het onderdak onder dat waterdicht moet aangesloten zijn met die Velux.
En om meteen een hall onder water te zetten met dat ene kleine lekje?
Nope er kan water naast dat gootstuk lopen en op die plaats is er geen tweede 'goot' om dat water te kanaliseren dus dat loopt waar het maar gaan kan.

En mijn dak dateert van +- 2000 dus dat heeft geen onderdak. :cautious:

Nope er kan water naast dat gootstuk lopen en op die plaats is er geen tweede 'goot' om dat water te kanaliseren dus dat loopt waar het maar gaan kan.

En mijn dak dateert van +- 2000 dus dat heeft geen onderdak. :cautious:
Mijn ouders hun dak is van 1990 en dat heeft onderdak en isolatie

Touché... Ik heb 13cm EPS platen 'gecacheerd' met bitumenglasvlies maar geen aparte onderdakfolie. Huis zo gekocht half jaar geleden so don't at me. :p

Touché... Ik heb 13cm EPS platen 'gecacheerd' met bitumenglasvlies maar geen aparte onderdakfolie. Huis zo gekocht half jaar geleden so don't at me. :p
Jij hebt het niet gezet en kunt er niet veel aan doen, maar geen onderdak in 2000 is wel niet standaard. :p
Mijn ouders hun huis is van 81 en hebben onderdak (wel nog van die platen en geen doek). Als ik een huis van 2000 zou kopen, zou ik daar zelfs niet naar vragen omdat ik er van uit zou gaan dat het er zit.

Vrienden van ons hadden aannemer onder de arm genomen voor renovatie plat dak + gevel. Op voorhand 40% voorschot betaald. Nu is die al 3x niet komen opdagen (zijn enkel wat stellingen komen afzetten).

Zoek ik die firma dus op, hun ondernemingsnummer staat niet op hun website maar vond die wel op KBO. In de jaarrekening staat een negatief eigen vermogen en op de site van inhoudingsplicht direct rode vlag. Die mensen zijn dus basically in een ponzi scheme beland... (y):sleep:

Terug
Bovenaan