De ironie is weer groot in het volgende:
Eerst was al mijn condensatieketel kapot gegaan na 1,5 jaar in dienst.
- Ik bel naar mijn installateur. -> "Ah nee, dat is nog in garantie dus je moet bellen naar Vaillant".
- Ik bel naar Vaillant.
Nu blijkt mijn ventilatietoestel ook niet te werken:
- Ik laat dat weten aan de aannemer. Uiteraard weer zero respons. Zero opvolging. Mailen, bellen, aan zijn mouw trekken, ... Hij is na 2 maanden nog steeds niet afgekomen. Maar ik dacht, bij de condensatieketel moest ik ook rechtstreeks naar de fabrikant bellen wanneer die nog in garantie was, dus zal ik dat hier ook alvast parallel doen:
- Ik mail naar Renson: "Ah neen, dat moet via de installateur!".
"Tenzij je het toestel zelf gekocht hebt, dan is het toch via ons!".
Weer de bouwsector ten voeten uit hoor: niet reageren, afschuiven van verantwoordelijkheden en 0,0 klantenservice. En dat nota bene voor een toestel die kapot was. Ze zouden door de grond moeten zakken van schaamte en staan springen om een nieuwe te leveren.
Dus eerst pakt die idiote aannemer degoutant hoge marges op de verkoop van dat toestel, om daarna als klant te constateren dat je verdomme niet méér maar MINDER service krijgt dan wanneer ik die gewoon rechtstreeks bij de fabrikant had gekocht.
Aaaaah, den bouw. De sector waar je werkelijk met ALLES wegkomt.