Ervaringen met aannemers

Is dat niet vreemd dat enkel de pannen het water tegen houden ?
Al de pannen zouden mogen weg zijn, Dan nog zou het niet mogen binnen regenen.
Het onderdak moet dat opvangen, en de Velux moet daar waterdicht in aan gewerkt zijn.

Vrienden van ons hadden aannemer onder de arm genomen voor renovatie plat dak + gevel. Op voorhand 40% voorschot betaald. Nu is die al 3x niet komen opdagen (zijn enkel wat stellingen komen afzetten).

Zoek ik die firma dus op, hun ondernemingsnummer staat niet op hun website maar vond die wel op KBO. In de jaarrekening staat een negatief eigen vermogen en op de site van inhoudingsplicht direct rode vlag. Die mensen zijn dus basically in een ponzi scheme beland... (y):sleep:
Jaarrekening in negatief kan perfect. Dat 2e is echter een serieuze rode vlag.
 
Ik zit nog steeds met mijn garagepoort van zaterdagavond die nietmeer dicht kan. Ergernissen topic #28.613

Poort staat 3,5j ongeveer, van een bekend merk startend met de letter H. Niet de goedkoopste poort.
Persoon/firma die ze heeft geplaatst heb ik nog zaterdagavond een Whatsapp gestuurd met de uitleg + foto's en de vraag om me te contacteren en uiteraard mijn excuses omdat ik zo laat nog stuurde (na 21.30u)

Intussen is het maandag, maar nog steeds geen reactie op mijn bericht. Geen "oké", geen "ik bel je maandag/dinsdag" of "ik probeer dan te komen kijken" en staat mijn poort nog steeds gewoon een stuk open.

Voor mij moet hij die poort niet komen maken op een weekenddag/feestdag maar ik wil dat ze om te beginnen gewoon dicht is zodat niemand ongewenst ons huis in kan via daar.
Is een smsje al zoveel gevraagd tegenwoordig ?

Ja tis weekend, ja tis een feestdag. Maar tis nu ook weer geen futuliteit waarvoor ik stuurde.

Nu vraag ik me af, vandaag nog uitzitten en pas morgen bellen of nu al bellen ? 😅
 
zoek gewoon iemand die je kent die kan helpen die poort voorlopig dicht te doen? zal wel geen rocket science zijn om die voorlopig dicht te krijgen als ge met 2 zijt ofzo..
 
zoek gewoon iemand die je kent die kan helpen die poort voorlopig dicht te doen? zal wel geen rocket science zijn om die voorlopig dicht te krijgen als ge met 2 zijt ofzo..
Hebben al geprobeerd. Ene kant is de ijzerdraad volledig los gekomen waarmee die optrekt en zakt.

Bijgevolg hangt die daar ook door, en aan de andere kant is het wieltje uit de rail gekomen doordat ze doorhangt.

Ze zakt nietmeer verder en vrees dat als we ze omhoog doen ze helemaal niemeer zakt 😊
Liefst ook niemeer teveel aan prullen want ik ken dat, dan trekken zij hun handen er helemaal vanaf
 
Het merk van die H heeft ook een nooddienst, maar die rekening van die op een weekend/feestdag bellen kan wel eens enorm tegenvallen.

Normaal kan je zo’n poort toch gewoon manueel zetten, (rood bolletje,groen bolletje en desnoods wat brute kracht en ze is dicht.
 
Het merk van die H heeft ook een nooddienst, maar die rekening van die op een weekend/feestdag bellen kan wel eens enorm tegenvallen.

Normaal kan je zo’n poort toch gewoon manueel zetten, (rood bolletje,groen bolletje en desnoods wat brute kracht en ze is dicht.
Als ze langs de ene kant uit haar rollen gelopen is kan dat toch serieus tegenvallen.
 
Ik zit nog steeds met mijn garagepoort van zaterdagavond die nietmeer dicht kan. Ergernissen topic #28.613

Poort staat 3,5j ongeveer, van een bekend merk startend met de letter H. Niet de goedkoopste poort.
Persoon/firma die ze heeft geplaatst heb ik nog zaterdagavond een Whatsapp gestuurd met de uitleg + foto's en de vraag om me te contacteren en uiteraard mijn excuses omdat ik zo laat nog stuurde (na 21.30u)

Intussen is het maandag, maar nog steeds geen reactie op mijn bericht. Geen "oké", geen "ik bel je maandag/dinsdag" of "ik probeer dan te komen kijken" en staat mijn poort nog steeds gewoon een stuk open.

Voor mij moet hij die poort niet komen maken op een weekenddag/feestdag maar ik wil dat ze om te beginnen gewoon dicht is zodat niemand ongewenst ons huis in kan via daar.
Is een smsje al zoveel gevraagd tegenwoordig ?

Ja tis weekend, ja tis een feestdag. Maar tis nu ook weer geen futuliteit waarvoor ik stuurde.

Nu vraag ik me af, vandaag nog uitzitten en pas morgen bellen of nu al bellen ? 😅
Dus je stuurt zaterdagavond (na 21.30u) een bericht dat uw poort niet meer sluit en je verwacht dat je dan meteen of op zondag/maandag feestdag antwoord krijgt? Je zou die dan zelfs nog opbellen vandaag? Dat is nu toch echt geen ramp om die dinsdag morgen op te bellen?
 
Ik zit nog steeds met mijn garagepoort van zaterdagavond die nietmeer dicht kan. Ergernissen topic #28.613

Poort staat 3,5j ongeveer, van een bekend merk startend met de letter H. Niet de goedkoopste poort.
Persoon/firma die ze heeft geplaatst heb ik nog zaterdagavond een Whatsapp gestuurd met de uitleg + foto's en de vraag om me te contacteren en uiteraard mijn excuses omdat ik zo laat nog stuurde (na 21.30u)

Intussen is het maandag, maar nog steeds geen reactie op mijn bericht. Geen "oké", geen "ik bel je maandag/dinsdag" of "ik probeer dan te komen kijken" en staat mijn poort nog steeds gewoon een stuk open.

Voor mij moet hij die poort niet komen maken op een weekenddag/feestdag maar ik wil dat ze om te beginnen gewoon dicht is zodat niemand ongewenst ons huis in kan via daar.
Is een smsje al zoveel gevraagd tegenwoordig ?

Ja tis weekend, ja tis een feestdag. Maar tis nu ook weer geen futuliteit waarvoor ik stuurde.

Nu vraag ik me af, vandaag nog uitzitten en pas morgen bellen of nu al bellen ? 😅
Iedereen verdient zijn weekend hé…
En communiceren via whatsapp, ik zou het ook negeren denk ik.
 
Laatst bewerkt:
Dus je stuurt zaterdagavond (na 21.30u) een bericht dat uw poort niet meer sluit en je verwacht dat je dan meteen of op zondag/maandag feestdag antwoord krijgt? Je zou die dan zelfs nog opbellen vandaag? Dat is nu toch echt geen ramp om die dinsdag morgen op te bellen?
Het is niet een poort hè. Het is de garagepoort als in: de ingang van onze woning.
Beetje hetzelfde als "mijn voordeur staat open en gaat niemeer dicht.."

Ik had gewoon een antwoord verwacht idd gisteren of vandaag in de aard van ik kom dinsdag of ik stuur dinsdag iemand.
Mijn heel weekend is ook naar de zak hè, kan nie weg want men huis staat gwn open 😅

@.Sinister. hoe zou jij iemand contacteren dan ? Nu kan hij het lezen wnnr hij wilt en zitten er foto's bij om het duidelijk te maken


Ik heb ook trouwens niet gezegd dat hij alles moest laten vallen en langskomen dit weekend. En ik wou hem niet opbellen dus direct storen/lastigvallen. Maar nu is hij wel op de hoogte en kan hij er rekening mee houden in zijn planning (hoop ik). Ik had gewoon graag een kleine bevestiging gehad. Lijkt me nu toch nie teveel gevraagd in de situatie waar ik mee zit.
En ik hoop dat ik nu gewoon morgenochtend een telefoontje van hem krijg en dat ik niet zelf moet bellen en smeken om hem hier te krijgen

Wie moet je anders sturen ? Wat naservice mag ik toch verwachten voor iets van meerdere 1000en € en maar een goei 3jaar in gebruik is 😅
 
Laatst bewerkt:
Het is niet een poort hè. Het is de garagepoort als in: de ingang van onze woning.
Beetje hetzelfde als "mijn voordeur staat open en gaat niemeer dicht.."

Ik had gewoon een antwoord verwacht idd gisteren of vandaag in de aard van ik kom dinsdag of ik stuur dinsdag iemand.
Mijn heel weekend is ook naar de zak hè, kan nie weg want men huis staat gwn open 😅

@.Sinister. hoe zou jij iemand contacteren dan ? Nu kan hij het lezen wnnr hij wilt en zitten er foto's bij om het duidelijk te maken


Ik heb ook trouwens niet gezegd dat hij alles moest laten vallen en langskomen dit weekend. En ik wou hem niet opbellen dus direct storen/lastigvallen. Maar nu is hij wel op de hoogte en kan hij er rekening mee houden in zijn planning (hoop ik). Ik had gewoon graag een kleine bevestiging gehad. Lijkt me nu toch nie teveel gevraagd in de situatie waar ik mee zit.
En ik hoop dat ik nu gewoon morgenochtend een telefoontje van hem krijg en dat ik niet zelf moet bellen en smeken om hem hier te krijgen

Wie moet je anders sturen ? Wat naservice mag ik toch verwachten voor iets van meerdere 1000en € en maar een goei 3jaar in gebruik is 😅
Hoe is dit uiteindelijk afgelopen?
Reactie gehad?

Whatsapp vind ik persoonlijk wel een goede manier. Is meteen duidelijk met foto enz bij, dan weet de installateur al ongeveer hoe en wat.
Ben zo ooit is naar een klant gegaan met de uitleg 'stopcontact hangt los, geen stroom meer in de keuken'.
Daar aangekomen, bleek dat er een aannemer bezig was met muren uit te breken :wallbash::biglaugh:
 
Hoe is dit uiteindelijk afgelopen?
Reactie gehad?

Whatsapp vind ik persoonlijk wel een goede manier. Is meteen duidelijk met foto enz bij, dan weet de installateur al ongeveer hoe en wat.
Ben zo ooit is naar een klant gegaan met de uitleg 'stopcontact hangt los, geen stroom meer in de keuken'.
Daar aangekomen, bleek dat er een aannemer bezig was met muren uit te breken :wallbash::biglaugh:
Uiteraard rond de middag zelf kunnen opbellen, maar hij is wel nog eens komen kijken namiddag. Vreemd genoeg kreeg hij zelf ook geen beweging in de poort. Zinnen als "allè hoe kan dat nu" "Dat is vreemd" "Nog nooit gezien" "Geen idee hoe dat kan" zijn allemaal gevallen 🤦

Nu komen ze morgen tussen 2werven langs met 2 a 3 man om desnoods ze (gedeeltelijk) uit te nemen of iets te demonteren zodat ze terug kan zakken. Als hij de juiste Vervangonderdelen had kon hij ze ook al wel terug maken.

Ik vond Whatsapp ook wel n goeie oplossing, had hij de foto's, ik kon vanmiddag bij het bellen ook verwijzen naar men foto's en gesprek.

Voor een loshangend stopcontact ga ik nu wel niemand 's avonds of in het weekend bellen 😅
 
Lol, ik vond al dat het verdacht vlot ging in deze:

Offerte gevraagd voor screens bij firma 1 (grootteorde van de offerte: € 4 000):
Firma 1 bij de uitleg: "... Maar niet lang wachten met beslissing want de prijzen gaan omhoog binnen 2 weken!"
Ik: "Ok, kom maar langs voor de opmeting. Voor mij passen momenten A, B en C."
Firma 1: "Ah oei, past moment D ook voor jou?"
Ik: "Neen, familiefeest aan de andere kant van het land met mensen die we al sinds pre-Corona niet meer gezien hebben. Eventueel kunnen wij ook nog momenten E en F? Zoniet, doe zelf gerust nog een ander voorstel!"
Firma 1: "Neen, zal niet lukken." *geen ander voorstel*

Deadline verstrijkt. Ondanks de prijsverhoging stuur ik nog eens een reminder dat ze gerust nog mogen langskomen.
*krekels*

Dan ben ik maar naar firma 2 gestapt met direct alle informatie en alle keuzemogelijkheden al voorgekauwd zodat ze het enkel nog maar in een offerte moeten gieten. Vrij vlug een offerte gekregen. Was goedkoper dan firma 1 dus firma 2 uitgenodigd dat ze mogen komen opmeten.
Firma 2: *Komt opmeten*, duwt de offerte onder mijn neus. En ik teken die onmiddellijk ter plaatse.
Ik: wacht vol ongeduld op de voorschotfactuur omdat pas vanaf dan alles in bestelling gaat en de levertermijn begint te lopen.
Firma 2 een week later: "Jah, we hebben alles nog eens bekeken maar het zal toch duurder zijn dan initieel geraamd in de getekende offerte. Hier, de nieuwe offerte met 10% prijsverhoging. Gelieve opnieuw te ondertekenen aub. Ok, bedankt, daag."
Ik: :wtf: :wtf: :wtf:

Allez, wat moet ik daar nu weer mee doen? Blijven hameren op die initiële prijs? Gewoon tekenen om dan hopelijk eindelijk van al de miserie en gezaag vanaf te zijn die ik al 2 jaar moet trotseren van onze beste vrienden in den bouw? Wat zouden jullie doen?

Het zou eens omgekeerd moeten zijn. "Ah beste aannemer, ik heb toch minder budget dan initieel gepland hoor. Hier is de betaling van uw factuur, maar dan met 10% minder. Ok, bedankt, daag."
 
@mac-bc ik kan me wel voorstellen dat het voor die mannen ook niet evident meer is met al die prijsstijgingen. Als die daags na het voorstellen van een offerte plots een mail krijgen van hun groothandel/fabrikant met de melding dat alles 10% opslaat dan staan die ook met hun rug tegen de muur.
 
Dan ben ik maar naar firma 2 gestapt met direct alle informatie en alle keuzemogelijkheden al voorgekauwd zodat ze het enkel nog maar in een offerte moeten gieten. Vrij vlug een offerte gekregen. Was goedkoper dan firma 1 dus firma 2 uitgenodigd dat ze mogen komen opmeten.
Firma 2: *Komt opmeten*, duwt de offerte onder mijn neus. En ik teken die onmiddellijk ter plaatse.
Ik: wacht vol ongeduld op de voorschotfactuur omdat pas vanaf dan alles in bestelling gaat en de levertermijn begint te lopen.
Firma 2 een week later: "Jah, we hebben alles nog eens bekeken maar het zal toch duurder zijn dan initieel geraamd in de getekende offerte. Hier, de nieuwe offerte met 10% prijsverhoging. Gelieve opnieuw te ondertekenen aub. Ok, bedankt, daag."
Ik: :wtf: :wtf: :wtf:

Allez, wat moet ik daar nu weer mee doen? Blijven hameren op die initiële prijs? Gewoon tekenen om dan hopelijk eindelijk van al de miserie en gezaag vanaf te zijn die ik al 2 jaar moet trotseren van onze beste vrienden in den bouw? Wat zouden jullie doen?
Dat zij niet kunnen tellen is toch uw fout niet ?

Maar het zal een beetje van de kleine lettertjes afhangen en wat er net gestegen is qua prijs.
Gaan de materiaal prijzen omhoog ? Of hebben ze meer materiaal nodig om het werk uit te voeren dan verwacht ? of meer werkuren..
 
@mac-bc ik kan me wel voorstellen dat het voor die mannen ook niet evident meer is met al die prijsstijgingen. Als die daags na het voorstellen van een offerte plots een mail krijgen van hun groothandel/fabrikant met de melding dat alles 10% opslaat dan staan die ook met hun rug tegen de muur.

Dat snap ik wel. Professioneel zit ik ook aan de kant dat we telkens de verwachtte prijzen moeten bijstellen naar de klanten toe. Geen leuke positie en geen leuke boodschappen.

Maar hier vergeten te vermelden dat de prijsstijging niet te wijten is aan de stijgende materiaalkosten, maar aan een verkeerde inschatting van de situatie ter plaatse.
 
Dat zij niet kunnen tellen is toch uw fout niet ?

Maar het zal een beetje van de kleine lettertjes afhangen en wat er net gestegen is qua prijs.
Gaan de materiaal prijzen omhoog ? Of hebben ze meer materiaal nodig om het werk uit te voeren dan verwacht ? of meer werkuren..

Zoals hierboven aangehaald niet door de materiaalprijzen maar door aangepast bevestigingsmateriaal en vooral meer werkuren blijkbaar...
 
Zoals hierboven aangehaald niet door de materiaalprijzen maar door aangepast bevestigingsmateriaal en vooral meer werkuren blijkbaar...

Ik ben daar eerlijk gezegd vrij redelijk in tegenover aannemers. Als je zelf genoeg beseft dat je de prijs betaalt die het waard is, dan kan ik een misrekening wel door de vingers zien. Ik heb ooit eens een dakwerker gehad die door een foutje maar de helft van de voorziene oppervlakte aan EPDM gerekend had, toen hij me dat uitlegde heb ik uiteraard zonder morren de meerprijs betaald. In zo een geval zou ik (als ik het niet kan betalen) die werken afzeggen, maar ik zou nooit eisen dat iemand die werken komt uitvoeren een prijs die het gevolg is van een foutje en waar die persoon zwaar zijn broek aan scheurt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lint
Zoals hierboven aangehaald niet door de materiaalprijzen maar door aangepast bevestigingsmateriaal en vooral meer werkuren blijkbaar...
Sorry, maar dat is toch niet uw probleem dan ?

Ze hebben alle informatie, ze zijn zelf komen kijken en opmeten.
Moesten ze nu nog zeggen dat ze een offerte maken nadat ze zijn komen kijken begrijp ik het nog, maar zij waren gehaast

Maar.. Uiteindelijk ga je wss toch geen poot hebben om op te staan..
Je kan blijven hameren op die correcte prijs, maar dan schuiven ze je naar achter in de planning of je kan er weer naast blijven staan als ze het uitvoeren. En hopen dat er achteraf niks aan de hand is.

Ik zou eerder denken, zoek u een 3e firma. Komt alleen maar miserie van
 
Lol, ik vond al dat het verdacht vlot ging in deze:

Offerte gevraagd voor screens bij firma 1 (grootteorde van de offerte: € 4 000):
Firma 1 bij de uitleg: "... Maar niet lang wachten met beslissing want de prijzen gaan omhoog binnen 2 weken!"
Ik: "Ok, kom maar langs voor de opmeting. Voor mij passen momenten A, B en C."
Firma 1: "Ah oei, past moment D ook voor jou?"
Ik: "Neen, familiefeest aan de andere kant van het land met mensen die we al sinds pre-Corona niet meer gezien hebben. Eventueel kunnen wij ook nog momenten E en F? Zoniet, doe zelf gerust nog een ander voorstel!"
Firma 1: "Neen, zal niet lukken." *geen ander voorstel*

Deadline verstrijkt. Ondanks de prijsverhoging stuur ik nog eens een reminder dat ze gerust nog mogen langskomen.
*krekels*

Dan ben ik maar naar firma 2 gestapt met direct alle informatie en alle keuzemogelijkheden al voorgekauwd zodat ze het enkel nog maar in een offerte moeten gieten. Vrij vlug een offerte gekregen. Was goedkoper dan firma 1 dus firma 2 uitgenodigd dat ze mogen komen opmeten.
Firma 2: *Komt opmeten*, duwt de offerte onder mijn neus. En ik teken die onmiddellijk ter plaatse.
Ik: wacht vol ongeduld op de voorschotfactuur omdat pas vanaf dan alles in bestelling gaat en de levertermijn begint te lopen.
Firma 2 een week later: "Jah, we hebben alles nog eens bekeken maar het zal toch duurder zijn dan initieel geraamd in de getekende offerte. Hier, de nieuwe offerte met 10% prijsverhoging. Gelieve opnieuw te ondertekenen aub. Ok, bedankt, daag."
Ik: :wtf: :wtf: :wtf:

Allez, wat moet ik daar nu weer mee doen? Blijven hameren op die initiële prijs? Gewoon tekenen om dan hopelijk eindelijk van al de miserie en gezaag vanaf te zijn die ik al 2 jaar moet trotseren van onze beste vrienden in den bouw? Wat zouden jullie doen?

Het zou eens omgekeerd moeten zijn. "Ah beste aannemer, ik heb toch minder budget dan initieel gepland hoor. Hier is de betaling van uw factuur, maar dan met 10% minder. Ok, bedankt, daag."

Lol. Dit is het vervolg:
Uiteindelijk toch maar terug naar Firma 1 geweest. Die firma 2 kon namelijk de boom in met hun plotse prijsstijging

Firma 1 is dus komen opmeten. Offerte opgesteld vorige week. Gisteren een mailtje: "Ja, we hebben nog eens prijs gevraagd aan Renson en dat is toch een speciaal doek die meer geld kost dan dat we voorzien hadden." :wtf: :wtf:

Seriously?! De tweede op een rij?! In dat geval is firma 2 terug de goedkoopste. Maar die heb ik intussen al afgewezen. :rofl:

Wat voor circus is dat eigenlijk?! Heel die aannemerswereld op particulier niveau. Eén groot circus met de aannemers als incompetente clowns. En de bouwheren als publiek.
 
Terug
Bovenaan