Ervaringen met aannemers

Hier al 1,5 maand op offertes aan het wachten om onze bomen te rooien op onze bouwgrond.
Boomkapper 1
"Jaja volgende week komen we langs"..3 weken later nog niks vernomen..bleek hij nog niet eens te zijn langsgeweest.
"Ahja het was druk, ik kom volgende week"..ja gast, laat dan iets weten.
Komt em dan...zou het weer 3 weken duren voor een offerte..wtf.

Boomkapper 2 liet ook lange tijd niks van zich weten...bel em "oeioeioei..dan hebk mij vergist met een andere werf in dezelfde wijk. Gelle werkt met dezelfde architect en dacht dat het uwe grond was. Ik zal volgende week langsgaan"
Meanwhile is boomkapper 2 langsgeweest zonder ons eens te bellen, zodat we duidelijk konden tonen welke bomen weg moesten/moeten blijven. Krijgen daar een offerte van "kappen van bomen volgens plan incl bouwrijp maken. Achterste 14a blijven bosgebied"
...euw...ja...bizar...onze grond is in totaal 12-13a :oink::shutup:
Vroeg hij 4,5k voor het rooien van +-20 bomen incl ontwortelen en grond bouwrijp achterlaten. Lijkt ons té goedkoop.. durf zelfs niet vragen of de offerte wel klopt.. onze naam/adres van de werf is wel correct.. als we de offerte tekenen en hij blijkt zich serieus mispakt te hebben, wat dan?
 
Regio Leuven

Ik heb 2.5k betaald voor 2 bomen + frezen. Waren beide wel <10m van huis, dus moest per stuk naar beneden gebracht worden etc.
Ja awel, een kameraad die ook bomen heeft doen weghalen zei voor de offerte "Kerel, dat gaat u zeker 10-15k kosten...als het niet meer is".
Bij ons is het wel 90% van die bomen kappen en volledig laten omvallen. Er is voldoende ruimte rond.
Nu wachten op de andere zijn offerte. Moeten zelfs bomen op 50cm van de toekomstige woning laten. De andere boomkapper (waar we nog een offerte van verwachten) zei zelf "Euh...hier gaan we schoon per ongeluk 'tegen rijden' zodat die ook mee omvalt. Als ge uw fundering gaat zetten, gaat ge die wortels toch raken en gaat die toch sterven. Kunt het dan beter nu verwijderen, want anders zit ge achteraf met de miserie".
En die zei ook "Seg, uw plan klopt wel ni volledig hoor..hier staan bomen op het plan die er ni zijn en omgekeerd"

Ding is ook dat we achteraf verplicht nieuwe moeten aanplanten..zelfs 2x zoveel als we er wegkappen. Dus het is ook niet dat we zomaar rooien en doen wat we willen.

De vraag is, wat als we die offerte ondertekenen en die mens achteraf komt en zegt "oei...ma da werkje is wel geen 4,5k..we hebben ons vergist"... Wa dan?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb 2.5k betaald voor 2 bomen + frezen. Waren beide wel <10m van huis, dus moest per stuk naar beneden gebracht worden etc.
Dat is toch echt belachelijk veel. Wij hebben hier vandaag één laten weghalen voor 125, en een kennis van me freest stronken voor 80-90 euro. Was eveneens vlak naast het huis dus diende ook in stukken te gebeuren. Regio Kempen.
 
Dat is toch echt belachelijk veel. Wij hebben hier vandaag één laten weghalen voor 125, en een kennis van me freest stronken voor 80-90 euro. Was eveneens vlak naast het huis dus diende ook in stukken te gebeuren. Regio Kempen.

Ik was nog is gaan kijken en het ergste is dat het 3.5k was + ik heb de hele dag nog meegeholpen ook. Was begin van de verbouwing en mij precies een foutje gemaakt.

Wel niet onbelangrijk: het ging om 2 coniferen van elk 30+ meter hoog.
 
Aannemer is hier 4 weken geleden geweest. 'ah ja ik zal eens een offerte doorsturen met wat richtprijzen voor de verschillende dingen die julle willen doen'.. we zijn dus 4 weken verder, niks gehoord.

Morgen eens bellen, zien wat hij zegt.
 
Niets wat echt de schuld is, maar toch... Twee maanden geleden tot de vaststelling moeten komen dat na uitbreken van vloer, de nieuwe vloer technisch niet mogelijk was. Had niemand kunnen voorzien dus OK. Vandaag dan D-day voor het leggen van de nieuwe vloer bij een andere firma, blijkt door een productiefout dat de aangeleverde tegels onbruikbaar zijn. Dus allicht weer vertrokken voor een week of twee leven op de chape.

Fffuuuuuuuuuu
 
Gisteren 2 buitendeuren en een plafond geplaatst door een zelfstandige timmerman. Er was een klein probleem in communicatie in het begin, maar nu hij de plaatsing heeft gedaan (op zich amper 3 weken later dan afgesproken, wat ook al snel is tegenwoordig), wat een kwaliteit en afwerking levert die zeg. Erg positief verbaasd. Over een 12-tal weken komen de ramen aan die ook hij zal zetten en ik ben er nu al gerust op. Het hoeft niet altijd slecht te zijn.
 
Aannemer is hier 4 weken geleden geweest. 'ah ja ik zal eens een offerte doorsturen met wat richtprijzen voor de verschillende dingen die julle willen doen'.. we zijn dus 4 weken verder, niks gehoord.

Morgen eens bellen, zien wat hij zegt.
Nog steeds niks gehoord, pakt telefoon niet meer op. Ik ben nu niet meer geïnteresseerd maar ik ga hem ffs lastig vallen tot ik zijn offerte heb.

Eentje die hier net was 'hmm ja, ik ga u direct zeggen dat ik geen prijs ga geven want dit is te veel werk voor mij en ik weet zelfs niet of ik nog voort wil doen met mijn bedrijf'. Niet schitterend, maar toch al beter dan de vorige -_-
 
De fout gemaakt om offerte te vragen bij familie/vrienden. Nu het slechte nieuws brengen dat we bij derden gaan tekenen wegens betere projectaanpak en algemeen gevoel bij de voorgestelde oplossing. Om nog niet te spreken over het feit dat onze vriend 13% duurder was voor een minder doordachte oplossing. Gaat awkward worden bij het volgende feestje.
 
Dat kan evengoed in het frustratie van de dag topic maar: natuursteenbedrijven... :angry:

We hadden een tijdje terug al prijs gevraagd ergens in Deinze voor venstertabletten en ons keukenbladen... heeft 3 weken en 5 of 6 telefoons gekost. Ben dus ondertussen ook op internet beginnen zoeken voor die venstertabletten. Uiteindelijk bij Hawk in Nederland terecht gekomen waar ik op letterlijk 5 minuten tijd alle maten had ingegeven op hun site en een prijs had die €700 lager lag dan die van de offerte die we uiteindelijk dan toch gekregen hebben uit Deinze. Als die in Deinze zoals beloofd een offerte hadden gemaakt op een week was dat gewoon besteld geweest: lokaal kopen en all that. Maar 5-6 keer moeten bellen voor een offerte van €2.2 vs €1.5... sorry dan stopt het.

Het keukenblad is natuurlijk iets anders, dat kan je niet (willen we niet) zelf plaatsen dus daarvoor moeten we wel lokaal gaan. We gaan daarvoor dus naar nen anderen hier in de buurt... das gewoon just hetzelfde :wallbash:. Gingen die offerte op nen dag of 3 hebben... ondertussen 2 weken verder, nog just niks gezien. Tzijn al dezelfde... die moeten allemaal verdrinken in het werk OF ze hebben genoeg werk van keukenbouwers en werken liever niet met particulieren maar dat ze dat dan gewoon zeggen. Dan moet ze niet eerst 45 minuten uitleg geven...
 
De fout gemaakt om offerte te vragen bij familie/vrienden. Nu het slechte nieuws brengen dat we bij derden gaan tekenen wegens betere projectaanpak en algemeen gevoel bij de voorgestelde oplossing. Om nog niet te spreken over het feit dat onze vriend 13% duurder was voor een minder doordachte oplossing. Gaat awkward worden bij het volgende feestje.

Ik heb eigenlijk ook geen goede ervaringen met werken laten uitvoeren door vrienden/familie.

Het is helemaal geen garantie op de scherpste prijs. Niemand hoeft voor mij gratis te werken natuurlijk maar je zou wel verwachten dat ze de hoge winstmarges die ze op een random klant nemen, niet per se willen nemen op vrienden/familie. Daarnaast zou je verwachten dat ze een goede indruk willen maken door uw werken van nabij op te volgen, maar dat durft ook al eens tegenvallen.

Terwijl wij als consument hier op het forum denken: "Joepie, dat zijn vrienden en familie, die zullen wel de scherpste prijs en beste service willen leveren!", is er waarschijnlijk een aannemersforum waarop ze redeneren: "Joepie, dat zijn vrienden en familie, die zullen wel niet zo zagen over de prijs en service als andere klanten!". :p
 
De ironie is weer groot in het volgende:

Eerst was al mijn condensatieketel kapot gegaan na 1,5 jaar in dienst.
- Ik bel naar mijn installateur. -> "Ah nee, dat is nog in garantie dus je moet bellen naar Vaillant".
- Ik bel naar Vaillant.

Nu blijkt mijn ventilatietoestel ook niet te werken:
- Ik laat dat weten aan de aannemer. Uiteraard weer zero respons. Zero opvolging. Mailen, bellen, aan zijn mouw trekken, ... Hij is na 2 maanden nog steeds niet afgekomen. Maar ik dacht, bij de condensatieketel moest ik ook rechtstreeks naar de fabrikant bellen wanneer die nog in garantie was, dus zal ik dat hier ook alvast parallel doen:
- Ik mail naar Renson: "Ah neen, dat moet via de installateur!". :crazy: "Tenzij je het toestel zelf gekocht hebt, dan is het toch via ons!". :crazy: :crazy:

Weer de bouwsector ten voeten uit hoor: niet reageren, afschuiven van verantwoordelijkheden en 0,0 klantenservice. En dat nota bene voor een toestel die kapot was. Ze zouden door de grond moeten zakken van schaamte en staan springen om een nieuwe te leveren.

Dus eerst pakt die idiote aannemer degoutant hoge marges op de verkoop van dat toestel, om daarna als klant te constateren dat je verdomme niet méér maar MINDER service krijgt dan wanneer ik die gewoon rechtstreeks bij de fabrikant had gekocht. :laugh::laugh::laugh::rofl::rofl:
Aaaaah, den bouw. De sector waar je werkelijk met ALLES wegkomt.
 
Ik heb eigenlijk ook geen goede ervaringen met werken laten uitvoeren door vrienden/familie.

Het is helemaal geen garantie op de scherpste prijs. Niemand hoeft voor mij gratis te werken natuurlijk maar je zou wel verwachten dat ze de hoge winstmarges die ze op een random klant nemen, niet per se willen nemen op vrienden/familie. Daarnaast zou je verwachten dat ze een goede indruk willen maken door uw werken van nabij op te volgen, maar dat durft ook al eens tegenvallen.

Terwijl wij als consument hier op het forum denken: "Joepie, dat zijn vrienden en familie, die zullen wel de scherpste prijs en beste service willen leveren!", is er waarschijnlijk een aannemersforum waarop ze redeneren: "Joepie, dat zijn vrienden en familie, die zullen wel niet zo zagen over de prijs en service als andere klanten!". :p
Ik heb ook eens geïnformeerd bij mijn beste maat voor de heraanleg van onze oprit en paadjes rondom het huis en voortuin, want zijn schoonvader is een gepensioneerde bestrater. Komt die zonder grondwerken en materiaal uit op 16.000 euro. Als ik mijn offerte terug bekijk die ik een tijd geleden heb opgevraagd is dat een pak goedkoper en dat inclusief grondwerken en materiaal. :unsure:

Dus dat gaan we niet doen.
 
De vraag is, wat als we die offerte ondertekenen en die mens achteraf komt en zegt "oei...ma da werkje is wel geen 4,5k..we hebben ons vergist"... Wa dan?
Eigenlijk kan uw aannemer daar niks meer tegen doen, gezien een getekende offerte bindend is.

Ask me how I know :sop:

Over de irritaties ivm geen offertes krijgen: vergeet niet dat de meeste aannemers maar een man alleen zijn of met misschien een knecht of 2. De zaakvoerder is dan 99% van de keren mee op de werf en moet al die papieren nog achteraf doen.
Wij zijn hier met 4, ik maak de offertes. Wij krijgen zo veel aanvragen dat het bij ons minstens 2 weken wachten is op een offerte. Meeste aanvragen hebben een deadline en ik werk eigenlijk constant tegen die deadlines aan.

Er is zó veel opvolging met de huidige projecten dat het gewoon te druk is. Dan zwijg ik nog over prospecties die regelmatig te lang blijven liggen wegens tijdsgebrek.
 
Laatst bewerkt:
Eigenlijk kan uw aannemer daar niks meer tegen doen, gezien een getekende offerte bindend is.

Ask me how I know :sop:

Over de irritaties ivm geen offertes krijgen: vergeet niet dat de meeste aannemers maar een man alleen zijn of met misschien een knecht of 2. De zaakvoerder is dan 99% van de keren mee op de werf en moet al die papieren nog achteraf doen.
Wij zijn hier met 4, ik maak de offertes. Wij krijgen zo veel aanvragen dat het bij ons minstens 2 weken wachten is op een offerte. Meeste aanvragen hebben een deadline en ik werk eigenlijk constant tegen die deadlines aan.

Er is zó veel opvolging met de huidige projecten dat het gewoon te druk is. Dan zwijg ik nog over prospecties die regelmatig te lang blijven liggen wegens tijdsgebrek.
Plus nog het feit dat men overal personeel zoekt. Men heeft eigenlijk te weinig volk en kunnen dan ook gewoon veel werken niet uitvoeren.
 
Terug
Bovenaan