Ervaringen met aannemers

Chape dude komt terug om zijn mislukt terras te bekijken da 'm een jaar geleden in onderaanneming heeft laten gieten. Eerst neuten dat 't onze fout zou zijn omdat we iets anders gevraagd hebben, ahja want "anders zou dat hier niet zo liggen". Plan onder z'n neus geschoven, nog wat geneut en het op ons aan't steken. Precies of wij een fout hebben begaan, man toch.

Nu gaat 'm 't deels komen afschuren (wanneer???) en een offerte maken voor de tegels zelf te leggen (hadden we eerst niet gevraagd, en nu eig liever ook niet maar ja dan zijn we er hopelijk van af). Bijna twee weken later nog geen datum, laat staan offerte. Al zal die wel lekker duur zijn zodat 'ie er nog iets op kan verdienen.
 
We zijn nu ook bezig met twee aannemers. De ene komt zo af en toe ne keer, als hij een gaatje heeft, waardoor de deadline al lange tijd verstreken is en zijn werk nog maar halfweg, maar bon, 't is zonder voorschot en enkel met factuur na oplevering, dus ik trek me daar aan op.

Nr 2: Deuren, ramen en een plafond voor de badkamer besteld. Voorschot betaald op de deuren die vorige week zouden komen. Uiteraard niks van gehoord. Nu, ik mail hem met de melding dat de badkamer af is en hij het plafond mag komen steken, en wanneer dat past? Zoals altijd van hem een mail terug binnen het uur, met de vraag of het goed is dat hij dat in juni doet omdat hij dan ook de ramen komt plaatsen. Het is niet zo hoogdringend dat plafond, dus ik ga akkoord, maar vraag hem waar die deuren blijven. Geen enkel antwoord meer ontvangen en telefonisch ook verdwenen... Ik krijg daar echt het schijt van. Als hij die deuren steekt terwijl hij hier is met ramen ben ik ook blij he, maar laat godverdomme toch eens iets weten. Ik kan echt niet tegen dat soort communicatie. Ik heb veel geduld en ben altijd beleefd gebleven, maar die beleefdheid is toch serieus weg aan 't gaan. Ze kunnen nu vooral zorgen dat ze na oplevering niet meer moeten terugkomen.
 
Ik heb dat bij grondwerkers..
Denk al een 5tal gevraagd om te komen.
Eentje wacht ik al heeeel lang op een offerte (familie)
ene stond er niet voor te springen, dus die blijft wat op de achtergrond
Andere 2 afspraken verzet omdat ze met een sterfte geval zitten. Niets meer van gehoord

Dus moest iemand een grondwerker weten (Dilsen-Stokkem)
Altijd welkom
 
Ik heb dat bij grondwerkers..
Denk al een 5tal gevraagd om te komen.
Eentje wacht ik al heeeel lang op een offerte (familie)
ene stond er niet voor te springen, dus die blijft wat op de achtergrond
Andere 2 afspraken verzet omdat ze met een sterfte geval zitten. Niets meer van gehoord

Dus moest iemand een grondwerker weten (Dilsen-Stokkem)
Altijd welkom
https://www.smeetsgrondwerken.be/ Hadden wij laten komen
Het is niet heel kortbij in je buurt (+- halfuurtje)
 
Ik heb dat bij grondwerkers..
Denk al een 5tal gevraagd om te komen.
Eentje wacht ik al heeeel lang op een offerte (familie)
ene stond er niet voor te springen, dus die blijft wat op de achtergrond
Andere 2 afspraken verzet omdat ze met een sterfte geval zitten. Niets meer van gehoord

Dus moest iemand een grondwerker weten (Dilsen-Stokkem)
Altijd welkom
Ahja, familie. Zo ook 1x de fout gemaakt om iets te laten doen door een neef die timmerman is. Neemt letterlijk elke andere klant voor, want familie gaat daar niet over klagen. Denk dat we meer dan een jaar geduld hebben getoond. Is uiteindelijk niet meer moeten komen, maar nu zijn wij die twee rare die een onbekende timmerman nemen terwijl er een in de familie zit. :rolleyes:
 
In januari 2022 ons akkoord op de aangepaste offerte door de prijzen met corona gegeven. Nu een maand terug ongeveer eens gepolst naar of ze ons al een datum kunnen geven. Antwoordje terug met "Ge zult het horen als we het weten".

Nu ga ik niet omdat het kennissen van me zijn, liefelijk blijven toekijken. Elke maand gaan ze een mailtje krijgen met diezelfde vraag. Ook wij willen graag zekerheid en een datum zodat we ons kunnen organiseren.

Zot word ik er van.
 
Elke maand gaan ze een mailtje krijgen met diezelfde vraag.
Elke maand een mailtje? Iedere week een telefoon ja!
Ook wel jammerlijk om te zien met wat voor praktijken sommige bouwfirma's bezig zijn en er nog mee weg komen ook.
Kans is ook gewoon groot dat ze het niet "met opzet" doen maar eerder uit onkunde.
Klantencommunicatie en planning is niet iedere aannemer gegeven.
 
Soms is het toch echt wel frustrerend hoor. Ik maak een proper grondplan en geef tot 3x toe den uitleg aan de man van de grondwerken die alles zelf uitvoert.

Grondwerken: te diep uitgegraven (13 cm te diep) = extra containers. Die staan ook op factuur. Discussie.

Plaatsen afsluiting: eind april zeker afgewerkt! Hij zei me dat hij alles op stock heeft. Nu blijkt dat de panelen nog niet binnen zijn. Waardoor bepaalde werken weer opschuiven.

We zijn pas begonnen en 't begint weeral.
 
Weet niet of dit het juiste topic is maar heeft er iemand ervaring met een firma die moderne steel look binnen deuren plaatst? Type anyway doors maar dan goedkoper 😅
 
Weet niet of dit het juiste topic is maar heeft er iemand ervaring met een firma die moderne steel look binnen deuren plaatst? Type anyway doors maar dan goedkoper 😅
Hoor eens bij Schoeffaerts in Diepenbeek. Wij hebben daar onlangs onze deuren/wanden besteld en leek ons prijs/kwaliteit zeker ok.
 
Weet niet of dit het juiste topic is maar heeft er iemand ervaring met een firma die moderne steel look binnen deuren plaatst? Type anyway doors maar dan goedkoper 😅
Ik had in een bedrijf prachtige steel-look deuren gezien en gevraagd waar die vandaan kwamen.
Bleek dat het houten deuren waren, zwart geschilderd. Maar je moest al met je neus er op zitten om het ècht te kunnen zien. Was veel goedkoper volgens de baas. 😁
 
k had in een bedrijf prachtige steel-look deuren gezien en gevraagd waar die vandaan kwamen.
Bleek dat het houten deuren waren, zwart geschilderd. Maar je moest al met je neus er op zitten om het ècht te kunnen zien. Was veel goedkoper volgens de baas.
Geen idee hoe lang dat geleden is, maar is dat nu ook nog zo met de huidige houtprijzen?
 
Qua gevoel lijkt me dat een beetje tegenvallen als je een stalen frame verwacht en 't is er eentje van hout?
 
Terug
Bovenaan