Ervaringen met aannemers

Ik denk dat je sneller aan de dorpsloodgieter geraakt in poepenholle op den buiten als in stedelijk gebied.

Ik heb mechelen binnenstad officeel op mijn f*ck nope lijst gezet. Achterlijke regelgeving a volonte, Je belt de politie op omdat de werfinrit dichtgeparkeerd staat, krijgt je vrachtwagen die staat te wachten grote controle, want ahja mechelen….

Net een offerte gemaakt voor projectjes in het weekend, ik rond dat af op 9K per winkel. (Eigenlijk de prijs om het niet te moeten doen,1dag werk met 7man). Klant besteld er 4 tegelijk…, zo blij als wat dat hij een firma gevonden heeft dat nog in het weekend wil werken.

Ik woon niet waar ik werk! en wij komen tot in Kortrijk en Gent!
Al meermaals gehoord van de vakmannen hier in de streek dat ze frequent in en rond het Brusselse gevraagd worden (+-60km) en met hogere lonen gepaaid worden omdat het daar blijkbaar echt rampzalig is om iemand te vinden.
En allemaal bedanken ze (on?) vriendelijk. "Dat ik mijne dag ga starten met fille en mijn camionette 2 straten verder moet zetten zeker?!? Om met wat pech niet betaald te worden uiteindelijk! Vergeet het!"

Slechte ervaringen met aannemers afgelopen week:
- Zopas waren we aan het schilderen rond toevoer/afvoerleidingen van een radiator, helemaal onderaan de muur en dus half verscholen achter de radiator. Daar bleek het pleisterwerk wel héél vochtig te zijn plots. Nader gecheckt: we konden gewoon het pleisterwerk met mijn blote vinger wegvegen omdat het volledig doorweekt was. :wtf: :wtf: Kill. Me. Now. Niet weer die fucking loodgieter. Dat is alweer sowieso een stuk pleisterwerk uitschieten in het beste geval. In het slechtste geval ook een stuk van de muur waar de koppeling ingecementeerd zit. :cry: :cry:

Hoe is het hier eigenlijk nog mee afgelopen? De loodgieter precies niet écht zijn best gedaan precies. Ik wel gelezen dat @Brecht naast Poepenholle, ook Gent bedient. Misschien eens contact opnemen met die firma, Brecht lijkt me een bekwame mens, dus zijn collega's allicht ook!

Hoe is het hier eigenlijk nog mee afgelopen? De loodgieter precies niet écht zijn best gedaan precies. Ik wel gelezen dat @Brecht naast Poepenholle, ook Gent bedient. Misschien eens contact opnemen met die firma, Brecht lijkt me een bekwame mens, dus zijn collega's allicht ook!

Effectief het pleister daar losgekapt. Enfin "gekapt" is een groot woord want stond zo vochtig als iets, eerder "weggewreven". Daarna kwam een grote bronzen moer bloot te zitten. Die heb ik proberen verder aandraaien, met succes. Een paar dagen gewacht en het vocht leek verdwenen. Oef!! Nu weet ik ook plots waarom de druk in mijn leidingen stelselmatig zakte.
Nu moet ik alleen nog dat gat opnieuw dichtpleisteren.

Brecht lijkt mij ook een heel bekwame mens maar wie wil er godsnaam de stront van zijn concurrenten opkuisen? Ik denk niet dat hij daarvoor staat te springen.

Effectief het pleister daar losgekapt. Enfin "gekapt" is een groot woord want stond zo vochtig als iets, eerder "weggewreven". Daarna kwam een grote bronzen moer bloot te zitten. Die heb ik proberen verder aandraaien, met succes. Een paar dagen gewacht en het vocht leek verdwenen. Oef!! Nu weet ik ook plots waarom de druk in mijn leidingen stelselmatig zakte.
Nu moet ik alleen nog dat gat opnieuw dichtpleisteren.

Brecht lijkt mij ook een heel bekwame mens maar wie wil er godsnaam de stront van zijn concurrenten opkuisen? Ik denk niet dat hij daarvoor staat te springen.
Dus als ik het goed begrijpt heeft uw sanitairman geen perskoppelingen maar klemkoppelingen gebruikt voor zaken die onder de pleister kwamen?

Vorige week een renovatiebedrijf laten komen om onze situatie in te schatten. Betreft nieuwe keuken op andere plaats in huis; dus ook leidingen etc daar naar toe + nieuwe vloer + nieuwe (gyproc)plafond. Antwoord van die vrouw (die overigens nada technische kennis had): "Ja da gaat sowieso al €100K zijn 😬 :cautious:

Vandaag aannemer nr. 2 over de vloer gehad; zijn reactie: "Wait, what? 100K? gingen die dat met goud bezetten of...?" :censored:

Vandaag aannemer nr. 2 over de vloer gehad; zijn reactie: "Wait, what? 100K? gingen die dat met goud bezetten of...?" :censored:
En nu zijn offerte van 97.000 krijgen. :unsure:

Heb zoiets ook nog meegemaakt hier. De buitenmuren isoleren, offerte 1: €48.000. Tweede die komt vond dat ook extreem en moest lachen. Zijn eigen offerte komt binnen: €51.000. :laugh: "Jamaar, wij gebruiken iets dat beter is!"

En nu zijn offerte van 97.000 krijgen. :unsure:

Heb zoiets ook nog meegemaakt hier. De buitenmuren isoleren, offerte 1: €48.000. Tweede die komt vond dat ook extreem en moest lachen. Zijn eigen offerte komt binnen: €51.000. :laugh: "Jamaar, wij gebruiken iets dat beter is!"
Nooit prijs van vorige doorgeven. Enkel als je de offerte van de firma al binnen hebt kun je spreken over de prijs van een andere...

Nooit prijs van vorige doorgeven. Enkel als je de offerte van de firma al binnen hebt kun je spreken over de prijs van een andere...
Hier wel al prijs van anderen gegeven, prijs met x% eraf wel.
Wat toen werkte, offerte was net onder de prijs van de andere. :laugh:

Ooit ook in een stom moment ons uiterste budget voor de totaalrenovatie van ons huis geantwoord toen een aannemer er vlakaf achter vroeg.
Offerte die we kregen omvatte niet alles en net onder ons totaalbudget.
We hebben het voor veel minder geld door anderen volledig kunnen afwerken...

Die 100K was geen offerte hé... die 'verkoopster' zei gewoon dat dat de grootteorde was voor hetgene dat we willen (which is een nieuwe keuken + leidingen paar meter hertrekken + voor een gedeelte van de benedenverdieping nieuwe vloer en plafond) en als we dat niet konden ophoesten dat we ons huis dan maar zo duur niet moeten kopen hadden... #trèssympa :cautious:

Die 100K was geen offerte hé... die 'verkoopster' zei gewoon dat dat de grootteorde was voor hetgene dat we willen (which is een nieuwe keuken + leidingen paar meter hertrekken + voor een gedeelte van de benedenverdieping nieuwe vloer en plafond) en als we dat niet konden ophoesten dat we ons huis dan maar zo duur niet moeten kopen hadden... #trèssympa :cautious:
Dus 100k en 0 energetische renovatie?
Dan niet komen klagen dat je de energiekosten niet kunt ophoesten he

:unsure:

Dus 100k en 0 energetische renovatie?
:unsure:

Heb 3 uur geleden net (plat) dakisolatie besteld (14cm) :sop: En daarna gaan we (ik + broer) de achtergevel isoleren en bekleden. Da's nu gene raketwetenschap... En ons EPC is al C omdat we zonnepanelen hebben + ons rijhuis heeft maar 1,5 gevels... (Maar dus die 100k was idd enkel voor dingen binnen de bouwschil)

hoeveel % van het totale renovatie budget wordt er gewoonlijk op het einde (bij de receptie dus als alles gedaan is) betaald?

Gewoon nooit budget opgeven. Dan maken ze prijs naar uw budget.

De prijzen zijn wel echt zot voor de moment. Ook heb ik den indruk dat er veel van meeprofiteren. 't Was eerst corona, nu den oorlog.
Als ik vergelijk met de kosten voor onze totaalrenovatie in 2018 en de prijzen die ik nu doorkrijg voor den tuin, amai.

Ik kreeg telefoon van de man van de afsluiting dat de prijs van 124 eur/lm naar 174 eur/lm gegaan is in 2 maanden. Ik bel naar een andere die ook prijs had gemaakt 2 maanden geleden (134 eur/lm) en die zijn prijzen blijven wel geldig. De ene zegt dat de prijzen stabiel zijn, de andere steekt het op den oorlog.

Door de blijvende grote vraag en schaarste is onderhandelen ook geen optie meer. 4 jaar geleden heb ik serieuze deals kunnen sluiten door ferm te onderhandelen over de prijs. Toen belde men mij nog op om te vragen of ik tevreden ben met de offerte. Nu is het: diegene die de prijs wilt betalen, krijgt het. Kous af.

Aannemer 1: 25 maart telefonisch contact met een aannemer, hij kon meteen de volgende maandag al komen kijken -> Perfect, snelle service
Toen hij hier vertrok "Eind deze week, ten laatste begin volgende week hebt ge de offerte in uw mailbox"
Vrijdag niks, zaterdag niks, maandag niks, dinsdag niks
Woensdag reminder via mail verzonden (op zijn vraag)
"Sorry het is druk"
Intussen is het al donderdag van de week daarna en nog steeds geen offerte ontvangen

Aannemer 2: Afspraak gemaakt op een beurs begin maart
Intussen al 3x proberen bellen om de afspraak te verzetten -> 3x voicemail en ook iets ingesproken zonder dat hij me nadien terugbelde
Gisteren dan een sms ontvangen om mij eraan te herinneren dat we een afspraak hadden

Aannemer 3: Voor zonnepanelen
Ik heb met 100% zekerheid 3x gezegd dat ik GEEN thuisbatterij wil momenteel, wat krijg ik ? Een offerte met batterij erop, niet in meerprijs of afzonderlijk erbij, nope gewoon in de offerte opgenomen
Ja fuck it hé, als gij uw job nie serieus neemt en nie naar mij wilt luisteren doe ik ook geen moeite meer voor u
Paar dagen later telefoon en een sms dat ze een nieuwe offerte gingen opmaken en ik extra korting kreeg.. op de batterij

Terug
Bovenaan