Ervaringen met aannemers

Ik vraag aan mijn aannemer om de facturen op te splitsen in een deel privé en een deel op de zaak, en die slaat volledig tilt want hij weet niet hoe daar aan te beginnen. Volgens hem zou zijn boekhouding daardoor 'dubbel' worden en gaat hij meer kosten hebben aan zijn boekhouder.

Zucht...
 
Ik vraag aan mijn aannemer om de facturen op te splitsen in een deel privé en een deel op de zaak, en die slaat volledig tilt want hij weet niet hoe daar aan te beginnen. Volgens hem zou zijn boekhouding daardoor 'dubbel' worden en gaat hij meer kosten hebben aan zijn boekhouder.

Zucht...
Zeg hem dat je een deel op factuur wil en een deel contant dan zal hij het wel snappen ;)
 
"We komen volgende week op dag x!"
Ga je eind van de dag kijken wat er is gebeurd. Juist ja, niks.

Iedere keer opnieuw. Denk je dat die op voorhand laten weten dat ze toch niet komen? Nee. Denk je dat die achteraf laten weten wanneer ze dan wel komen? Natuurlijk niet. Altijd maar weer achter iedereen zijn gat aanzitten.
 
Ik vraag aan mijn aannemer om de facturen op te splitsen in een deel privé en een deel op de zaak, en die slaat volledig tilt want hij weet niet hoe daar aan te beginnen. Volgens hem zou zijn boekhouding daardoor 'dubbel' worden en gaat hij meer kosten hebben aan zijn boekhouder.

Zucht...
Ik kan je zeggen dat dat echt een ramp is voor een aannemer. Wij hebben ook van dat soort dossiers en hebben gelukkig een goede boekhouding, maar ik hoor iedere keer weer dat dat niet evident en heel omsclachtig is.
Ik kan me voorstellen als het een kleinere firma is, dat die inderdaad volledig tilt slaan.
 
Ik kan je zeggen dat dat echt een ramp is voor een aannemer. Wij hebben ook van dat soort dossiers en hebben gelukkig een goede boekhouding, maar ik hoor iedere keer weer dat dat niet evident en heel omsclachtig is.
Ik kan me voorstellen als het een kleinere firma is, dat die inderdaad volledig tilt slaan.
Gewoon twee facturen maken kan toch zo moeilijk niet zijn.
 
Ik zit hier met een voordeur (PVC) die sleept bij het opengaan, vooral bij warmte als de zon er op staat. Geen idee wie indertijd die deur heeft geplaatst, die zat er al in toen ik dat huis hier kocht.

Een installateur vinden die andermans onbekende deur komt repareren is niet zo evident. Ik kom uit bij windocare die dit soort herstellingen zou doen en ook de service doet voor allerhande grote merken. Reviews zijn op zich ok maar goedkoop zal het niet zijn. Iemand ervaring met die mannen?
 
"We komen volgende week op dag x!"
Ga je eind van de dag kijken wat er is gebeurd. Juist ja, niks.

Iedere keer opnieuw. Denk je dat die op voorhand laten weten dat ze toch niet komen? Nee. Denk je dat die achteraf laten weten wanneer ze dan wel komen? Natuurlijk niet. Altijd maar weer achter iedereen zijn gat aanzitten.
Hier was het gisteren van dat. Bouwgroep meldt dat ze maandag (gisteren) afkomen om stellingen te plaatsen. "Jij bent de eerste hoor". Maandag komt, voordeur wordt geplaatst, dag eindigt. Niets.

Ik belde om 15 u om te zien waar ze zitten. "hoezo ze zijn nog niet geweest? Ik zal eens bellen!". Belt ie me halfuur later terug: "stellingbouwer heeft vertraging, ik bel je meteen weer om te laten weten wanneer ze dan wel komen.". We zijn dinsdag. Geen belletje, nog steeds niemand gezien.

En zij waren het zelf die zeiden dat ze begin april al kunnen beginnen, we zijn verdomme midden-april ondertussen.
 
Ik snap dat ik hier niet moet zijn voor legaal advies, maar ik ben eerder op zoek naar een "correcte" aanpak :)

- We hebben wat last gehad van water in de keuken (ligt net onder tuin niveau)
- Veel 5en & 6en
- Architect heeft een oplossing voorgesteld
- Aannemer heeft uitgevoerd
- Architect heeft gezegd "ziet er goed uit"
- Alles is nu droog ... maar het is ook zomer ondertussen natuurlijk :)

Naar mijn mening, maar ik ken niets van de bouw, hebben ze niet echt veel onderzocht of bekeken maar wilden ze vooral vooruit.

Ik wil nu voorkomen dat als er water in mijn keuken staat binnen 11 jaar (en pakt de hele vloer is om zeep) ze allemaal afkomen met
"ah maar t was de andere"
"ah maar dit is een compleet ander probleem"
"ah oei dit is iets nieuws"
etc.
En wij voor de kosten kunnen opdraaien

Kan ik geen proper mailtje opstellen om dit nu even duidelijk te stellen? Of maakt allemaal niet uit?
 
Een mailtje om iets duidelijk te stellen in de bouwsector? Dat lijkt mij nogal een slag in het water.

Als er nu 1 sector is waar op de meest nonchalante wijze met mails wordt omgesprongen...
Ik verwacht ook niet dat de aannemer of architect daar effectief iets mee gaat doen.
Het gaat mij meer over nu alles duidelijk op mail te hebben, voor moest er iets mis gaan binnen x jaar.
Ik snap wel dat ik er met mails alleen nooit ga komen als er echt iets van komt, maar het is iets?


Moet wel toegeven dat ik er wat gek van kan worden soms :biglaugh:
"Mijn huis moet waterdicht zijn" is nu toch echt niet zo veel gevraagd denk ik dan.
 
Schoonbroer en schoonzus gaan nieuwe ramen steken. I.v.m. prijs die ik betaalde in 2018 is dat x2.5 zeg. Dat is toch gewoon onbetaalbaar aan het worden?
 
Het zijn inderdaad zotte prijzen. Gelukkig kunnen ze wel nog een premie daarvoor aanvragen:

Merci voor de tip, ik geef het hen door.

Alhoewel ik vrees dat het weer van hetzelfde zal zijn. Als ik verbouwingen deed kwam ik voor geen enkele in aanmerking omdat wij 'te veel' verdienden. Te veel als in een modaal inkomen. Als ik dat toen bekeek moest je eigenlijk al heel weinig verdienen om in aanmerking te komen voor die premies. En mensen met een inkomen die wel in aanmerking kwamen zag ik niet meteen dergelijke verbouwingen doen.
 
Ik verwacht ook niet dat de aannemer of architect daar effectief iets mee gaat doen.
Het gaat mij meer over nu alles duidelijk op mail te hebben, voor moest er iets mis gaan binnen x jaar.
Ik snap wel dat ik er met mails alleen nooit ga komen als er echt iets van komt, maar het is iets?


Moet wel toegeven dat ik er wat gek van kan worden soms :biglaugh:
"Mijn huis moet waterdicht zijn" is nu toch echt niet zo veel gevraagd denk ik dan.
Onze architect sprak ooit eens van sproeitesten die ze kunnen doen voor waterdichtheid (misschien is het gewoon met water op uwe gevel spuiten, weet ik het :p). Wij hebben hier lang een probleem gehad en uiteindelijk wel kunnen "testen" door veel regenweer, dus zo'n test is er nooit van gekomen.

Je kan altijd zoiets overwegen. Het zal u natuurlijk wat water kosten, maar dan weet je het wel.
 
Terug
Bovenaan