Ervaringen met aannemers

Mooi gedaan, ben ik dus ook van plan in onze dressing. Alleen wil mijn vrouw een gesloten dressing dus met kastdeurtjes, dat geeft toch steeds wat meer prutswerk om die allemaal mooi recht te hangen.
Kunt ook gewoon op maatkastenonline eentje samenstellen en bestellen? Die scharnieren klik je erop en dat hangt meteen recht. Kwaliteit is ook best oke voor de prijs.
 
Zoals uw zwarte dressing wil ik net hetzelfde doen! Is dat dan met die metod kasten van Ikea? Die schuine wand heb je dan gewoon zelf gemaakt?
Is de pax serie voor dressing

Heb dat idd zelf gedaan. Wel wat vals gespeeld en de bovenkanten aan het plafond bevestigd en dan de kast er in geschoven.



6-B76-EEDB-4-BC0-4-C72-9648-FEB09-D6-B14-AB.jpg


ED441-DC3-CBF5-47-A1-B8-C1-3-BB9-E973-A41-A.jpg


F2-CA43-D1-8853-4-FD8-A20-E-C3-B1879691-C2.jpg


4-B92-CD38-4-D97-4324-90-C2-387-AFA1-E03-FF.jpg
 
Om nog eens op de ikea hacking terug te komen :)


36383569-10216303716210758-1946145901969932288-n.jpg


36450733-10216314204832967-5852684309999124480-n.jpg



36499719-10216322376477253-2546232272936239104-n.jpg


33040782-10215992682995122-3839598533812420608-n.jpg



33125716-10215992683355131-3529375760441671680-n.jpg


33126654-10215994336996471-3670099900038643712-n.jpg


34309138-10216080264104595-3016287851886149632-n.jpg
zo ingebouwde wasmachine en droger vind ik super netjes maar ik heb wat schrik dat de vibraties van een zwierend wasmachine op termijn de kast uit elkaar trillen. Hoe valt dat bij uw kast mee? Merk jij daar iets van?
 
zo ingebouwde wasmachine en droger vind ik super netjes maar ik heb wat schrik dat de vibraties van een zwierend wasmachine op termijn de kast uit elkaar trillen. Hoe valt dat bij uw kast mee? Merk jij daar iets van?
Nog niets van gemerkt nee. Maar je hebt wel gezien dat de constructie verstevigd is met balken en een plaat er op

Staat niet op de foto maar er hangt nog een balk aan de muur ook waar de multiplex op rust.
 
EPC certificaat algemene delen. Gast is letterlijk amper 5 minuten binnengeweest en ik heb hem zelf alle tekeningen doorgestuurd - daar vroeg hij achter want dan was dit minder werk voor hem lol - (die nog door de architect in 2009 waren opgesteld), dus hij moest zelf niets meer doen buiten zijn goedkeuringspapieren afprinten --> 400 balletjes. Dat is tenminste duur.

Maar ja ze profiteren ervan, dit is een wettelijke verplichting. :frown:
Je hebt volgens mij gewoon een dure persoon aangeschreven.

 
Je hebt volgens mij gewoon een dure persoon aangeschreven.

En waar staat de prijs voor een EPC certificaat, van de algemene delen van een appartementsblok? Of kijk ik er nu helemaal over heen?
De prijs die ik zie staan (200€) is voor een individueel appartement. Dat is een totaal ander EPC certificaat.
 
En waar staat de prijs voor een EPC certificaat, van de algemene delen van een appartementsblok? Of kijk ik er nu helemaal over heen?
De prijs die ik zie staan (200€) is voor een individueel appartement. Dat is een totaal ander EPC certificaat.
Je kan de vraag eens stellen, maar ik zie niet direct een reden waarom dat substantieel duurder gaat zijn dan de kost voor een volledige woning.
 
ik zie niet direct een reden waarom dat substantieel duurder gaat zijn dan de kost voor een volledige woning.
Je hebt 100% gelijk, en toch is het in praktijk effectief heel wat duurder, gewoon omdat het EPC verplicht is en de prijs kunstmatig en absurd hoog wordt gehouden. Men profiteert er gewoon van. :frown: Dank U overheid.


Je kan de vraag eens stellen,
Sowieso zelfs al heb je een eerlijke firma gevonden die het wel goedkoper wil uitvoeren, ik heb het maanden geleden al laten doen, dus nu is het een beetje te laat. Maar bedankt voor de hulp en de link :)
 
Epc is de grootste klucht die er is. Ik heb zelf de indruk dat sinds de energiecrisis bepaalde oudere huizen een gunstiger epc hebben dan het eigenlijk zou moeten zijn.
 
Je hebt 100% gelijk, en toch is het in praktijk effectief heel wat duurder, gewoon omdat het EPC verplicht is en de prijs kunstmatig en absurd hoog wordt gehouden. Men profiteert er gewoon van. :frown: Dank U overheid.



Sowieso zelfs al heb je een eerlijke firma gevonden die het wel goedkoper wil uitvoeren, ik heb het maanden geleden al laten doen, dus nu is het een beetje te laat. Maar bedankt voor de hulp en de link :)
Mja, er kruipt wel iets van werk in natuurlijk. Je bent verplicht om een plaatsbezoek te doen voor het opstellen van het EPC. Puur op basis van plannen mag die dat niet doen.

Als je dan kijkt wat zelfs techniekers als voorrijkost nemen, en het feit dat de prijzen van alles gestegen zijn, dan is het niet onlogisch dat het nu ook niet supergoedkoop is.

Wij hebben er begin van dit jaar nog 140€ voor betaald als zijnde de basisprijs van een EPC voor een appartement. En die heeft toen +/- 50 minuten uitgetrokken voor het bezoek.
Heck, als je weet dat de 2 jaarlijkse keuring van de gasketel momenteel tussen de 90 en de 135€ kost. Afhankelijk van wie je ervoor kan vinden, dan zijn die prijzen niet zodanig van de pot gerukt. Vooral omdat je ze moet hebben aangezien ze wettelijk verplicht zijn.
 
Heck, als je weet dat de 2 jaarlijkse keuring van de gasketel momenteel tussen de 90 en de 135€ kost. Afhankelijk van wie je ervoor kan vinden, dan zijn die prijzen niet zodanig van de pot gerukt. Vooral omdat je ze moet hebben aangezien ze wettelijk verplicht zijn.
Zeg maar tussen de 120 en 200 euro...
 
130,00 ex btw hier voor een keuring van de ketel en dat is dan nog een van de goedkopere in de buurt. Twee jaar terug eens prijzen opgevraagd bij een paar firma's.

FirmaPrijs Ex. BTWVoorrijkostenBTWTotaalprijs
*11006,6123,60
**94206,84128.09
***13508,1151,69
****13508,1151,69
 
Flexen rollen op kop
Heb al genoeg mensen geïnterviewd voor een job.
Die mensen waren al jaren kabels aan het trekken. Nu voelden ze zich echt wel klaar voor een echte elektrieker job..
Die wisten zelfs de kleuren niet van de kabels dat ze trokken.
Vraagt daar aan van ne kruis schakelaar aan te sluiten en ze zijn verloren

Dus als ge de foute flexen trekt zijt ge er niks mee.
 
Heb al genoeg mensen geïnterviewd voor een job.
Die mensen waren al jaren kabels aan het trekken. Nu voelden ze zich echt wel klaar voor een echte elektrieker job..
Die wisten zelfs de kleuren niet van de kabels dat ze trokken.
Vraagt daar aan van ne kruis schakelaar aan te sluiten en ze zijn verloren

Dus als ge de foute flexen trekt zijt ge er niks mee.
Of mensen die perfect weten hoe flex of rollen kabel af te rollen
Je ziet ze dan het midden van de rol nemen en er mee verder wandelen. Geen afroller te bespeuren.
En dan zie je ze 10m verder hopeloos met de kabel draaien en op en neer gooien in de hoop dat die krul er uit gaat :rofl:
Maar ja, die weten het perfect he.
 
Vandaag zijn ze begonnen met mijn spouw na te isoleren. Die 2 slimmeriken zijn erin geslaagd om 4 KEER in mijn gloednieuwe rolluik te boren.
"Ah, hier zit ook een rolluik?"
Ik heb met handen en voeten uitgelegd wat ze moesten doen en waar ze moesten op letten. Ik weet ook niet wat ik nog meer kan doen hoor. Zelf hadden ze het nog niet eens door, ik ben het hun moeten gaan zeggen.
Leuk dat mijn vooroordelen over 'den bouw' nog maar eens bevestigd worden.
 
Vorige week maandag gingen ze bij ons starten met het plaatsen van gyproc op de zolderverdieping. Ze gingen hier om 8u zijn dus ik schik me en zie dat ik klaar sta. Uiteindelijk was het ver 10u tegen dat ze hier waren. Ze hebben dan eerst alle gyprocplaten binnen gelegd in mijn gang en ze zijn eraan begonnen. Het heeft tot ver na de middag geduurd eer alle voorbereidende werken op mijn zolder klaar waren en ze de eerste twee gyprocplaten (er ligt daar een stapel van minstens 50 platen ofzo denk ik) boven geplaatst hebben. De rest van de week is er niemand meer langs geweest, er was altijd iets "dringends" te doen, uiteindelijk hebben ze nu beloofd van morgen eindelijk verder te doen.

Ik zit daar nu wel al een dikke week met een grote stapel platen in mijn gang die enorm in mijn weg ligt en waardoor ik de deur naar de garage met moeite open krijg.
 
Vorige week maandag gingen ze bij ons starten met het plaatsen van gyproc op de zolderverdieping. Ze gingen hier om 8u zijn dus ik schik me en zie dat ik klaar sta. Uiteindelijk was het ver 10u tegen dat ze hier waren. Ze hebben dan eerst alle gyprocplaten binnen gelegd in mijn gang en ze zijn eraan begonnen. Het heeft tot ver na de middag geduurd eer alle voorbereidende werken op mijn zolder klaar waren en ze de eerste twee gyprocplaten (er ligt daar een stapel van minstens 50 platen ofzo denk ik) boven geplaatst hebben. De rest van de week is er niemand meer langs geweest, er was altijd iets "dringends" te doen, uiteindelijk hebben ze nu beloofd van morgen eindelijk verder te doen.

Ik zit daar nu wel al een dikke week met een grote stapel platen in mijn gang die enorm in mijn weg ligt en waardoor ik de deur naar de garage met moeite open krijg.
Das idd wel jammer, en kon die pak gyprocplaten nergens anders gelegd worden waar die minder in uw weg liggen? zoals op de zolderverdieping?
 
Vandaag zijn ze begonnen met mijn spouw na te isoleren. Die 2 slimmeriken zijn erin geslaagd om 4 KEER in mijn gloednieuwe rolluik te boren.
"Ah, hier zit ook een rolluik?"
Ik heb met handen en voeten uitgelegd wat ze moesten doen en waar ze moesten op letten. Ik weet ook niet wat ik nog meer kan doen hoor. Zelf hadden ze het nog niet eens door, ik ben het hun moeten gaan zeggen.
Leuk dat mijn vooroordelen over 'den bouw' nog maar eens bevestigd worden.
Hier ook vorige week onze spouw laten isoleren, zeer goed gedaan en proper opgekuist achteraf.
Als ik ze zag toekomen dacht ik ook al, hier komt de B ploeg, maar het was onterecht.

We merken toch al een paar graden verschil binnen dus het heeft zeker zijn effect.
 
Terug
Bovenaan