Ervaringen met aannemers

Het zijn geen elentriekers natuurlijk, maar toch, onze keukenbouwer.
Twee kabels voorzien, 1 voor de oven, 1 voor de magnetron en frigo.

Resultaat van de werken vandaag
1 kabel aangesloten op de frigo
Andere kabel bevat oven en microgolf middels doorgeluste kattenkop (dus via wago's aangesloten op de kabel) van 1.5 Carré

🤷‍♂️


(Voor de rest prima werk)
 
Het zijn geen elentriekers natuurlijk, maar toch, onze keukenbouwer.
Twee kabels voorzien, 1 voor de oven, 1 voor de magnetron en frigo.

Resultaat van de werken vandaag
1 kabel aangesloten op de frigo
Andere kabel bevat oven en microgolf middels doorgeluste kattenkop (dus via wago's aangesloten op de kabel) van 1.5 Carré

🤷‍♂️


(Voor de rest prima werk)
Die van de badkamer had hier het badkamermeubel zo aangesloten dat het lichtje constant bleef branden ipv via de schakelaar.
Die van de keuken waren het afdekkapje van de contactdoos voor de aansluiting van de kookplaat dan weer kwijt...
Al chance dat ik de rest zelf heb geïnstalleerd...
 
Aannemer voor de oprit zei in januari dat hij in april kon komen. Niets meer gehoord, dan in april zelf maar eens gehoord. Hij heeft vertraging 'door het slechte weer' en zou eind mei kunnen langskomen 'als het weer mee zit'. Nu reageert hij niet meer op telefoontjes...
 
Aannemer voor de oprit zei in januari dat hij in april kon komen. Niets meer gehoord, dan in april zelf maar eens gehoord. Hij heeft vertraging 'door het slechte weer' en zou eind mei kunnen langskomen 'als het weer mee zit'. Nu reageert hij niet meer op telefoontjes...
M'n dubbele poort aan de zijkant van de woning ging er staan eind april 2022. Uiteindelijk stond ze er eind oktober. Die kerel had zelfs zijn gsm een week afgelegd. Die had gezien dat hij bijna -250.000 in 't rood stond en heeft een hele week facturen gemaakt op z'n bureau.

Toen die plots afkwam om een voorschot op de poort te betalen heb ik dat geweigerd.

Uiteindelijk is alles goed gekomen en heeft die man wel heel proper werk geleverd.
 
Het zijn geen elentriekers natuurlijk, maar toch, onze keukenbouwer.
Twee kabels voorzien, 1 voor de oven, 1 voor de magnetron en frigo.

Resultaat van de werken vandaag
1 kabel aangesloten op de frigo
Andere kabel bevat oven en microgolf middels doorgeluste kattenkop (dus via wago's aangesloten op de kabel) van 1.5 Carré

🤷‍♂️


(Voor de rest prima werk)

Kabels? Alle keukentoestellen thuis zijn aangesloten op stopcontacten op de voorziene plaats. Je krijgt dat toch door van de keukenbouwer.
 
M'n dubbele poort aan de zijkant van de woning ging er staan eind april 2022. Uiteindelijk stond ze er eind oktober. Die kerel had zelfs zijn gsm een week afgelegd. Die had gezien dat hij bijna -250.000 in 't rood stond en heeft een hele week facturen gemaakt op z'n bureau.

Toen die plots afkwam om een voorschot op de poort te betalen heb ik dat geweigerd.

Uiteindelijk is alles goed gekomen en heeft die man wel heel proper werk geleverd.
Pff...toch gek eigenlijk, die aannemers mogen maar doen wat ze willen, telefoons ontwijken, niet komen opdagen, termijnen niet respecteren... maar als klant zit je wel aan hen vast en kan je ook niet zomaar een nieuwe aannemer zoeken. Het vervelende is ook als ze altijd de termijn opschuiven, dat je wel denkt "als ik nog iemand anders moet gaan zoeken zal het nog wel langer duren"...
 
Pff...toch gek eigenlijk, die aannemers mogen maar doen wat ze willen, telefoons ontwijken, niet komen opdagen, termijnen niet respecteren... maar als klant zit je wel aan hen vast en kan je ook niet zomaar een nieuwe aannemer zoeken. Het vervelende is ook als ze altijd de termijn opschuiven, dat je wel denkt "als ik nog iemand anders moet gaan zoeken zal het nog wel langer duren"...
Tgoh ik in principe als er termijnen zijn gesteld dat je de aannemer wel in gebreke kan stellen als die niet gerespecteert worden. Maar of dat bevordelijk is voor de relatie en verdere afhandeling is iets anders natuurlijk...
 
Pff...toch gek eigenlijk, die aannemers mogen maar doen wat ze willen, telefoons ontwijken, niet komen opdagen, termijnen niet respecteren... maar als klant zit je wel aan hen vast en kan je ook niet zomaar een nieuwe aannemer zoeken. Het vervelende is ook als ze altijd de termijn opschuiven, dat je wel denkt "als ik nog iemand anders moet gaan zoeken zal het nog wel langer duren"...
Dat is inderdaad klote. Ik heb getwijfeld om den boel te annuleren maar hij zat heel goed van prijs en had goede referenties wat z'n opgeleverd werk betreft.

Ik heb die factuur dan ook maar even laten liggen.
 
Bij onze verbouwingen heb ik de man van de gyprocwerken buiten gekegeld en alles (omwille van deadline) zelf gedaan. Die had plafonds te laag gehangen, stak zijn vuiligheid in lichte scheidingswanden, enz. Heeft de plafond opnieuw mogen doen en dan heb ik hem betaald voor de reeds uitgevoerde werken.

Vorig jaar ook in discussie gekomen met de man van de grondwerken buiten. Ik maak zelf altijd alle grondplannen en technische tekeningen. Alles was duidelijk en tot 3x toe alles verlopen. Die heeft uiteindelijk 13 cm teveel uitgegraven waardoor er 13 cm meer chape geplaatst moest worden. Pipo.

Ik vroeg hem een container gemengd te komen zetten. Een heel beklag achter m'n hoofd dat zij dat dan nog allemaal moeten sorteren op hun koer en dat dat allemaal maar gemakkelijk is. Wel, bied het dan niet aan. Tarieven en aanbod stond netjes op zijn site. Haal het er dan af.

Bij die laatste verdere werken ook niet meer laten uitvoeren.
 
Enkele weken geleden heb ik een stuk van onze voortuin laten gelijkfrezen en laten inzaaien met gras opdat het voorlopig toch al wat proper zou liggen in afwachting van definitieve aanleg van oprit en voortuin.

Gisteren moesten ze van een firma enkele zware stukken komen leveren met de camion. Omwille van geparkeerde wagens en een wegversmalling is het hier zeer moeilijk (lees onmogelijk) om met een camion achterwaarts onze oprit op te rijden als je van rechts komt, dit heeft de ervaring met vorige leveringen ons geleerd. Zeker drie keer (bij tekenen van de offerte/plaatsing bestelling, via mail, en dan nog eens aan de telefoon als de levering bevestigd werd) heb ik aan die firma uitdrukkelijk laten weten dat hun chauffeur achterwaarts de straat moest inrijden (we wonen vlakbij de hoek), bij mijn mail heb ik zelfs een printscreen van Google maps gestoken.

Uiteraard kwam die chauffeur verkeerd de straat ingereden en probeerde hij op alle mogelijke manieren achterwaarts mijn oprit op te rijden voor de levering. En uiteraard vond hij er uiteindelijk niet beter op dan los door mijn pas ingezaaide grasperk te rijden waardoor dit na het regenweer van afgelopen weken volledig naar de zak is.

Ik kijk echt uit naar het moment dat alle werken hier afgerond zijn zodat ik geen enkele kloefkapper meer op mijn erf moet dulden, ik heb het er stilaan echt mee gehad.

Bij onze verbouwingen heb ik de man van de gyprocwerken buiten gekegeld en alles (omwille van deadline) zelf gedaan. Die had plafonds te laag gehangen, stak zijn vuiligheid in lichte scheidingswanden, enz. Heeft de plafond opnieuw mogen doen en dan heb ik hem betaald voor de reeds uitgevoerde werken.

Vorig jaar ook in discussie gekomen met de man van de grondwerken buiten. Ik maak zelf altijd alle grondplannen en technische tekeningen. Alles was duidelijk en tot 3x toe alles verlopen. Die heeft uiteindelijk 13 cm teveel uitgegraven waardoor er 13 cm meer chape geplaatst moest worden. Pipo.

Ik vroeg hem een container gemengd te komen zetten. Een heel beklag achter m'n hoofd dat zij dat dan nog allemaal moeten sorteren op hun koer en dat dat allemaal maar gemakkelijk is. Wel, bied het dan niet aan. Tarieven en aanbod stond netjes op zijn site. Haal het er dan af.

Bij die laatste verdere werken ook niet meer laten uitvoeren.
je bedoelt toch stabilisé voor bijvoorbeeld onder een terras hoop ik?
 
Laatst bewerkt:
Pfoaa ik ga toch heel blij zijn als het hier allemaal achter de rug is. Vervelendste is nog dat het "goeie" mannen zijn. Maar gewoon echt geen oog voor detail of 2 seconden verder denken. Gewoon door knallen, op ieder moment de kortste weg, al wilt dat zeggen dat ze 2 dagen later 10 uur langer gaan bezig zijn (of hopen dat niemand er iets van zegt / het ziet)

Laatste frats:
Heel netjes overal PUR gespoten ter voorbereiding van de vloerverwarming, nu moet er iets zijn voorgevallen waardoor letterlijk in het midden van de living een gat van ... 4 m2 is waar gewoon geen isolatie is gespoten. Exact waar ook alle leidingen door komen. Iets heel vaag over "het was vochtig" of "er was geen plaats genoeg want daar lopen alle kabels" Ze hebben dan met PUR spuitbussen en wat plaatjes (xps?) van een cm of 2 dat proberen op te vullen. m.a.w die vloerverwarming ligt daar quasi op de grond. Ook bizar dat plaatser van de vloerverwarming daar in is mee gegaan. In alle eerlijkheid is het een renovatie dus op die plaatsen was er hier en daar al maar 4/5cm door hoogte verschillen in de vloer, but still.



Weet niet wat ik daar nu mee moet ... begin al te twijfelen aan mezelf of ik daar nu (weer) een drama rond moet maken zo hard heeft die werf mij al neergeslagen, toch triest :biglaugh:
Hoe praten jullie eigenlijk met aannemers in zo'n gevallen? Bruut? Vriendelijk blijven?
Probleem / voordeel is dat het een totaalaannemer is dus moet hem ook wat te vriend houden tot oplevering.
 
Laatst bewerkt:
Pfoaa ik ga toch heel blij zijn als het hier allemaal achter de rug is. Vervelendste is nog dat het "goeie" mannen zijn. Maar gewoon echt geen oog voor detail of 2 seconden verder denken. Gewoon door knallen, op ieder moment de kortste weg, al wilt dat zeggen dat ze 2 dagen later 10 uur langer gaan bezig zijn (of hopen dat niemand er iets van zegt / het ziet)

Laatste frats:
Heel netjes overal PUR gespoten ter voorbereiding van de vloerverwarming, nu moet er iets zijn voorgevallen waardoor letterlijk in het midden van de living een gat van ... 4 m2 is waar gewoon geen isolatie is gespoten. Exact waar ook alle leidingen door komen. Iets heel vaag over "het was vochtig" of "er was geen plaats genoeg want daar lopen alle kabels" Ze hebben dan met PUR spuitbussen en wat plaatjes (xps?) van een cm of 2 dat proberen op te vullen. m.a.w die vloerverwarming ligt daar quasi op de grond. Ook bizar dat plaatser van de vloerverwarming daar in is mee gegaan. In alle eerlijkheid is het een renovatie dus op die plaatsen was er hier en daar al maar 4/5cm door hoogte verschillen in de vloer, but still.



Weet niet wat ik daar nu mee moet ... begin al te twijfelen aan mezelf of ik daar nu (weer) een drama rond moet maken zo hard heeft die werf mij al neergeslagen, toch triest :biglaugh:
Hoe praten jullie eigenlijk met aannemers in zo'n gevallen? Bruut? Vriendelijk blijven?
Probleem / voordeel is dat het een totaalaannemer is dus moet hem ook wat te vriend houden tot oplevering.

Zowel "het was vochtig" als "de kabels lopen daar" zijn beide wel legitieme redenen om daar geen PUR te spuiten.

PUR pakt niet op een vochtige en/of vuile ondergrond. En gezien er ook maar 4 of 5 cm is gespoten blijkbaar, de toplaag wordt afgeschraapt, als daar kabels vlak onder liggen kan het zijn dat ze die meehebben bij dat schrapen met alle gevolgen vandien.

Ik heb in sommige ruimtes waar ik niet helemaal kon uitgraven eerst PUR platen gelegd van 3 of 6cm als een soort dampscherm én zodat er een goede ondergrond zou zijn voor de gespoten PUR, en daarbovenop dan 3 tot 5cm gespoten PUR. En op veel plaatsen moest ik de kabels voor elektriciteit in de PUR platen leggen, zodat deze er niet bovenop lagen.
 
Pfoaa ik ga toch heel blij zijn als het hier allemaal achter de rug is. Vervelendste is nog dat het "goeie" mannen zijn. Maar gewoon echt geen oog voor detail of 2 seconden verder denken. Gewoon door knallen, op ieder moment de kortste weg, al wilt dat zeggen dat ze 2 dagen later 10 uur langer gaan bezig zijn (of hopen dat niemand er iets van zegt / het ziet)

Laatste frats:
Heel netjes overal PUR gespoten ter voorbereiding van de vloerverwarming, nu moet er iets zijn voorgevallen waardoor letterlijk in het midden van de living een gat van ... 4 m2 is waar gewoon geen isolatie is gespoten. Exact waar ook alle leidingen door komen. Iets heel vaag over "het was vochtig" of "er was geen plaats genoeg want daar lopen alle kabels" Ze hebben dan met PUR spuitbussen en wat plaatjes (xps?) van een cm of 2 dat proberen op te vullen. m.a.w die vloerverwarming ligt daar quasi op de grond. Ook bizar dat plaatser van de vloerverwarming daar in is mee gegaan. In alle eerlijkheid is het een renovatie dus op die plaatsen was er hier en daar al maar 4/5cm door hoogte verschillen in de vloer, but still.



Weet niet wat ik daar nu mee moet ... begin al te twijfelen aan mezelf of ik daar nu (weer) een drama rond moet maken zo hard heeft die werf mij al neergeslagen, toch triest :biglaugh:
Hoe praten jullie eigenlijk met aannemers in zo'n gevallen? Bruut? Vriendelijk blijven?
Probleem / voordeel is dat het een totaalaannemer is dus moet hem ook wat te vriend houden tot oplevering.
Enkele opmerkingen waar ik mogelijks zou over vallen. Maar ik leg de lat wel hoog.
1: Ik kan het moelijk zien maar is die ruimte groter dan 40m²? Of langer dan 8meter? Indien ja op een van de twee zou ik toch zeker ook opteren voor een uitzetvoeg te voorzien.
2: ik val over de hoogteverschillen in uw vloerverwarming. Ik kan wel nie zeggen of het kwaad kan :D .. Tis eerder mijn OCD dat parten speelt. Ik denk dan aan luchtbelletjes in de buis die blijven steken op dat hoogste punt.
3: Uw verlegafstand is 15-10-7.5-6cm dooreen denk ik :unsure:, sommige stukken vvw zitten in de pur :S Kan geen kwaad wss maar eerlijk... tis gewoon niet proper gelegd.
 
En kan iemand mij een (heel ruw) idee geven wat me dat nu gaat kosten aan extra verwarming? Of hoe "groot" dat probleem nu is? Kan er echt niets op plakken;
 
Terug
Bovenaan