Ervaringen met aannemers

Ik snap dat ik hier niet moet zijn voor legaal advies, maar ik ben eerder op zoek naar een "correcte" aanpak :)
[...]
- Alles is nu droog ... maar het is ook zomer ondertussen natuurlijk :)
[...]

Zomer? Waar woon jij wel? Hebben we niet net een (vrij tot zeer) natte periode achter de rug? niet dat dat een garantie is.

Met mailtjes ga je niet bepaald een fundament voor later op terug te vallen bouwen. Als je twijfels hebt zou ik een externe expert eens aanspreken en zijn gedacht vragen.
 
Zomer? Waar woon jij wel? Hebben we niet net een (vrij tot zeer) natte periode achter de rug? niet dat dat een garantie is.

Met mailtjes ga je niet bepaald een fundament voor later op terug te vallen bouwen. Als je twijfels hebt zou ik een externe expert eens aanspreken en zijn gedacht vragen.
Ja kopt, maar het is net volledig waterdicht voor +- 1 week, toch heel wat minder regen en meer zon dan afgelopen maanden.

Inderdaad "contacteer een expert" (i.e een andere architect / ingenieur ...) daar blijf ik bij uitkomen, heb er eentje aangeschreven, dan maar weer betalen voor gemoedsrust;

Toch erg, dan loopt er zogezegd al 3 man rond die coördineren / verantwoordelijk zijn :oink:
Maar als puntje bij paaltje komt, phoa how maar, snel op hun teentjes getrapt. Dat is dan ook weer vervelend wat je moet die mensen wat te vriend houden tot einde project, & dan is het weer te laat om in te gaan op dit soort dingen wat dan is er niks meer zichtbaar.

Of misschien had ik er beter niet zo kort opgezeten, dan weet je het ook gewoon allemaal niet / maak je er je geen zorgen over.
Jaja "den bouw" ik begin het te snappen dat mensen daar niet rap opnieuw aan beginnen :biglaugh:
 
Aannemer die toekomt om werken uit te voeren en om te beginnen al anderhalf uur te laat is. Na een dik uur moet die even weg achter 'nog wat gerief' en is hij vervolgens weer twee uur afwezig om nadien om 16u30 al te beginnen opkramen. De geplande werken zijn uiteraard nog voor geen derde uitgevoerd.

Ik heb de indruk dat al die kleine zelfstandigen, die tot voor kort voor een baas werkten in een groter bedrijf, het zéér moeilijk hebben om hun boel te managen. Ze kunnen dan misschien goed zijn in hun job, maar een iets groter bedrijf kan wel veel beter plannen en managen.

EDIT: Is hier vandaag weer half uur te laat toegekomen (8u30 ipv 8u) en ondertussen al dik twintig minuten weer weg om gerief.
 
Laatst bewerkt:
Of misschien had ik er beter niet zo kort opgezeten, dan weet je het ook gewoon allemaal niet / maak je er je geen zorgen over.
Jaja "den bouw" ik begin het te snappen dat mensen daar niet rap opnieuw aan beginnen :biglaugh:
Zit er maar goed kort op, zo kort mogelijk.

Wij hebben de meeste van onze gebreken pas ontdekt ná de werken (totaalrenovatie op een uur van waar we woonden dus elke dag gaan kijken was niet mogelijk, veel zaken pas ontdekt door erin te wonen) en we zijn nu al een jaar of 3 aan het discussiëren over zaken die zwart op wit staan.

De enigen die daar rijk van worden, zijn de advocaten van beide partijen.
 
Laatst bewerkt:
Aannemer die toekomt om werken uit te voeren en om te beginnen al anderhalf uur te laat is. Na een dik uur moet die even weg achter 'nog wat gerief' en is hij vervolgens weer twee uur afwezig om nadien om 16u30 al te beginnen opkramen. De geplande werken zijn uiteraard nog voor geen derde uitgevoerd.

Ik heb de indruk dat al die kleine zelfstandigen, die tot voor kort voor een baas werkten in een groter bedrijf, het zéér moeilijk hebben om hun boel te managen. Ze kunnen dan misschien goed zijn in hun job, maar een iets groter bedrijf kan wel veel beter plannen en managen.

EDIT: Is hier vandaag weer half uur te laat toegekomen (8u30 ipv 8u) en ondertussen al dik twintig minuten weer weg om gerief.
Die laten toch echt een hoop geld liggen op die manier. Ik snap het echt niet.
 
Zit er maar goed kort op, zo kort mogelijk.

Wij hebben de meeste van onze gebreken pas ontdekt ná de werken (totaalrenovatie op een uur van waar we woonden dus elke dag gaan kijken was niet mogelijk, veel zaken pas ontdekt door erin te wonen) en we zijn nu al een jaar of 3 aan het discussiëren over zaken die zwart op wit staan.

De enigen die daar rijk van worden, zijn de advocaten van beide partijen.
Soms slik je ook beter je verlies en laat je op eigen kosten iets herstellen of opnieuw doen door een andere aannemer. Afhankelijk van je financiële situatie ben je dit na een jaar al vergeten. Wanneer je begint met ingebrekestellingen of rechtszaken duurt de miserie gewoon langer, en ik weet niet of je er dan uiteindelijk wel profijt aan doet of niet.

Die laten toch echt een hoop geld liggen op die manier. Ik snap het echt niet.
Dat zijn dan diegene die failliet gaan terwijl ze zich doodwerken zeker?
 
Soms slik je ook beter je verlies en laat je op eigen kosten iets herstellen of opnieuw doen door een andere aannemer. Afhankelijk van je financiële situatie ben je dit na een jaar al vergeten. Wanneer je begint met ingebrekestellingen of rechtszaken duurt de miserie gewoon langer, en ik weet niet of je er dan uiteindelijk wel profijt aan doet of niet.
Wij hadden helaas geen keuze. Keurattesten etc. werden achtergehouden om ons (financieel) onder druk te zetten. Het ging ook echt over te veel (~15 à 20k euro) om het zomaar te laten vallen.

Maar inderdaad, als het enigszins te vermijden is, zou ik het niet aanraden. Zo'n rechtszaak maakt van u ook geen beter mens, ge wordt verplicht om iedereen op vanalles te "pakken" want de tegenpartij gaat het ook bij u doen en anders scheurt ge er nog gigantisch uw broek aan ook.
 
Aannemer die toekomt om werken uit te voeren en om te beginnen al anderhalf uur te laat is. Na een dik uur moet die even weg achter 'nog wat gerief' en is hij vervolgens weer twee uur afwezig om nadien om 16u30 al te beginnen opkramen. De geplande werken zijn uiteraard nog voor geen derde uitgevoerd.

Ik heb de indruk dat al die kleine zelfstandigen, die tot voor kort voor een baas werkten in een groter bedrijf, het zéér moeilijk hebben om hun boel te managen. Ze kunnen dan misschien goed zijn in hun job, maar een iets groter bedrijf kan wel veel beter plannen en managen.

EDIT: Is hier vandaag weer half uur te laat toegekomen (8u30 ipv 8u) en ondertussen al dik twintig minuten weer weg om gerief.
Begin maar al met die mens zijn uren dat hij aanwezig is te tracken. Heb hier ook zo al sjarels gehad maar dan wel iedere keer een hele dag aanrekenen. Viel wel tegen voor hem dat ik kon kijken op onze camera wanneer zijn camionet toekwam en vertrok.
 
Begin maar al met die mens zijn uren dat hij aanwezig is te tracken. Heb hier ook zo al sjarels gehad maar dan wel iedere keer een hele dag aanrekenen. Viel wel tegen voor hem dat ik kon kijken op onze camera wanneer zijn camionet toekwam en vertrok.
Het is op een offerte.
 
Zo discussies vind ik altijd wel moeilijk. We hebben hier overlaatst ook een pelletkachel laten aansluiten door een firma die 12 manuren op de offerte had gerekend en ze waren op een 8 à 9 manuren klaar. Maar die hun werk was kwalitatief zo in orde en die hebben daarna zeer uitgebreid de tijd genomen (ingecalculeerd in die 8 à 9 uur) om alles tot in de puntjes uit te leggen naar onderhoud en gebruik toe dat ik dacht, gohja, die paar uurtjes ...

Als het natuurlijk stelselmatig gebeurt en het loopt de spuigaten uit, da's een ander verhaal.
 
Daarom dat wij ook nooit uren op een offerte zetten. ,Zit niet te wachten op klanten die mijn nacalculatie vantevoren maken.

Hier ons probleem als aannnemer, ons jaar zit vol.

Moet nu dus beginnen tegen vaste klanten die offertes aanvragen, nope te zeggen, en dat voor de volgende 5-6 maand...

We kunnen voor andere afdelingen nog wel kleine dingen aannemen, maar ik voel de shitstorm nu al komen.
De offerte die we nog verplicht worden te maken onder druk van klanten, worden prijzen X3
 
Die gewerkte uren kunnen mij eigenlijk niet zo veel schelen, of hij er zijn broek aan scheurt of dat het sneller gedaan is dan ingecalculeerd. Dat die werken (en de bijhorende last) langer aanslepen omdat die constant gaan vliegen is dat stoort me meer.
 
Het is op een offerte.
Wat is het probleem dan precies? Als het werk klaar is binnen de tijd maakt het geen moer uit of die nu 2, 3 of 4 uur weg is achter materiaal.
Soms kan het al eens zijn dat je onverwachts ander materiaal nodig hebt.
 
Wat is het probleem dan precies? Als het werk klaar is binnen de tijd maakt het geen moer uit of die nu 2, 3 of 4 uur weg is achter materiaal.
Soms kan het al eens zijn dat je onverwachts ander materiaal nodig hebt.
Als iemand komt werken aan uw verwarming, en de helft van de dag weg is waardoor de werken niet opschieten en je zonder warm water zit.

En voor bijna elke koppeling naar de groothandel moeten rijden noem ik niet onverwachts ander materiaal nodig hebben. Als installateur heb je de standaard koppelingen in je camionetten op stock.
 
Jij hebt wel al wat miserie gekend met je HVAC en sanitair zeg. Is dat diezelfde kloefkapper die de warmtepomp overgedimensioneerd heeft?
 
Ik heb de indruk dat al die kleine zelfstandigen, die tot voor kort voor een baas werkten in een groter bedrijf, het zéér moeilijk hebben om hun boel te managen. Ze kunnen dan misschien goed zijn in hun job, maar een iets groter bedrijf kan wel veel beter plannen en managen.

EDIT: Is hier vandaag weer half uur te laat toegekomen (8u30 ipv 8u) en ondertussen al dik twintig minuten weer weg om gerief.
Oei, ik wil schoonbroer van @Tomski potentieel een kans geven voor onze vloer, maar gaat dat wel de juiste beslissing zijn :oops: ? Alhoewel, ik ben met Dural in zee gegaan voor ons dak en van de beloofde "begin april beginnen we!" is er niet veel in huis gekomen. Dus zelfs de grote groepen slaan de bal al eens mis (al dan niet door hun eigen fout).
 
Als iemand komt werken aan uw verwarming, en de helft van de dag weg is waardoor de werken niet opschieten en je zonder warm water zit.

En voor bijna elke koppeling naar de groothandel moeten rijden noem ik niet onverwachts ander materiaal nodig hebben. Als installateur heb je de standaard koppelingen in je camionetten op stock.
Dan krijgt die zijn centen ook in stukjes en vertraging.. met bijhorende excuses en telefoons die pas na 6x bellen worden opgenomen..
 
Oei, ik wil schoonbroer van @Tomski potentieel een kans geven voor onze vloer, maar gaat dat wel de juiste beslissing zijn :oops: ? Alhoewel, ik ben met Dural in zee gegaan voor ons dak en van de beloofde "begin april beginnen we!" is er niet veel in huis gekomen. Dus zelfs de grote groepen slaan de bal al eens mis (al dan niet door hun eigen fout).
Ge hebt hem toch al vastgelegd he? Hoorde vorige week dat heel zijn jaar bijna volzit.
 
Terug
Bovenaan