Ervaringen met aannemers

Een betere firma contacteren vanaf de eerste keer?

Die zou zijn achterdeur al mogen bijhouden van mij. Als dat 6 plaats bezoeken nodig heeft...hou u dan maar al vast voor de plaatsing.
Nee nee, deur zit er al in, alleen over het glas waren we nu niet tevreden.
Over de firma noch de naservice klagen we niet. ik ben gewoon altijd verbaasd hoe weinig gewoon klaar kan zijn binnen 2-3 bezoeken.
 
Bij een compact dak (bvba cellulose tussen de dakspanten boven variabel dampscherm, onder de osb+epdm van het dak) zijn die stenen minder aangewezen heb ik me laten wijsmaken, omdat het belangrijk is dat in de zomer de cellulose kan uitdampen en daarvoor moet het toch iets opwarmen.
Bij ons is het dak verre van de bron van warmte op warme dagen. De ramen daarentegen zijn een veel grotere bron van hitte...
 
Een groendak i.p.v. dakgrind is nog moderner. Kost dan wel jaarlijks wat onderhoud. In ons appartementsblok was dat toch € 1000 jaarlijks voor een vrij groot groendak. Die deden ook wel nazicht van de goten.

Ondertussen een update over mijn rant van de arrogante dakwerker: binnen de 5 dagen na het geschil met die pipo waren mijn dakdoorvoeren uiteindelijk al geplaatst door een andere dakwerker die ik via via geregeld heb. Hier terug iets opmerkelijk dat eerder al aan bod kwam in mijn verhaal: het heeft mij terug maar 1/3 van de prijs van meneer arrogant gekost. :crazy:
 
Een groendak i.p.v. dakgrind is nog moderner. Kost dan wel jaarlijks wat onderhoud. In ons appartementsblok was dat toch € 1000 jaarlijks voor een vrij groot groendak. Die deden ook wel nazicht van de goten.

Ondertussen een update over mijn rant van de arrogante dakwerker: binnen de 5 dagen na het geschil met die pipo waren mijn dakdoorvoeren uiteindelijk al geplaatst door een andere dakwerker die ik via via geregeld heb. Hier terug iets opmerkelijk dat eerder al aan bod kwam in mijn verhaal: het heeft mij terug maar 1/3 van de prijs van meneer arrogant gekost. :crazy:
Niet op iedere dakbedekking kan je zomaar zorgeloos een groendak aanleggen.
 
Als het goed is zeggen we het ook; op minder dan een maand tijd een dakwerker gevonden om m'n (plat) dak af te werken:

jc5lRH6.jpeg
Proper gelegd.
Wel 2 vraagjes.
Op de foto lijkt de epdm onder de alu te zitten, goed nakijken dat dit overal mooi opgespoten is of er een aparte band over gezet is.
Het lijkt dat eerst de opkant in epdm gezet is en dan het dak zelf met 5cm rand => weer zien dat dit overal mooi dicht 'gebrand' is, 'normaal' is het omgekeerd met 5 a 6 cm overloop op het eigenlijke dak.
 
Ligt bij mij op het dak :p. Enkel van toepassing bij platte daken natuurlijk.

Werd vroeger weinig gedaan. Want extra kost, en later ambetanter om te werken als je uw dak wilde herdoen met nieuwe bitumen of nieuwe roofing te branden. Om die reden bestaat er tegenwoordig oa. ook witte roofing...
Idem. Hier ook voor belast ipv lijmen gekozen. Vooramelijk tegen opwaaien en voor levensduur maar die kiezel zuivert ook naary schijnt al wat regenwater (blokeert afval en blaadjes)
 
Op de foto lijkt de epdm onder de alu te zitten, goed nakijken dat dit overal mooi opgespoten is of er een aparte band over gezet is.

Da's idd gezet met een aparte band erover en dan afgekit.

Het lijkt dat eerst de opkant in epdm gezet is en dan het dak zelf met 5cm rand => weer zien dat dit overal mooi dicht 'gebrand' is, 'normaal' is het omgekeerd met 5 a 6 cm overloop op het eigenlijke dak.

Mijn dakwerker had dat idd al aangegeven dat dat normaal moet overlopen op het horizontale vlak... Geen idee waarom hij het zo niet gedaan heeft als hij weet dat het eigenlijk zo moet... :LOL:
 
Da's idd gezet met een aparte band erover en dan afgekit.
👍
Mijn dakwerker had dat idd al aangegeven dat dat normaal moet overlopen op het horizontale vlak... Geen idee waarom hij het zo niet gedaan heeft als hij weet dat het eigenlijk zo moet... :LOL:
Het moest van de goeiekoop zijn zeker? 😁😉.

Gewoon even nakijken dat het overal goed gebrand is, dan kan het normaal weinig kwaad.
 
Misschien wat meer regiogebonden ook? Platte daken genoeg gehad én gezien, maar nog nooit van die stenen gehoord.
Is bij ons (nieuwbouw) plat dak nochtans ook standaard om balast te voorzien, regio Limburg. Sommige stukken met licht gekleurde grind, andere stukken groendak.
 
Ramendude die na meer dan een jaar de zijkanten komt afwerken. Gaat er (na 100x bellen) vandaag zijn tussen 8 en 9. Het is nu 9.36, geen ramenmens te zien natuurlijk. Weer een dag om in het dagboek te schrijven! :love: :love: :love: 🌈 🌈 🌈 :woohoo: :woohoo:

Met de hoeveelheid fuck you's die ik krijg sinds het verbouwen zou ik alle mensen die hun vingers afgesneden hebben in de bouwsector kunnen helpen.
 
Als iemand langsgeweest is voor een offerte, hoelang moet je wachten om eens te bellen wanneer je die offerte mag verwachten?

1/9 zijn ze langsgeweest. Het is voor een relatief klein weekje.

Maar we willen nog enkele zaken doen, en alles hangt af van hoeveel die werken zouden kosten.
 
Als iemand langsgeweest is voor een offerte, hoelang moet je wachten om eens te bellen wanneer je die offerte mag verwachten?

1/9 zijn ze langsgeweest. Het is voor een relatief klein weekje.

Maar we willen nog enkele zaken doen, en alles hangt af van hoeveel die werken zouden kosten.
Nen andere bellen want als ge niet snel een offerte krijgt, krijgt ge er 9/10 geen. Zeker niet voor kleine werkskes.
 
Als iemand langsgeweest is voor een offerte, hoelang moet je wachten om eens te bellen wanneer je die offerte mag verwachten?

1/9 zijn ze langsgeweest. Het is voor een relatief klein weekje.

Maar we willen nog enkele zaken doen, en alles hangt af van hoeveel die werken zouden kosten.
Na 2 weken mag je toch al eens bellen om te vragen wanneer je de offerte mag verwachten.

En waarschijnlijk ga je 2 dagen na die datum nog eens mogen bellen. En de week erna nog eens.

En intussen ook nog anderen om offertes vragen om hetzelfde spelleke te spelen.
 
Diezelfde firma heeft al enkele keren kleine werkjes bij ons uitgevoerd. En komen ook elk jaar onze ketel onderhouden.

Kga ze straks eens bellen
 
Vandaag ging er bij mijn broer een (grote) electrofirma langskomen voor een offerte voor leggen van elentrik + domotica in nieuwe aanbouw; belt die secretaresse deze ochtend dat ze toch niet echt zin hebben in de opdracht en dat het nogal ver is ('t is 30km) en dat ze dus niet gingen afkomen. (Afspraak lag al > 1 maand vast.)
 
In de aanhoudende historie met de dakwerker (getekende offerte uit 2020, blijft maar uitstellen) ging het zeker voor de bevalling van mijn vrouw gebeuren. In augustus had hij dan zogezegd zijn pannen vergeten te bestellen, maar na veel vijven en zessen had hij nog praktisch dezelfde gevonden maar dat ging extra kosten (truc om een offerte van 2 jaar oud nog wat aan te passen aan de huidige prijzen gok ik).

Hij is komen kijken of zijn kraan kon staan begin september, en dan door de bevalling heb ik er niet achtergezeten en uiteraard niets gehoord (ging voor vorige week zijn, ongeveer). Dan eind vorige week nog eens proberen te bereiken, uiteraard geen antwoord. Vandaag krijg ik zijn vrouw aan de lijn: natuurlijk is het aan ons op de planning, maar het regent hé!

Ik ga mij echt moeten inhouden als die hier (nog) verschijnt.
 
Kunt ge die naam eens in PM sturen? Aangezien wij in dezelfde regio zitten en ik in de toekomst opnieuw ga moeten bouwen/renoveren (scheiding) is het misschien best dat ik me voor onheil behoed. :LOL:
 
Terug
Bovenaan