Ervaringen met aannemers

fotos zijn nu doorgestuurd want aliplast polen beweert dat het ral 9005 is.
Dus daar is iets foutgelopen, mss ne kleurenblinde werknemer in de productie
Dus morgen hopelijk meer daarover.

we gaan wss al de profielen en randjes van de rolluiken laten lakken in hetzelfde kleur als de ramen.

Alleen moeten we ons informeren in welke kleur,
Ofja welke ral, wss vergelijken met kleureplaten. Want ik noem het wel antraciet maar dat is niet 100%

en dat bedrag betalen we dan minder aan de aannemer van de ramen.

dan ben ik nog tolerant heb ik de indruk?
Of afwachten op antwoord van de mensen in polen?

Veel mensen zeggen hier dat je moet doorduwen en eigenlijk hebben ze gelijk. Anders gaan die aannemers het nooit leren.

Anderzijds moet ik eerlijk zijn: ik heb ook al veel toegegeven omdat je ook wil dat het vooruit gaat natuurlijk. Als ik bij alles principieel mijn been had stijf gehouden, dan stond mijn verbouwing nog steeds in de ruwbouwfase vrees ik. En zou ik daar gelukkig van geworden zijn? Neen. Ook uw mentale gezondheid is belangrijk. In stressy periodes bij de zoveelste discussie die erbij komt, geef ik al eens vlugger iets toe omdat de energie om voor iets te vechten eventjes op is.

Het is soms wikken en wegen. Soms de bluts met de buil nemen. En vaak zoeken naar creatieve oplossingen
 
Zijn huis is winddicht he, de ramen staan erin. Geen enkele aannemer gaat akkoord gaan met alles uitbreken en vervangen, maar ge moet hoog inzetten om ergens in het midden te eindigen

en over die vaatwasser: ik ben al lang geleden gestopt met witgoed te herstellen want dat is toch niet meer gemaakt voor de lange duur. Kapot is vervangen, zeker als ge ziet wat u dat nu al kost aan werkuren.
 
en over die vaatwasser: ik ben al lang geleden gestopt met witgoed te herstellen want dat is toch niet meer gemaakt voor de lange duur. Kapot is vervangen, zeker als ge ziet wat u dat nu al kost aan werkuren.
Ja was zonet mijn eerste reactie ook. Maar die stond 2j in januari. Is toch geen ouderdom eigenlijk.
Mja ken mezelf, zelfs al vervangt hij nog die sensor ben ik nog niet op mijn gemak.

Precies alsof het kost niks en het 4 oude snede brood zijn die ge moet weggooien
 
Gij zijt veel te tolerant. Uw ongemak en de vertraging op uw werf moet ook vergoed worden.
Minder betalen aan de aannemer moet ge ook niet doen, hij moet dat op zijn kosten oplossen. Want voor hetzelfde geld hebt gij het lakken betaalt en zegt hij “dat is teveel daar ga ik niet mee akkoord”. Veel plezier ermee dan.

daarnaast zijn uw rolluiken correct en de vensters fout, dus het zijn de vensters die gelakt moeten worden. Uiteraard willen ze u naar het omgekeerde pushen want dat is veel goedkoper. Maar sta maar op uw strepen en eis dat ze van al uw raamkaders de kleur aanpassen naar die van de rolluiken. Dat kost een fortuin en de kans is dan veel groter dat ze akkoord zullen gaan met “we herlakken uw rolluiken + een dikke korting”
Punt is dat je hier zelf ook al hebt gezegd dat de kans dat je die grote eisen kan hard maken voor de rechter +/- onbestaande is. Ik vermoed dat je af en toe ook wel eens tegen een aannemer zal aanlopen die dat ook weet. En je staat als koper vaak in de zwakkere positie uiteraard. Als de aannemer groot genoeg is laten ze u gewoon zagen en sta je altijd achteraan en als hij klein genoeg is dan gaat hij falliet en start morgen opnieuw.
 
Ja was zonet mijn eerste reactie ook. Maar die stond 2j in januari. Is toch geen ouderdom eigenlijk.
Mja ken mezelf, zelfs al vervangt hij nog die sensor ben ik nog niet op mijn gemak.

Precies alsof het kost niks en het 4 oude snede brood zijn die ge moet weggooien
Ja hallo, 2j is echt wel niet normaal. Maar dan blijft de vraag nog altijd: ga ik 2-300€ spenderen aan herstel of ga ik voor 5-600€ een nieuwe met garantie kopen (vanaf dat budget hebt ge Siemens/bosch/aeg)

@zarathustra : is toch een beetje doemdenken wat ge nu doet hoor. De meeste willen wel tot een oplossing komen, goede argumentatie is dan gewoon belangrijk.
om terug te komen op die BMW: als ze uw dakkoffer in de juiste kleur leveren en uw auto in de verkeerde, zijt gij dan blij als ze zeggen “laat de dakkoffer op uw kosten herspuiten en trekt dat maar af van de prijs van de wagen”?
Ik niet, het is al een toegift dat ze de wagen gewoon mogen herspuiten want alle niet-zichtbare carrosserie kunnen ze niet doen (dat is hier ook zo met de raamkaders).
 
Ja hallo, 2j is echt wel niet normaal. Maar dan blijft de vraag nog altijd: ga ik 2-300€ spenderen aan herstel of ga ik voor 5-600€ een nieuwe met garantie kopen (vanaf dat budget hebt ge Siemens/bosch/aeg)
Wacht het wordt nog beter

Alle afwas uitgeladen en met de hand afgewassen.
Ik geef er een goeie tik op en reset hm nog eens. Nu heeft die zonder problemen of fouten dat spoelprogramma van 15 minuten gedraaid.
Ik begin zot te worden denk ik :sop:
 
Wacht het wordt nog beter

Alle afwas uitgeladen en met de hand afgewassen.
Ik geef er een goeie tik op en reset hm nog eens. Nu heeft die zonder problemen of fouten dat spoelprogramma van 15 minuten gedraaid.
Ik begin zot te worden denk ik :sop:

tenor.gif
 
Tis eigenlijk dieptriest maar ik heb dat bij mijn ouders echt meermaals gezien.
Op 12j tijd hebben die zeker 4 vaatwassers versleten. En elke keer daar kosten aan gedaan om hem nog een paar maand zijn dood te rekken.
Na de laatste die de geest gaf (kuppersbusch was dat) hebben ze een Miele gekocht. Dat ding draait nu al zeker 10j zonder problemen, het enige wat ze als is hebben vervangen is de deurrubber en het centrale filtertje.
 
Ik vrees dat het begin uit te draaien op een sisser ivm de ramen & rolluiken.
wij hebben alles bestelt in RAL 9005 CTX (das de kleur die wij te zien kregen op het voorbeeldplaatje)

nu heeft onzen "ramenboer" onze ramen en rolluiken bestelt met RAL 9005 CTX
maar op de bon, van de ramen, die hij getekend heeft voor akkoord staat:
Coloris profilés: Lakierowany Timeless Colors 9005TC

Nu heb ik een andere verdeler van aliplast ramen gebeld of ik zijn kleurenplaatje eens mocht gebruiken (ff het smoesje gebruikt dat we al rolluiken hadden en nog nieuwe ruiten zochten)
en ik mocht er gerust omkomen, maar hij kon al bevestigen dat aliplast niet met het "ral patroon" werkt als je er niet specifiek achter vraagt.

dan denk ik dat we
de fabrikant al niets kan verwijten.
Mijn ramenboer had gewoon nauwkeuriger moeten zijn.
Ik zal dit met hem bespreken vanavond.
ik heb eigenlijk niets van papieren getekend, alleen een zelf geschreven papier dat ik een voorschot heb betaald voor de ramen maar daar staat het kleur zeker niet op.

naar mijn mening is hij 90% in fout, maar mijn mening zijn geen feiten.
enige troost die we nog hebben de prijs was wel zeer goed van de ramen dus ja als we 1000€ betalen voor te herspuiten zitten we nog altijd beter af dan ergens anders.

maar voor iemand die al 20 jaar in het vak zit, ben ik toch zwaar teleurgesteld in de gang van zaken
 
Ah het is ook nog dezelfde die zowel uw ramen als uw rolluiken heeft besteld. Ik dacht 2 aparte aannemers.

Sorry hebt gij geen boodschap aan hé wie van de 2 nu in fout is gegaan. Hij moet het maar oplossen
 
Uw Ramenboer is goedkoop geweest omdat hij veel marge kan pakken op poolse prullen. Dat hij daar niet correct mee communiceert is toch uw fout niet. Als herlakken de oplossing is dan is dat voor zijn rekening.
 
@Suphafly Nog nieuws van de ramen ?
De rolluikgeleiders van de rolluiken die we hadden zijn nu binnen om te poederlakken.

hopelijk komen de andere rolluiken vandaag nog binnen en kan ik ze ook nog wegvoeren.

Bij overleg met de ramenboer zei hij: “we zullen elk de helft betalen”

ik heb niet echt iets gezegd, en zal wel over geld praten als alle ramen erin zitten.

Ik ga er nu van uit dat alles nog goed zal komen, dus probeer nog geen ruzie op voorhand te maken.

ik ben niet echt tevreden, want onze krukken waren ook zwart gevraagd, maar die zijn chrome.

omdat ze die niet in die kleur konden krijgen,
Ik dacht: “ ik laat ze mee poederlakken” , maar wss omdat er plastic aan zit die niet demonteerbaar is is dat niet mogenlijk.
Moet namelijk in de oven

wel stom, ipv dit allemaal op voorhand te zeggen dan hadden we wat meer geld gegeven voor andere krukken, maarja nu hebben we deze al.

en ja ik weet het ik heb nog niets betaald, maar tis mijnen overbuur en drinkvriend van mijn vader.
tis mijn eigen schuld in zee gaan met alcholiekers
 
Excuseer ? De raamkruk of deurklink niet in het zwart verkrijgbaar ? Wat een zever is me dat allemaal.
Die kleur van die kaders zou hij nog over kunnen discuteren, maar dit.

Heb je geen bestelbon gehad waar alles opstond ?
Ik begrijp dat je vooruit wilt, maar eigelijk had je beter alles geweigerd en ze opnieuw laten beginnen
 
Excuseer ? De raamkruk of deurklink niet in het zwart verkrijgbaar ? Wat een zever is me dat allemaal.
Die kleur van die kaders zou hij nog over kunnen discuteren, maar dit.

Heb je geen bestelbon gehad waar alles opstond ?
Ik begrijp dat je vooruit wilt, maar eigelijk had je beter alles geweigerd en ze opnieuw laten beginnen
Ik durf de “Bestelbon“ nauwelijks te tonen.
Het trekt op niets maar de kleuren staan er wel op.
Langs de andere kant heb ik die ook niet getekend.
Enige wat ik heb getekend zijn 2 handgeschreven papieren.
Dat ik hem een voorschot heb betaald
Voor de ramen en de rolluiken.

Ik had mijn buikgevoel moeten volgen, ik was eigenlijk van toen al ongerust.

Bij een ander Bedrijf was het maar 2000€ meer.
(Wetende dat dit zelf nog 7000€ onder het budget was dat ik bereid was om
Neer te leggen voor wat we wouden)
Zegt mijn vader doodleuk “aah dan was ik toch daar geweest”
Terwijl hij gezegd had om bij de overbuur prijs te vragen.
 
Hier jammer genoeg ook een slechte ervaring met onze aannemer. Onze gevel van ons huis stond een 2 tal meter naar binnen tov het dak zodat we zo een afdak hadden waar het terras onder stond. In de gevel zat een standaard schuifraampje wat niet zo heel veel licht doorliet. Wij hebben een hoog geschreven aannemer uit de buurt onder de arm genomen om de muur te laten verwijderen en te vervangen door enkele poutrellen om alles open tre trekken en om ramen te plaatsen aan de voorkant van het afdak, dus om zo 1 grote glaspartij te creëren.

Aan het uiteinde van het dak loopt nog een andere poutrel die steunde op een gemetste muur. Die muur is weg genomen en vervangen door een verticale balk.

De bedoeling was om de ramen tegen de binnenkant van die balk te zetten om zo een zo smal mogelijke hoekprofiel te creëren. Dat was de absolute voorwaarde die mijn vriendin opgaf, liefst zo minimalistisch mogelijk.

Alles opgemeten door de aannemer en maten doorgegeven aan ramenboer. Die is nog eens lang gekomen om samen met de aannemer paar onduidelijkheden te komen overlopen. Aannemer had nog gevraagd om de opgenomen maten van die samenkomst ter controle door te sturen.

Je hoort me al afkomen. Dag voor ze de ramen komen plaatsen moest er nog een EPDM slab gelegd worden op de ytong door de aannemer. Aannemer komt ter plaatse en begint nog wat dingen na te meten, ineens krijgt hij het spaans benouwd en zegt dat de ramenboer verkeerde afmetingen heeft gebruikt. Het raam aan de zijkant zou een 10 cm te groot besteld zijn. Hij legt de schuld bij de ramenboer, de ramenboer bij het doorgeven van de maten van de aannemer. Bewijs maar eens wie hier de fout treft.

Om het op te lossen heeft de aannemer een stuk van onze gevel gezaagd en het raam voor ipv tegen de verticale balk geplaatst. Bye bye slank hoekprofiel. In plaats van een hoekprofiel van een 16cm hebben we er nu eentje van 25cm. Details voor sommigen misschien, maar voor ons niet. Bleek dat hij bij het uitzagen ook nog eens te ver uitgezaagd heeft aan de andere kant waar een hoekprofiel en een deur moest komen, bijgevolg moet er nu ook nog een mottig L-ijzer op de hoek bij gezet worden.

Ramenboer had ook gevraagd om de EPDM te laten doorlopen/omplooien aan de binnenkant tot boven het vloerpeil. Wat doet de aannemer, die snijdt de EPDM af aan de onderkant en plooit hem maar 1cm om.

Ook de poutrellen hadden ze maar miniem vastgepunt. Ik denk dat als er een lichte aardbeving kwam dat ze uit elkaar lagen. Wij hebben nadien nog zelf de poutrellen zitten vastlassen om ze steviger te laten aansluiten.

Wij hebben de indruk dat er weinig tijd aan ons projectje is besteed, ze hebben het snel snel tussendoor genomenom snel te cashen, maar wij zitten wel met de fouten.

Ik ken niet veel van verbouwen en leer al doende, maar ik weet wel de dingen die ik zelf doe zijn wel tigkeer nauwkeuriger en beter gedaan dan de shit van de pro's.
 
Terug
Bovenaan