Ervaringen EDPnet

Greny

Well-known member
Crowdfunder FE
Na een hoop gezever en gedoe met Telenet heb ik besloten om over te stappen.

Heb wat vergeleken en ben op EDPnet uitgekomen.
Die hebben een grote klantentevredenheid.
Ik zou enkel internet en 4x gsm abo willen nemen.
Zijn er hier mensen die wat kunnen vertellen over de dekking van hun netwerk en 'echte' snelheid van hun internet.

Betaalde bij Telenet een pack WIGO 140€ voor internet , 4 gsm abo , 3 digicorders en vaste lijn.
Gewone tv en vaste moet ik niet meer hebben.
Vorige week een dag congé genomen omdat men 3 nieuwe 'bakskes' voor tv kwamen installeren.
Niemand gezien. Bel naar klantendienst .
Ja srry meneer , we zien dat u een afspraak heeft gemaakt en vastgelegd maar we vinden de afspraak niet terug in ons systeem.

Hoe kunnen ze dan weten dat ik een afspraak heb gemaakt als ze die niet terugvinden ?
 
Edpnet gebruikt het orange netwerk voor mobile telefonie.
IIRC is dat het 2e beste netwerk, op Proximus na.
Telenet gebuikt Base wat minder goed zou zijn dan deze 2.

Ik gebruik het nu toch al even en heb geen klachten.
Enkel in mijn vriendin haar appartement in Brussel een beetje slechter bereik maar zij heeft zelf een even slecht bereik en ze heeft proximus. Ligt wss dus aan het gebouw zelf.

Van het vast internet ben ik zeer tevreden.
Ze hebben zelfs deze week nog het 36€ abbo gratis geupgrade! 110/10 => 150/50

Ik heb ook al een eens de customer service gebeld (downgrade abbo) en die hebben mij goed en snel verder geholpen. (downgrade was volledig gratis)

Hou er wel rekening mee dat de aansluiting van de fiber (mocht ge er nog geen hebben) gebeurt door proximus, niet edpnet zelf.
 
Na een hoop gezever en gedoe met Telenet heb ik besloten om over te stappen.

Heb wat vergeleken en ben op EDPnet uitgekomen.
Die hebben een grote klantentevredenheid.
Ik zou enkel internet en 4x gsm abo willen nemen.
Zijn er hier mensen die wat kunnen vertellen over de dekking van hun netwerk en 'echte' snelheid van hun internet.

Betaalde bij Telenet een pack WIGO 140€ voor internet , 4 gsm abo , 3 digicorders en vaste lijn.
Gewone tv en vaste moet ik niet meer hebben.
Vorige week een dag congé genomen omdat men 3 nieuwe 'bakskes' voor tv kwamen installeren.
Niemand gezien. Bel naar klantendienst .
Ja srry meneer , we zien dat u een afspraak heeft gemaakt en vastgelegd maar we vinden de afspraak niet terug in ons systeem.

Hoe kunnen ze dan weten dat ik een afspraak heb gemaakt als ze die niet terugvinden ?
Wss konden ze wel zien in de notities van het installatieticket dat de afspraak gemaakt was, maar was deze niet doorgegeven aan hun planningsmodule ofzo.
 
Hier edpnet vdsl. Zeer tevreden van. Vriendin en mijn ouders ook. Wel geen gsm abonnement. We halen zeer goede snelheden. Beste provider prijs/qualiteit.
 
Laatst bewerkt:
In vroeger appartement edpnet. Als de Proximus connectie goed is werkt dat gewoon super. Klantenservice was goed en prijs is niet te kloppen. Moest ik terug kunnen gaan, doe het direct.

Gsm zit bij Scarlet hier omdat die op Proximus netwerk zitten en Zwitserland standaard mee aanbieden bij hun roaming.
 
Tot 7 jaar terug ook 6 jaar edpnet gehad (vast internet). Dat is gewoon het netwerk van proximus. Ik had van de vdsl verbinding geen klagen, voor een beduidend betere prijs.
Waar Proximus fiber heeft , kan je ook fiber bij edpnet krijgen.

Klantendienst ook vrij bereikbaar. Gewoon ticketje aanmaken en dan werd dat binnen 24h behandeld. Geen gezever met een uur aan de telefoon hangen om iemand van de klantendienst aan de lijn te krijgen.

Enige reden om het niet te pakken is als je digitale tv wenst.
 
Hier EDPNET Fiber XL. Tevreden over. Zie wel dat ge deftige bekabeling hebt liggen want anders gaat ge nooit uw snelheden halen. Kijk ook na of de bekabeling van het fiberbakske naar de router wel deftig is, want hier hadden ze cat 5a gebruikt wat de snelheden throttlet.
 
Je hebt ondertussen al alternatieven voor die TV. Bvb TV-Vlaanderen (https://www.tv-vlaanderen.be/tv-via-internet/abonnementen/app-tv-light/) kan gewoon via een app (te installeren op Apple TV, android tv-box,...).

Edit: zie net dat ze dit ook vermelden op de site van EDPnet: https://www.edpnet.be/nl/blog/tv-kijken-via-het-internet.html
Daar zou ik toch van wegblijven. Die streamen anno 2022 nog steeds in 700p. Da's zelfs geen HD. Mss ok voor kleine schermen, maar op mijn tv zou ik dat toch niet willen.


Heb ook EDPnet trouwens. Nog steeds de VDSL XL (100up/40down) formule, zonder telefoon. Zeer stabiel en aan effectief de vooropgestelde snelheden. Onlangs hebben ze 't straat hier 'fiberklaar' gemaakt, dus binnenkort mss eens kijken om te upgraden.
 
Daar zou ik toch van wegblijven. Die streamen anno 2022 nog steeds in 700p. Da's zelfs geen HD. Mss ok voor kleine schermen, maar op mijn tv zou ik dat toch niet willen.


Heb ook EDPnet trouwens. Nog steeds de VDSL XL (100up/40down) formule, zonder telefoon. Zeer stabiel en aan effectief de vooropgestelde snelheden. Onlangs hebben ze 't straat hier 'fiberklaar' gemaakt, dus binnenkort mss eens kijken om te upgraden.
aha (y). Heb er zelf geen ervaring mee. Ik wou alleen maar aangeven dat er alternatieven zijn voor digital TV

edit: hoe zit het eigenlijk met de kwaliteit van de TV via proximus en Telenet. Is dat nog steeds max HD en zelfs verschillende zenders SD?
 
edit: hoe zit het eigenlijk met de kwaliteit van de TV via proximus en Telenet. Is dat nog steeds max HD en zelfs verschillende zenders SD?
Ik had een v6 tv box en VDSL van Proximus, nu heb ik een v7 tv box en Flex Fiber en ik heb de indruk dat het beeld toch scherper is, al kan het ook placebo zijn :unsure:
 
edit: hoe zit het eigenlijk met de kwaliteit van de TV via proximus en Telenet. Is dat nog steeds max HD en zelfs verschillende zenders SD?
De meeste zenders zelfs nog steeds 1080i ipv 1080p, dacht ik. Vaak ook 720p idd.
Ik had een v6 tv box en VDSL van Proximus, nu heb ik een v7 tv box en Flex Fiber en ik heb de indruk dat het beeld toch scherper is, al kan het ook placebo zijn :unsure:
Denk dat die v7 standaard alles upscalet naar 2160p 50Hz (heb er zelf geen, maar heb dat eens ergens gelezen). Veel TV's hebben zelf ook die mogelijkheid, maar blijkbaar wordt dat wel overruled door de decoder upscaling. Zou dus wel kunnen dat het er iets beter uitziet dan met de v6, maar niet doordat de source stream beter is van kwaliteit :tongue:
 
Nog een laatste vraagje. Hun internet , is dat ook echt onbeperkt ?
We zitten meestal tegen de 700 à 800gb/maand en Telenet zet vanaf een bepaald verbruik de snelheid een eindje lager.
Meestal niet onoverkomelijk maar toch , vervelend .

De grootste aanpassing voor ons gaat het verlies van 'gewone' televisie zijn.
Ik heb wel VRTMax ,VTMgo en GoPlay geïnstalleerd maar ik blijf vaak ook wel hangen op National Geographic en Fox.
En die hebben bij mijn weten nog geen app.
 
Hebben hier enkele sim kaartjes van EDP in gebruik en daar hoor je ons niet over klagen. Bereik is meestal prima, kwaliteit van de gesprekken e.d. ook, al moet je ook niet de nieuwste snufjes verwachten. Wat voor ons niet erg is. Snelheid van mobile data is ook goed en de prijzen vallen heus wel mee, ook als je buiten je bundel gaat (0,0036/extra MB).
 
Eindelijk de beslissing genomen over te stappen van Telenet. Technisch nooit problemen gehad (daarom altijd wat terughoudend geweest), wel administratief toen ik m'n tv abo opgezegd had. Typisch zeker. Een deftig geprijsd onbeperkt internet blijft er uit, en dat ben ik al ff beu. Er loopt een promo voor VDSL bij edpnet, en met fiber in 't vooruitzicht hier lokaal, lijkt het me een goed moment. Dan kan ik later makkelijk overschakelen.

Ik heb voor de do-it-yourself installatie gekozen omdat de proximus aansluiting hier klaarhangt (TF2007). Dus ik dacht dat het enkel nog een kwestie van activeren ging zijn. Maar nu lees ik dit:

In volgende situaties dient er wél een technieker langs te komen :

  • Er is een telefoonlijn op uw adres aanwezig, maar er is geen actief abonnement

Ik heb inderdaad nooit een actief telefoonabo gehad, dus toch technieker nodig?
 
waarom geen mobile vikings? fiber voor 50€ per maand met 1giga dl en 0.5 upload.
prijs kwaliteit onklopbaar
De bedoeling is toch vooral minder te betalen voor internet. Nu betaal ik 57,68€ per maand, vooral voor het 'onbeperkt' gegeven.
Ik heb helemaal geen 300Mbps nodig aangezien ik alleen woon. 1Gbps zou dus al helemaal overkill zijn :)
 
Terug
Bovenaan