Halvelings een klaag-topic.. maar ik was toch eens benieuwd of het voor iedereen zo moeilijk is om een internet-verbinding voor een nieuwbouw of ingrijpende verbouwing te regelen?
Bij Telenet:
- initiele aanvraag eind oktober, maar ze konden te vroegste eind januari komen...
- ik bel meermaals met de vraag om dit te vervroegen (want thuiswerk is voorlopig onmogelijk), ze beloven het tot 2 maal toe te escaleren, datum eind januari blijft echter overeind
- ik krijg een mail met instructies met waar de kabel buiten moet klaar liggen, en met de expliciete vermelding dat we niet thuis moeten zijn. Zo gezegd zo gedaan, ik bereid alles netjes voor en ga die dag werken
- Op de dag van de eerste afspraak komt er blijkbaar iemand aan onze deur maar vertrekt weer "omdat we niet thuis waren". Bij de klantendienst kan niemand me uitleggen waarom juist..
- Eerste keer dat ik bel stellen ze een nieuwe afspraak in april (!) voor. Na veel gedoe dan toch half februari. Ondertussen had ik zelf al 2 keer een afspraak voor de binneninstallatie moeten annuleren, dat gaat blijkbaar niet automatisch.
- Ook dit keer waren we niet thuis, maar dat bleek nu geen probleem te zijn.. ze konden echter niet alles afwerken omdat er teveel water in de gracht voor ons perceel stond, en dat heeft veel tijd in beslag genomen, maar 2 dagen later zouden ze terug komen om de kabel bovenaan de paal aan te sluiten. Er komt de dag in kwestie iemand "iets" doen, maar de kabel blijft beneden aan de paal hangen. Weer gebeld, de technieker voor de binneninstallatie zou het verder afhandelen.
- Eerste technieker die langs komt voor de binneninstallatie heeft geen materiaal bij om buiten de kabel aan de paal aan te sluiten. Gelukkig kan hij een opdracht wisselen met een collega, dus 1 a 2 uur later staat er al een andere, phew! Quasi de enige keer dat iets min of meer acceptabel/efficient verliep.
- Tweede technieker sluit binnen alles aan maar komt dan tot de conclusie dat het signaal buiten te zwak is, modem kan niet connecteren, ze moeten buiten aan de paal een herstelling ofzo komen doen...
- *Hopelijk* morgen..
(En eigenlijk was het maanden daarvoor al begonnen. Ik hoorde van onze rechtstreekse buren dat zij hun aansluiting ingepland hadden, dus ik bel naar telenet met de vraag of ze onze kabels niet samen onder de straat kunnen steken? leek me toch veruit het efficientste voor een vrij ingrijpend jobke? Maar... "gaat niet volgens onze planning".. die komen daar dus liever 2 keer voor..)
Bij Proximus:
- initiele aanvraag eind december (toen ik zag dat het spaak liep bij telenet)
- men zegt mij dat het wel 3-4 weken kan duren voor alles in orde is, maar dat leek me gezien de situatie bij telenet toen meer dan acceptabel.
- ondertussen blijft mijn bestelling echter wekenlang op "ontvangen" staan, en krijg ik geen afspraak te pakken. Meermaals klantendienst gebeld, maar zou telkens "binnenkort" in orde zijn. Na 4-5 weken blijkt echter dat er ergens een fout in hun systeem zat waardoor de bestelling geblokkeerd zat (door het feit dat wij op een "nieuw" adres gebouwd hebben denk ik)
- afspraak voor de vooraanleg wordt eindelijk op half februari vastgelegd. Mid februari staan ze 3-4 uur in mijn voortuin te spitten, maar ze vinden de hoofdkabel niet om op aan te sluiten... Putten terug toe, ze moeten een ploeg sturen met een soort detectorke... (en mijn oprit die redelijk netjes lag met steenpuin is terug een modderpoel)
- afspraak vandaag tussen 8 en 17u voor 2de poging, dus weer verlof genomen.. is er iemand geweest? Nooooope. Om 16u bel ik en zeggen ze dat de afspraak nog gepland staat, om 18u kunnen ze de afspraak niet terug vinden ("om onduidelijke redenen geannuleerd")
- nieuwe afspraak wanneer? Who knows...
- voor de binneninstallatie kan ik zelfs nog geen afspraak maken zolang de vooraanleg niet in orde is, tenzij ze alles annuleren en ik een gecombineerde bestelling plaats, maar dan zit ik terug vanachter in de wachtrij.
Ondertussen al 3 dagen verlof eraan, minstens 30 of 40 keer naar verschillende klantendiensten gebeld, en een hoop loze beloftes gehoord... "Onze excuses, we gaan u zeker terug bellen"... Sure :/... Heel af en toe krijg ik iemand aan de lijn waarvan ik even het gevoel heb dat die mij echt wil helpen, en dat die weet waar die mee bezig is, maar dat draait uiteindelijk dan toch ook op niets uit.
Slechts 2 kleine "positieve" noten in het ganse verhaal, die ik er eerlijkheidshalve moet bij vermelden:
- Bij telenet waren ze bereidt om de opleg voor teveel vebruikte 4g data kwijt te schelden, maar enkel na dat ik er zelf om vroeg.
- Bij proximus boden ze zelf aan om tijdelijk een sim kaart met unlimited data te voorzien, omdat er initieel zoveel was misgelopen (en als ik achteraf effectief klant werd, zouden ze dat terugbetalen). Mijn plan was daarom initieel om over te stappen naar proximus, maar ondertussen ben ik hen ook al kotsbeu eerlijk gezegd... hoewel hun klantendienst meestal een "iets" betere indruk maakte.
Kan er niet bij dat dit zo moeilijk moet verlopen.. hoeveel huizen sluiten die niet aan op een jaar?
Eens de kabel er ligt verkas ik naar Orange denk ik...
/rantoff
Bij Telenet:
- initiele aanvraag eind oktober, maar ze konden te vroegste eind januari komen...
- ik bel meermaals met de vraag om dit te vervroegen (want thuiswerk is voorlopig onmogelijk), ze beloven het tot 2 maal toe te escaleren, datum eind januari blijft echter overeind
- ik krijg een mail met instructies met waar de kabel buiten moet klaar liggen, en met de expliciete vermelding dat we niet thuis moeten zijn. Zo gezegd zo gedaan, ik bereid alles netjes voor en ga die dag werken
- Op de dag van de eerste afspraak komt er blijkbaar iemand aan onze deur maar vertrekt weer "omdat we niet thuis waren". Bij de klantendienst kan niemand me uitleggen waarom juist..
- Eerste keer dat ik bel stellen ze een nieuwe afspraak in april (!) voor. Na veel gedoe dan toch half februari. Ondertussen had ik zelf al 2 keer een afspraak voor de binneninstallatie moeten annuleren, dat gaat blijkbaar niet automatisch.
- Ook dit keer waren we niet thuis, maar dat bleek nu geen probleem te zijn.. ze konden echter niet alles afwerken omdat er teveel water in de gracht voor ons perceel stond, en dat heeft veel tijd in beslag genomen, maar 2 dagen later zouden ze terug komen om de kabel bovenaan de paal aan te sluiten. Er komt de dag in kwestie iemand "iets" doen, maar de kabel blijft beneden aan de paal hangen. Weer gebeld, de technieker voor de binneninstallatie zou het verder afhandelen.
- Eerste technieker die langs komt voor de binneninstallatie heeft geen materiaal bij om buiten de kabel aan de paal aan te sluiten. Gelukkig kan hij een opdracht wisselen met een collega, dus 1 a 2 uur later staat er al een andere, phew! Quasi de enige keer dat iets min of meer acceptabel/efficient verliep.
- Tweede technieker sluit binnen alles aan maar komt dan tot de conclusie dat het signaal buiten te zwak is, modem kan niet connecteren, ze moeten buiten aan de paal een herstelling ofzo komen doen...
- *Hopelijk* morgen..
(En eigenlijk was het maanden daarvoor al begonnen. Ik hoorde van onze rechtstreekse buren dat zij hun aansluiting ingepland hadden, dus ik bel naar telenet met de vraag of ze onze kabels niet samen onder de straat kunnen steken? leek me toch veruit het efficientste voor een vrij ingrijpend jobke? Maar... "gaat niet volgens onze planning".. die komen daar dus liever 2 keer voor..)
Bij Proximus:
- initiele aanvraag eind december (toen ik zag dat het spaak liep bij telenet)
- men zegt mij dat het wel 3-4 weken kan duren voor alles in orde is, maar dat leek me gezien de situatie bij telenet toen meer dan acceptabel.
- ondertussen blijft mijn bestelling echter wekenlang op "ontvangen" staan, en krijg ik geen afspraak te pakken. Meermaals klantendienst gebeld, maar zou telkens "binnenkort" in orde zijn. Na 4-5 weken blijkt echter dat er ergens een fout in hun systeem zat waardoor de bestelling geblokkeerd zat (door het feit dat wij op een "nieuw" adres gebouwd hebben denk ik)
- afspraak voor de vooraanleg wordt eindelijk op half februari vastgelegd. Mid februari staan ze 3-4 uur in mijn voortuin te spitten, maar ze vinden de hoofdkabel niet om op aan te sluiten... Putten terug toe, ze moeten een ploeg sturen met een soort detectorke... (en mijn oprit die redelijk netjes lag met steenpuin is terug een modderpoel)
- afspraak vandaag tussen 8 en 17u voor 2de poging, dus weer verlof genomen.. is er iemand geweest? Nooooope. Om 16u bel ik en zeggen ze dat de afspraak nog gepland staat, om 18u kunnen ze de afspraak niet terug vinden ("om onduidelijke redenen geannuleerd")
- nieuwe afspraak wanneer? Who knows...
- voor de binneninstallatie kan ik zelfs nog geen afspraak maken zolang de vooraanleg niet in orde is, tenzij ze alles annuleren en ik een gecombineerde bestelling plaats, maar dan zit ik terug vanachter in de wachtrij.
Ondertussen al 3 dagen verlof eraan, minstens 30 of 40 keer naar verschillende klantendiensten gebeld, en een hoop loze beloftes gehoord... "Onze excuses, we gaan u zeker terug bellen"... Sure :/... Heel af en toe krijg ik iemand aan de lijn waarvan ik even het gevoel heb dat die mij echt wil helpen, en dat die weet waar die mee bezig is, maar dat draait uiteindelijk dan toch ook op niets uit.
Slechts 2 kleine "positieve" noten in het ganse verhaal, die ik er eerlijkheidshalve moet bij vermelden:
- Bij telenet waren ze bereidt om de opleg voor teveel vebruikte 4g data kwijt te schelden, maar enkel na dat ik er zelf om vroeg.
- Bij proximus boden ze zelf aan om tijdelijk een sim kaart met unlimited data te voorzien, omdat er initieel zoveel was misgelopen (en als ik achteraf effectief klant werd, zouden ze dat terugbetalen). Mijn plan was daarom initieel om over te stappen naar proximus, maar ondertussen ben ik hen ook al kotsbeu eerlijk gezegd... hoewel hun klantendienst meestal een "iets" betere indruk maakte.
Kan er niet bij dat dit zo moeilijk moet verlopen.. hoeveel huizen sluiten die niet aan op een jaar?
Eens de kabel er ligt verkas ik naar Orange denk ik...
/rantoff