Ik vraag me ook af wat het nut is van het aanduiden van de trajectcontrole. De gigantische paal met camera's is niet duidelijk genoeg?eigenlijk wel grappig hoe er altijd gepraat wordt over bepamperen en soft beleid, maar dan willen we wel dat ons handje vastgehouden wordt in het verkeer doordat trajectcontroles worden aangeduid en we niet gestraft mogen worden als we te rap rijden, maar we tijd moeten krijgen om ons gedrag te veranderen. FYI: ge hebt een rijbewijs: dat is een teken dat ge weet welke snelheden ge moogt.
Is er verbetering nodig in het verkeer en beleid: sure, zoals aangehaald, sommige borden staan echt gewoon op plaatsen waardoor er grote kans is dat ge ze mist of dat ze verwarring creëren. Maar kom zeg, trajectcontroles aanduiden, das gewoon een mooie geste van de overheid imo. Rij gewoon uw snelheid en dan moet ge niet vrezen dat ge een boete gaat krijgen. Als ge buiten bebouwde kom of op de autosnelweg al niet meer wat de max. snelheid is, dan geef je maar beter uw rijbewijs af.
Ik vind dat sommigen hier toch wel omgekeerd denken. 't is al spijtig dat men trajectcontroles moet plaatsen omdat sommigen het maar niet willen leren. 't is nog altijd de overtreder die in fout gaat he, niet de overheid. Zelfs al is het money, money, money: hou u aan de regels en er is geen money voor de overheid. Zelfs al is het een cashgrab van de overheid, tzijn de mensen die ervoor zorgen dat de overheid die cashgrab gelegenheid heeft.
Het misinterpreteren van dat onderzoek vind ik ook heel vreemd "ja, er moeten borden staan, want mensen reageren daar op door trager te rijden, zonder borden niet". Heel het punt van trajectcontroles is net de bewustwording dat je altijd gecontroleerd wordt op uw snelheid...