Ergernissen over al dan niet snelheidslimieten

In de eerste pagina's van deze thread waren er sommigen die vonden dat die 'trees' met haar acht boetes op een dag geen punt had een maar op de blaren moest zitten

Wie dat precies waren weet ik niet meer.
Hoe is dat hetzelfde als wat jij eerst zegt?

Dat is niet de "moraalridder" spelen maar gewoon geen compassie hebben met idioten die zwart op wit een overtreding x keer begaan en dan komen wenen in de krant. Mensen met een rijbewijs worden geacht te weten hoe snel je ergens mag rijden. En het is ook niet aan een of ander individu om te bepalen dat de ene overtreding wel erg is en de andere niet.

Overigens heb ik hier nog niet veel mensen zien zeggen dat ze nooit te snel rijden, ik ook niet trouwens. Maar ik kom dan niet af met dwaze excuses zoals hoe ingewikkeld alles is of hoe ik beter kan inschatten hoe veilig de situatie is dan eender wie.

In de eerste pagina's van deze thread waren er sommigen die vonden dat die 'trees' met haar acht boetes op een dag geen punt had een maar op de blaren moest zitten

Wie dat precies waren weet ik niet meer.
Ik. En? Dat wilt niet zeggen dat ik beweer wat jij zegt.

Als je de wet overtreedt, dan moet je de gevolgen dragen. Wilt niet zeggen dat ik akkoord ga met alle wetten en stipt de wet volg.
Als je 160kmh op een lege autostrade rijdt zal ik niet zeggen dat je 'meteen asociaal gedraagt in het verkeer of een gevaar vormt voor anderen.'

Ik zal wel zeggen dat je de wet overtreedt. Dat is gewoon een feit. En ook dat je dan niet moet klagen achteraf als je dan geflitst wordt.

Ik kkan begrijpen dat er soms iets voor te zeggen valt, en dat je er van gaat vloeken, zou ik zelf ook doen. Maar uiteindelijk blijft het gewoon de verantwoordelijkheid van de bestuurder.

Onlangs deze instinker nog tegen gekomen bij 'de 5 moeilijkste vragen voor het rijbewijs' van HLN.

SAPuZBv.jpeg

Grandioos fout gekozen. Bord betekend overal 'start bebouwde kom', dus 50km/u. Voor Brussel moet iedereen weten dat het 30km/u is... Dan verschiet je toch niet dat er daar veel gepakt worden. Die regels moeten ze aanpakken zodat het voor iedereen duidelijk is en geen twijfel ontstaat, want twijfel zorgt voor frustratie en fouten

Ik. En? Dat wilt niet zeggen dat ik beweer wat jij zegt.

Als je de wet overtreedt, dan moet je de gevolgen dragen. Wilt niet zeggen dat ik akkoord ga met alle wetten en stipt de wet volg.
Onzinnige zaken, zoals 8 keer dezelfde boete op dezelfde dag, mogen ook dan ook aangekaart worden zonder dat je daarvoor online veroordeeld moet worden.

160 vs 55 vind ik wel van een andere grootorde, maar dat zal inderdaad altijd voor eigen interpretatie vatbaar blijven

Onzinnige zaken, zoals 8 keer dezelfde boete op dezelfde dag, mogen ook dan ook aangekaart worden zonder dat je daarvoor online veroordeeld moet worden.

160 vs 55 vind ik wel van een andere grootorde, maar dat zal inderdaad altijd voor eigen interpretatie vatbaar blijven
Ik vind het veel onzinniger dat je geen verschillende overtredingen zou mogen vaststellen op dezelfde dag eigenlijk, waar slaat dat op? En als je daarmee naar de krant trekt dan gaat dat een reactie uitlokken, dat weet ook gewoon het kleinste kind.

Ik vind het veel onzinniger dat je geen verschillende overtredingen zou mogen vaststellen op dezelfde dag eigenlijk, waar slaat dat op? En als je daarmee naar de krant trekt dan gaat dat een reactie uitlokken, dat weet ook gewoon het kleinste kind.
Het was niet op dezelfde dag. De boetes zijn op dezelfde dag binnen gekomen.
Maar bon, ik zou beter niet reageren op de gsm. Ik tik het nooit duidelijk genoeg uit.

Mijn eerste reactie op haar was ook gij dom kalf, maar in haar verhaal heeft ze wel een punt vind ik

Maar bon, ik zou beter niet reageren op de gsm. Ik tik het nooit duidelijk genoeg uit.

Mijn eerste reactie op haar was ook gij dom kalf, maar in haar verhaal heeft ze wel een punt vind ik
Maar dan is het toch nog gekker: meerdere overtredingen op verschillende dagen. Ik vind het nogal gemakkelijk om dan af te komen dat ze haar gedrag niet heeft kunnen bijstellen eigenlijk, aangezien je met een rijbewijs zou moeten weten dat je daar dan te snel rijdt.

Ja, vanuit "pedagogisch" perspectief zou je eigenlijk meteen moeten aan de kant gezet worden bij elke overtreding, maar zoiets is gewoon niet realistisch.

Voor mij is dat trouwens echt Belgisch ten voeten uit hé: "ja de wet is wel zo, maar goh in deze situatie nu, en voor mij....ja ze hadden toch iets moeten zeggen hoor". En dat zie je doorheen heel de maatschappij, of het nu gaat over te snel rijden of jezelf wat pensioenextra's toekennen.

Het stomste vind ik nog dat ze daarvoor naar de gazet stapt én dat zoiets ook gewoon gepubliceerd wordt. Geen haar aan mijn hoofd dat er aan denkt om mijn eigen fouten nog eens breed uit te smeren in de krant.

Ik ga er overigens wel mee akkoord dat het beter zou zijn om boetes sneller door te sturen. Dan kan het gedrag ook sneller aangepast worden.

Al komt er een mail 'u bent geflitst op locatie x, boete volgt na validatie' bij wijze van spreken.

Onlangs deze instinker nog tegen gekomen bij 'de 5 moeilijkste vragen voor het rijbewijs' van HLN.

SAPuZBv.jpeg

Grandioos fout gekozen. Bord betekend overal 'start bebouwde kom', dus 50km/u. Voor Brussel moet iedereen weten dat het 30km/u is... Dan verschiet je toch niet dat er daar veel gepakt worden. Die regels moeten ze aanpakken zodat het voor iedereen duidelijk is en geen twijfel ontstaat, want twijfel zorgt voor frustratie en fouten
Klopt, ze hadden nooit dat bord mogen gebruiken. ofwel een variant eronder met 30 erin.
vlugge paintskills:
1677831386526.png

Zoiets zou heel veel duidelijk maken.

Er zijn er genoeg op het forum die zeggen zich altijd aan de snelheidslimiet te houden.
In mijn omgeving kom ik dagelijks situaties tegen waarbij ik bijna zeker weet dat niemand zich eraan houdt. Zoals inderdaad bovenstaande locaties.
Gaat dan meestal over 30km/u limiet.
Don't underestimate me. Ik rij bijna altijd 30 als er 30 staat, hoe belachelijk het ook mag zijn (paar straten verderop is er zo'n idiote baan). De keren dat ik het niet doe is omdat ik het vergeet, want niets geeft aan dat het een zone 30 zou zijn.
Volgens mij zijn zo'n zones zelfs niet wettelijk aangezien een zone 30 een duidelijke 30-vibe moet afgeven. Zoals de nabijheid van scholen enzovoorts.

SAPuZBv.jpeg

Ik vraag me eigenlijk af hoe dat werkt op de Antwerpse ring. Het is intussen algemeen geweten dat je daar 100 mag, maar buiten die dynamische borden is er toch niets dat aangeeft dat je maar 100 zou mogen afaik.
Dus als er ooit eens stroompanne zou zijn op die borden, mag je toch gewoon 120 rijden daar? Of is Antwerpen een uitzondering in de verkeerswetgeving?

Don't underestimate me. Ik rij bijna altijd 30 als er 30 staat, hoe belachelijk het ook mag zijn (paar straten verderop is er zo'n idiote baan). De keren dat ik het niet doe is omdat ik het vergeet, want niets geeft aan dat het een zone 30 zou zijn.
Volgens mij zijn zo'n zones zelfs niet wettelijk aangezien een zone 30 een duidelijke 30-vibe moet afgeven. Zoals de nabijheid van scholen enzovoorts.
In stedelijke omgeving lukt het mij perfect om aan de snelheidslimiet te rijden. De situatie leent zich er ook goed toe.
Ik woon meer landelijk en hier probeer ik wel eens perfect aan de 30 en 50 limieten te rijden maar dat houd ik nooit lang vol.
Het kan perceptie zijn maar ik voel me dan al snel een paria van zodra iemand in het gat komt plakken en wanneer je zelf niet meer duidelijk de stroom van het verkeer aan het volgen bent.

Dat is het leukste, op de boerenbaantjes is het 70 steeds 😎
It used to be, tegenwoordig zijn daar ook allemaal bordjes hoor.
Maar in feite komt het voornamelijk neer op verantwoord rijgedrag tov omgeving.
Er zijn baantjes waar je 50 of 70 mag, maar dat wil daarom niet zeggen dat je daarom aan 50 of 70 die voetganger of fietser voorbij moet die daar deelneemt aan het verkeer. Daarom de limiet naar 30 brengen heeft ook niet zoveel zin, 30 is vaak ook nog te snel om veilig een voetganger te passeren.

Ringwegen zijn standaard 100km/u. Of moet anders aangeduid zijn zoals bv Gent
Bron? Ik ben dat nog nooit tegengekomen. In Gent wordt dit op veel stukken toch ook niet aangeduid terwijl het volgens alle navigatiesystemen het gewoon 120km/u is wegens 2 rijstroken en middenberm zoals @Li1quid ook al zei.
Hetzelfde voor ringen van andere grootsteden.

Terug
Bovenaan