Ergernissen over al dan niet snelheidslimieten

Kans is heel groot, blijft nog steeds wel een cool concept. En als ik dan lees "In the US capital alone, about 1,000 intersections are linked to the Traffic Light Information function." dan lijkt het toch alsof er iets van toekomst in zit. We shall see. Ik hoop het alvast wel!
In de US kunnen de hulpdiensten ook een rood licht op groen zetten ;) dat is iets dat hier technisch gezien ook gewoon onmogelijk is.
 
Momenteel bedoel je dan? Of zijn er verder nog imitaties die ons hinderen om zo lichten te installeren?
Zal ervan af hangen of dat een bekabeld netwerk is, of een soort wireless beacon systeem.
In geval van het eerste moet je zo goed als alle straten open breken, in het tweede geval zou het makkelijker kunnen.

Ik vind het idee wel tof, maar ik denk dat het in de praktijk toch niet zo vaak werkt, je rijdt de "ideale" snelheid zoals aangegeven, er rijdt plots iemand wat trager voor u, en ge zijt heel uw "groene golf" kwijt. Ik vermoed dat heel veel mensen al snel een "het lukt toch nooit" gevoel gaan hebben.
 
Zal ervan af hangen of dat een bekabeld netwerk is, of een soort wireless beacon systeem.
In geval van het eerste moet je zo goed als alle straten open breken, in het tweede geval zou het makkelijker kunnen.

Ik vind het idee wel tof, maar ik denk dat het in de praktijk toch niet zo vaak werkt, je rijdt de "ideale" snelheid zoals aangegeven, er rijdt plots iemand wat trager voor u, en ge zijt heel uw "groene golf" kwijt. Ik vermoed dat heel veel mensen al snel een "het lukt toch nooit" gevoel gaan hebben.

En als we specifiek in België kijken, moet je er al van uit gaan dat de lichten op elkaar afgestemd zijn, wat in de meeste plaatsen absoluut niet het geval is, buiten wat groene golf locaties. En afhankelijk van de drukte van het verkeer zou die "ideale" snelheid ook nog eens variabel moeten zijn.

Hoe lang heeft het geduurd voor de verkeerslichten in Brussel terug een beetje centraal geregeld werden, 20 jaar, 30?
En kijkend naar de kwaliteit van de dynamische snelheidsborden momenteel in Vlaanderen, denk ik dat we héél ver staan van meer complexe / intelligente systemen :)
 
Zonet weer een pareltje tegengekomen.
max 30km/u, maar waarom?


Durft iemand hier op het forum zijn hand opsteken en zeggen dat die deze straat aan max 30km/u doorrijdt bij het passeren van dit bord?
 
Zonet weer een pareltje tegengekomen.
max 30km/u, maar waarom?


Durft iemand hier op het forum zijn hand opsteken en zeggen dat die deze straat aan max 30km/u doorrijdt bij het passeren van dit bord?
Dat is gewoon omdat je daar wellicht tout court gewoon niet moet komen.
Als je daar 70kmh van maakt (want toch goed zicht en buiten bebouwde kom) is de kans groot dat dat een sluipweg wordt waar geen enkele fietser of voetganger nog veilig is.
Als ik heel snel kijk (ik ken de streek niet) : Van Steenberge naar Melsen, loopt de korste weg via die straat (of één van die er langs) en loopt er een grotere weg iets meer om. Het is logisch dat men wilt dat doorgaand verkeer de grotere weg neemt.


Zou ik daar 30kmh aanhouden? Misschien ook niet. Maar ik snap het wel. En als ik dan geflitst zou worden, dan zit ik wel op de blaren.
 
Dat is gewoon omdat je daar wellicht tout court gewoon niet moet komen.
Als je daar 70kmh van maakt (want toch goed zicht en buiten bebouwde kom) is de kans groot dat dat een sluipweg wordt waar geen enkele fietser of voetganger nog veilig is.
Als ik heel snel kijk (ik ken de streek niet) : Van Steenberge naar Melsen, loopt de korste weg via die straat (of één van die er langs) en loopt er een grotere weg iets meer om. Het is logisch dat men wilt dat doorgaand verkeer de grotere weg neemt.


Zou ik daar 30kmh aanhouden? Misschien ook niet. Maar ik snap het wel. En als ik dan geflitst zou worden, dan zit ik wel op de blaren.
Je kan daar niet geflitst worden. Waar gaan ze zich verstoppen?
Zoals een sniper in een putje? Ah ja dat zouden ze nog kunnen
 
Zonet weer een pareltje tegengekomen.
max 30km/u, maar waarom?


Durft iemand hier op het forum zijn hand opsteken en zeggen dat die deze straat aan max 30km/u doorrijdt bij het passeren van dit bord?
Ik kom daar gewoon niet langs met de auto, omdat ik daar niet moet zijn. Net zoals 99,9999% van de Belgen.

De maximumsnelheid van 30km/u zal daar trouwens waarschijnlijk opgelegd zijn door de smalle wegbreedte. Lijkt me géén 3 meter verharde breedte: https://wegenenverkeer.be/sites/default/files/uploads/documenten/MOW-AWV-2020-13.pdf



Je kan daar niet geflitst worden. Waar gaan ze zich verstoppen?
Zoals een sniper in een putje? Ah ja dat zouden ze nog kunnen

Ik weet niet waarom ze zich per se moeten verstoppen?
 
Ik kom daar gewoon niet langs met de auto, omdat ik daar niet moet zijn. Net zoals 99,9999% van de Belgen.

De maximumsnelheid van 30km/u zal daar trouwens waarschijnlijk opgelegd zijn door de smalle wegbreedte. Lijkt me géén 3 meter verharde breedte: https://wegenenverkeer.be/sites/default/files/uploads/documenten/MOW-AWV-2020-13.pdf





Ik weet niet waarom ze zich per se moeten verstoppen?
Anders kan je toch niet geflitst worden?
Als daar morgen een flitspaal staat dan rem je toch zeker?
De enige paal in heel dat landschap
Nu op zo een baan zou ikzelf ook geen 70 rijden.
Wandelaars en fietsers kunnen daar ook zijn en het is niet heel breed. Ook modder en dergelijke van de boeren
 
Trajectcontrole? Die zie je ook van ver.
Mobiel flitsen? Dat zie je ook want er is daar niks om zich achter te verstoppen
Een lasergun zoals in Frankrijk heb ik nog nooit gezien
een auto zie je van ver. Maar je weet niet of die flitst, hé.
 
een auto zie je van ver. Maar je weet niet of die flitst, hé.
Laat ons eerlijk zijn, als ik daar een auto zie dan moet ik hard afremmen omdat er niet genoeg plaats is.
Heb je de de Google link bekeken?
Als je op zo een verlaten ding een voertuig ziet rem je toch altijd af?
 
Ik snap niet heel goed waarom het nu een "Kun je daar al dan niet geflitst worden" discussie geworden is.
Ik mag hopen dat we het over algemeen toch beter doen als maatschappij dan "als ik weet dat ik niet gepakt zal worden doe ik lekker wat ik wil".
Ja, zo zijn er ook genoeg mensen, maar dat is, lijkt mij, toch een minderheid.
 
Ik heb zelf een link geplaatst waar hij kan staan zonder te hinderen.

Nee.
Ik wel. Ik ben dan ook voorstander van mij aan te passen aan de situatie.
Als ik alleen op de baan ben rij ik daar ongetwijfeld te snel. Zie ik een ander voertuig of persoon dan rem ik zeker af
Komt ongetwijfeld ook omdat ik jaarlijks 15k km met de motor (plezier) en 25k als vertegenwoordiger met de auto doe over heel belgie.
 
ja, maar het is een mooie rechte baan met een afgescheiden fietspad...


Als ge de bocht omgaat en dan 200m verder is er een bord einde bebouwde kom... Als ge dat gedurende drie weken passeert en dan nog niet beseft dat hetgeen ervoor ligt dus bebouwde kom is, dan mogen ze uw rijbewijs afpakken.
 
Vermoedelijk is het deze, beetje verder staat een bord van einde bebouwde kom (Streetview vanuit 2021).

Btw, waarom staat een flitspaal op Google Maps aangeduid... :unsure:
 
Terug
Bovenaan