Engels Voetbal 2023-2024 (& Fantasy PL)

Nog een maandje en de trips komen er weer aan.
Naar goeie gewoonte na die 3-4 dagen in Praag en evenveel dagen recuperatie deed ik weer eens de gevleugde uitspraak "pff al dat tsjolen en van het zwijn afgeven, ik ga daar toch mee minderen ze volgend seizoen. Ik ga niet meer naar ieder boerenhol voor enkele dagen rustig iet te drinken".

Enkele weken later trips gepland naar Rennes en Leverkussen voor de oefenmatchen aldaar :biglaugh:
Ook het karakter van een natte dweil soms.
 
@Wulf OSB Wat vind je van die prijzen voor Rice?

Ik kan nu niet zeggen dat ik die zoveel heb bezig gezien maar ik kan er niet bij dat Arsenal daar nu €120m voor bied.
Goeie speler maar dat is toch serieus overbetalen voor hem? Bellingham was goedkoper...
Vraag me ook af wat er waar was van het bod van City. Lijkt me eerder iets dat West Ham in de pers gezet heeft om nog meer geld uit Arsenal te halen.
 
The factor pushing West Ham's valuation up so dramatically is the fact that he's English. Popularly, players from England are said be 'overhyped'. But the true reasons for their inflated value are more complicated.

However, as much as some clubs may not want to, the Premier League's homegrown rules mean they must retain a nucleus of players trained in England. As a result, the best English players, such as Rice, are like gold dust. Everyone wants them, but they have to pay a healthy premium to get them.


Anders zou Rice voor een pak minder weggaan...
 
@Wulf OSB Wat vind je van die prijzen voor Rice?

Ik kan nu niet zeggen dat ik die zoveel heb bezig gezien maar ik kan er niet bij dat Arsenal daar nu €120m voor bied.
Goeie speler maar dat is toch serieus overbetalen voor hem? Bellingham was goedkoper...
Vraag me ook af wat er waar was van het bod van City. Lijkt me eerder iets dat West Ham in de pers gezet heeft om nog meer geld uit Arsenal te halen.
Het zijn dan ook de Britse clubs die de Engelse spelers overpricen hé, Bellingham komt van Dortmund. Had die in de PL gespeeld en van bvb Liverpool naar City gegaan zijn mocht je er 30mil bijdoen wsl...
 
Idd Engels, homegrown en van een Engelse club is zoals Holocene zegt meteen + zoveel.
Dan nog het feit dat we hem liever niet zien vertrekken...
Al vrees ik dat die tijd er gekomen is. Dat hij nooit 100% in de voetsporen van Noble zou treden weten we helaas allemaal.
En denk dat het dan nu de moment is om in te cashen.

Waar ik me wel aan erger in de transfersoap zijn onze eigen supporters. Constant memes en lachen met Arsenal en hun boden terwijl we zelf een pak erger zijn wanneer we een speler willen halen (en er zelden in slagen). Onze boden zijn nog niet in de trend van: nen snickers bij aanschaf en over een periode van 10 jaar een bounty verdeeld over jaarlijkse stukjes en ohja als hij 100 goals scoort in 10 matchen doen we er nog genereus een mars (fun size) bij.
 
Was me er van bewust dat de homegrown er wel voor iets tussenzat maar dan nog 😅. Is die 70m pond waard dan? Zou denken rond de 50…

Maar bon, benieuwd wat die bij een topclub gaat doen.
 
The factor pushing West Ham's valuation up so dramatically is the fact that he's English. Popularly, players from England are said be 'overhyped'. But the true reasons for their inflated value are more complicated.

However, as much as some clubs may not want to, the Premier League's homegrown rules mean they must retain a nucleus of players trained in England. As a result, the best English players, such as Rice, are like gold dust. Everyone wants them, but they have to pay a healthy premium to get them.


Anders zou Rice voor een pak minder weggaan...

Dat is hetzelfde als met Grealish, dan.
Pas op, ik vind dat geen slechte speler, maar daar hebben ze ook 100 miljoen pond voor betaald, wat toch gewoon te veel is.
 
Dat is hetzelfde als met Grealish, dan.
Pas op, ik vind dat geen slechte speler, maar daar hebben ze ook 100 miljoen pond voor betaald, wat toch gewoon te veel is.
En dan schat ik Rice toch hoger in dan Graelish.
Al is zo'n uitspraak gevaarlijk van mij uit gezien ik West Ham supporter ben.

Ook daarom dat een Bayern afhaakt me dunkt. Voor hen heeft die homegrown en dergelijke geen enkele impact voor hen (toch niet met een Engelsman) en zullen zij hem begrijpelijk een lagere prijsschatting geven.
 
En dan schat ik Rice toch hoger in dan Graelish.
Al is zo'n uitspraak gevaarlijk van mij uit gezien ik West Ham supporter ben.

Ook daarom dat een Bayern afhaakt me dunkt. Voor hen heeft die homegrown en dergelijke geen enkele impact voor hen (toch niet met een Engelsman) en zullen zij hem begrijpelijk een lagere prijsschatting geven.
Grealish toch echt wel een dikke stap gezet dit seizoen bij City vind ik. Bij ons is het altijd KDB dit, KDB dat, maar ik vond Grealish dit seizoen bij vlagen toch echt niet onderdoen imo. Niets voor niets vaste basisspeler geworden, terwijl die vorig seizoen toch nog regelmatig op de bank zat.

Rice dus hoger inschatten vind ik toch een moeilijke. Niet echt een goede vergelijking ook.
 
Grealish toch echt wel een dikke stap gezet dit seizoen bij City vind ik. Bij ons is het altijd KDB dit, KDB dat, maar ik vond Grealish dit seizoen bij vlagen toch echt niet onderdoen imo. Niets voor niets vaste basisspeler geworden, terwijl die vorig seizoen toch nog regelmatig op de bank zat.

Rice dus hoger inschatten vind ik toch een moeilijke. Niet echt een goede vergelijking ook.
vergelijken is sowieso al moeilijk tot onmogelijk natuurlijk want het betreft al andere posities.
En zoals ik zei ben West Ham supporter dus sowieso een uitspraak die onbewust wat subjectiviteit kan bevatten.

Nuja kut dat hij vertrekt maar was te verwachten. Had alleen liever gezien dat het naar het buitenland of city was
 
Arsenal eventjes 200m uitgegeven deze week. Veel druk, want dan moet je voor de titel gaan.

Uiteraard. City heeft nog steeds de betere kern, maar de kloof is misschien een klein beetje minder geworden nu. Er is niet meer druk dan bij de andere teams. Liverpool en United moeten evengoed voor de titel gaan. Of niet dan?

Heel content wel met Rice, droomtransfer :) Jong, massa's ervaring, echte leider. Komt helemaal goed.

De transfer van Havertz is ook best wel interessant. Ik heb geen idee waar en hoe ze die gaan inpassen. Blijkbaar zou Arteta al gezegd hebben dat Havertz een versterking is voor het middenveld. Zal dan moeten concurreren met Odegaard voor de nummer 10 spot, vermoed ik? Of heeft Mikel misschien andere plannen om hem eerder op de 8 van Xhaka te posteren?

Zeer benieuwd of de puzzelstukken meteen gaan vallen. Preseason begint over 2 weken, ik kan al niet wachten.

Ook twee van de grootste Engelse talenten (biased) laten bijtekenen, ondanks financieel betere voorstellen van andere clubs (kuch Chelsea, City). Lewis-Skelly en Nwaneri. Maakt mij misschien nog het meest gelukkig van al. Hopen dat die 2 hetzelfde parcours als Saka kunnen bewandelen.
 
Uiteraard. City heeft nog steeds de betere kern, maar de kloof is misschien een klein beetje minder geworden nu. Er is niet meer druk dan bij de andere teams. Liverpool en United moeten evengoed voor de titel gaan. Of niet dan?

Heel content wel met Rice, droomtransfer :) Jong, massa's ervaring, echte leider. Komt helemaal goed.

De transfer van Havertz is ook best wel interessant. Ik heb geen idee waar en hoe ze die gaan inpassen. Blijkbaar zou Arteta al gezegd hebben dat Havertz een versterking is voor het middenveld. Zal dan moeten concurreren met Odegaard voor de nummer 10 spot, vermoed ik? Of heeft Mikel misschien andere plannen om hem eerder op de 8 van Xhaka te posteren?

Zeer benieuwd of de puzzelstukken meteen gaan vallen. Preseason begint over 2 weken, ik kan al niet wachten.

Ook twee van de grootste Engelse talenten (biased) laten bijtekenen, ondanks financieel betere voorstellen van andere clubs (kuch Chelsea, City). Lewis-Skelly en Nwaneri. Maakt mij misschien nog het meest gelukkig van al. Hopen dat die 2 hetzelfde parcours als Saka kunnen bewandelen.
Klopt, maar (als ze niet teveel spelers nog verliezen) kan toch al tellen als kern. City heeft eigenlijk niet zo een heel brede kern, maar ze zijn stuk voor stuk kwaliteit waar dat bij andere ploegen (die misschien zelfs meer spelers hebben) een groter verschil is in kwaliteit als bij city.

Tuurlijk, afhankelijk van wat er binnengehaald wordt natuurlijk. Als United geen spits haalt dan kan je ze niet meerekenen met de titel en van Liverpool kan je hetzelfde zeggen kwa middenvelders.

Arsenal heeft 200m gespendeerd en tot noch toe niemand verloren. City zal blijkbaar wel wat vaste waarden verliezen en dan is het nog maar zien hoe ze ze vervangen. (Met hun budget komt dat natuurlijk wel in orde…)
Als er dus wat problemen zijn met het inpassen van de nieuwe spelers heeft Arsenal wel een voordeel, hoewel ze natuurlijk hun eigen nieuwe spelers ook moeten inpassen.

Havertz wordt blijkbaar een 8 naast Odegaard en Rice. Zeer benieuwd naar wat dat gaat want toen die naar Chelsea kwam had ik daar heel hoge verwachtingen van.
 
@Wulf OSB Wat vind je van die prijzen voor Rice?

Ik kan nu niet zeggen dat ik die zoveel heb bezig gezien maar ik kan er niet bij dat Arsenal daar nu €120m voor bied.
Goeie speler maar dat is toch serieus overbetalen voor hem? Bellingham was goedkoper...
Vraag me ook af wat er waar was van het bod van City. Lijkt me eerder iets dat West Ham in de pers gezet heeft om nog meer geld uit Arsenal te halen.

Bellingham zou voor minstens evenveel naar een Engelse club gegaan zijn, waarschijnlijk meer. Maar Bellingham wilde enkel naar Real, die hebben zo als het ware een 'koopje' kunnen doen.

Tuurlijk heeft West Ham dat goed uitgespeeld, maar:
- 6 seizoenen onbetwiste basisspeler bij West-Ham, dus PL proven
- 1 van de sterkhouders van die ploeg
- nog steeds maar 24 jaar oud, dus in principe komen de beste jaren er nu aan
- West-Ham dat Arsenal als concurrent ziet (big lol)
- Future England captain

Die ging nooit voor minder dan €100m gaan. Wachten ging niet, want volgend jaar zou er altijd een City, United of Chelsea klaarstaan met een dikke tekenbonus en een weekloon van 400k.
 
Terug
Bovenaan