Energieleveranciers

Hier hetzelfde verhaal bij Engie. Laatste voorschotfactuur dateert van september (!)
Al verschillende keren contact gelegd via chat, altijd hetzelfde verhaal. Technische problemen.

Heb opnieuw contact opgenomen en ze ging het doorgeven. Ik krijg zelfs geen excuses :laugh:
 
Wij zitten nu bij mega, maar willen veranderen zeker naar de toekomst toe is optifix Luminus ideaal geen zorgen door prijsstijgingen.

Nu is mijn vraag teken ik nu in of wacht ik nog, huidige prijs 207,00 euro 3000 kWh elektriciteit en 12000 kWh gas.
 
Hoogst wss zullen de prijzen op 1 april gezakt zijn dus dan intekenen.

Als je zonnepanelen hebt ligt de situatie iets meer genuanceerd maar als je geen hebt zou ik gewoon intekenen op 1 april.

Engie direct is nu wel goedkoper, maar is wel variabel dus als de prijzen terug plots stijgen zul je beter af zijn met optifix. Als de prijzen laag blijven ben je beter af met engie direct. Maar wat het zal doen weet niemand.
 
Door de zonnepanelen en einde van mijn contract een nieuw voorstel gekregen van engie (waar ik nu al enkele jaren klant ben)
Easy fixed Vaste prijs 1 jaar:
Afname 28.6cent
Injectie 13.2 cent
+2.5 cent/kWh groene stroom
+ 47.73€ jaarlijkse vaste vergoeding.

Vreg test:
Allemaal variabel
Afname +- 20cent
Injectie +-10cent

Moeilijk te kiezen aangezien ik amper weet waar ik nu zal uitkomen op het einde van de rit met mijn digitale teller en zonnepanelen maar mij lijkt het dat het voorstel van engie niet zo fameus is.
 
Huidig contract loopt tot mei bij Engie, daarna schakel ik automatisch over naar een variabel tarief.
Mijn gevoel geeft aan om niet voor variabel te kiezen... Voor vast tarief lijkt comfy van luminus (voor mij) het interessants... De vraag is natuurlijk, wachten tot april of nu toehappen? Ik heb zonnepanelen en denk dat in april de injectieprijzen zullen halveren, daarom dat ik nu zou willen toephappen. Iemand een glazen bol?
 
Nieuw contract aangegaan voor onze nieuwe woning op de gemiddelde verbruikscijfers. Voorschot gas en elektriciteit 70 euro/maand, welke crisis is er eigenlijk? :D
 
Nieuw contract aangegaan voor onze nieuwe woning op de gemiddelde verbruikscijfers. Voorschot gas en elektriciteit 70 euro/maand, welke crisis is er eigenlijk? :D
Eentje die iedereen voelt die geen A-label woning heeft? 😬

(Al zijn de prijzen nu voor iedereen wel gezakt natuurlijk, die crisis zal nu wel "over" zijn)
 
Laatst bewerkt:
Nieuwe variable tarief na mijn afsluiting vast contract 3 jaar Engie... 340 ipv 185 voorschot...
Ik kreeg nog 200 euro terug van de afsluiting berekend op die 185.

340 man.. alleenstaande hier, en nog in een huurhuis met alles op electriciteit.
Dus ik weet dat mijn elekrische verwarming en de mindere isolatie de dooddoener is... maar zal maar een job gaan bijzoeken zeker bovenop mijn werkweek :wtf:

En zelf naar beneden brengen heeft nu ook een limiet merk ik, ik kan niet lager gaan dan 240...zal dat dan toch worden en we zien wel.
 
Nieuwe variable tarief na mijn afsluiting vast contract 3 jaar Engie... 340 ipv 185 voorschot...
Ik kreeg nog 200 euro terug van de afsluiting berekend op die 185.

340 man.. alleenstaande hier, en nog in een huurhuis met alles op electriciteit.
Dus ik weet dat mijn elekrische verwarming en de mindere isolatie de dooddoener is... maar zal maar een job gaan bijzoeken zeker bovenop mijn werkweek :wtf:

En zelf naar beneden brengen heeft nu ook een limiet merk ik, ik kan niet lager gaan dan 240...zal dat dan toch worden en we zien wel.
Doordat je minder thuis zal zijn en meer op die job, verbruik je minder. Hierdoor zul je volgend jaar dan ook een stuk minder betalen en zal het voorschot lager zijn. :unsure:
 
Terug
Bovenaan