Energieleveranciers

Amai, ik begin al lastig te worden als het 20 in huis is. 20.5 is net randje aanvaardbaar, maar graag gewoon 21.
Het went eigenlijk echt wel. Ik vond 19.5 eigenlijk het minimum. Maar met die zotte energieprijzen toch op 19 gezet met het idee dat ik 'm altijd naar 19.5 kan boosten indien ik het echt te koud heb. Denk dat ik hem mss 5x gedurende 2-3 uur naar 19.5 gezet heb.
Bureau wel verhuisd zodat ik knal naast de radiator zit en kan genieten van de stralingswarmte en in de zetel altijd met een fleeceke.
 
Door de zonnepanelen en einde van mijn contract een nieuw voorstel gekregen van engie (waar ik nu al enkele jaren klant ben)
Easy fixed Vaste prijs 1 jaar:
Afname 28.6cent
Injectie 13.2 cent
+2.5 cent/kWh groene stroom
+ 47.73€ jaarlijkse vaste vergoeding.

Vreg test:
Allemaal variabel
Afname +- 20cent
Injectie +-10cent

Moeilijk te kiezen aangezien ik amper weet waar ik nu zal uitkomen op het einde van de rit met mijn digitale teller en zonnepanelen maar mij lijkt het dat het voorstel van engie niet zo fameus is.
Ik krijg via de website of chat van Engie geen vast contract. Ben nochtans al enkele jaren klant. Hoe kom je hieraan?
Zo'n injectie tarief zou ik graag vastzetten voor komende zomer. Wij hebben vanaf nu tot eind oktober ongeveer 5k kWh injectie en amper 1k kWh afname. Die injectieprijs is dus zeer bepalend voor mijn jaarfactuur. De verbrekingsvergoeding van 50 euro neem ik er dan graag bij als ik eind oktober zou kunnen overschakelen naar een tarief met een lagere afname prijs. Ik ben wat bang dat die variabele tarieven in de zomer max een paar cent zullen geven per kWh injectie.
 
Ik krijg via de website of chat van Engie geen vast contract. Ben nochtans al enkele jaren klant. Hoe kom je hieraan?
Zo'n injectie tarief zou ik graag vastzetten voor komende zomer. Wij hebben vanaf nu tot eind oktober ongeveer 5k kWh injectie en amper 1k kWh afname. Die injectieprijs is dus zeer bepalend voor mijn jaarfactuur. De verbrekingsvergoeding van 50 euro neem ik er dan graag bij als ik eind oktober zou kunnen overschakelen naar een tarief met een lagere afname prijs. Ik ben wat bang dat die variabele tarieven in de zomer max een paar cent zullen geven per kWh injectie.
Bij een vast contract is de injectieprijs ook variabel.

De gebruikte formule is echter wel vast.

Ik ken geen leverancier die effectief een vaste injectieprijs geeft. Ik dacht zelfs ecopower niet.
 
Ik krijg via de website of chat van Engie geen vast contract. Ben nochtans al enkele jaren klant. Hoe kom je hieraan?
Zo'n injectie tarief zou ik graag vastzetten voor komende zomer. Wij hebben vanaf nu tot eind oktober ongeveer 5k kWh injectie en amper 1k kWh afname. Die injectieprijs is dus zeer bepalend voor mijn jaarfactuur. De verbrekingsvergoeding van 50 euro neem ik er dan graag bij als ik eind oktober zou kunnen overschakelen naar een tarief met een lagere afname prijs. Ik ben wat bang dat die variabele tarieven in de zomer max een paar cent zullen geven per kWh injectie.
Niet blijkbaar, ik had al een vast contract bij hen sinds het jaar 2000, (easy nog iets) en is verplicht omgezet naar zo een variabel contract.
Ik had geen keuze om nog voor een vast te gaan.
 
We hebben onze eindafrekening binnen van Luminus. Deze is blijkbaar op basis van geschatte waardes en niet op de exacte meterstanden. We hadden namelijk wel een briefje in de bus gekregen dat ze de meterstanden gingen komen opnemen, maar dat was on two day notice en midden tijdens de dag in een werkweek. 🙄

Long story short: hun geschatte waarde qua elektriciteitsverbruik ligt bijna 25% hoger dan het werkelijk verbruik. En het bedrag houden ze gewoon af van het basispakket.

Factuur aangevochten/betwist. Klantendienst zegt dat dat ongeveer 40 dagen duurt om te behandelen.
 
We hebben onze eindafrekening binnen van Luminus. Deze is blijkbaar op basis van geschatte waardes en niet op de exacte meterstanden. We hadden namelijk wel een briefje in de bus gekregen dat ze de meterstanden gingen komen opnemen, maar dat was on two day notice en midden tijdens de dag in een werkweek. 🙄

Long story short: hun geschatte waarde qua elektriciteitsverbruik ligt bijna 25% hoger dan het werkelijk verbruik. En het bedrag houden ze gewoon af van het basispakket.

Factuur aangevochten/betwist. Klantendienst zegt dat dat ongeveer 40 dagen duurt om te behandelen.
Normaal gezien als het u niet past kun je wel bellen voor een andere afspraak te maken.

Reageer je niet, of vindt men u dan niet thuis. Dan hebben ze het goed recht om u een schatting voor te schotelen.
Bij een volgende effectieve opmeting wordt dat dan recht gezet. Is namelijk niet Luminus maar fluvius die de opmeting doet.

Is mij ook al voorgevallen, en daarover discussiëren met Fluvius had geen zin. Waar ik van 1 kant begrip voor kon opbrengen. Ik had dat briefke maar moeten zien...
 
Ik heb hier al 4 jaar geen opnemer aan de deur gehad.. noch briefjes, en al ieder jaar zelf moeten doorgeven. (regio aalter)
Tis toch ook precies hoe het hen uitkomt blijkbaar.
Als ze de een daar op afrekenen om niet te antwoorden op hun briefje en bij een ander zelfs niet komen opnemen. :)

Of is dat tegewoordig maar eens om de 5 jaar of zo?
 
Ik heb hier al 4 jaar geen opnemer aan de deur gehad.. noch briefjes, en al ieder jaar zelf moeten doorgeven. (regio aalter)
Tis toch ook precies hoe het hen uitkomt blijkbaar.
Als ze de een daar op afrekenen om niet te antwoorden op hun briefje en bij een ander zelfs niet komen opnemen. :)

Of is dat tegewoordig maar eens om de 5 jaar of zo?
Wettelijk gezien zijn ze verplicht om dit 1 keer per 4 jaar te doen. Zoals bij alles waar je met mensen bezig bent zullen sommigen hier al wat strikter mee omgaan dan anderen.
 
Ik heb hier al 4 jaar geen opnemer aan de deur gehad.. noch briefjes, en al ieder jaar zelf moeten doorgeven. (regio aalter)
Tis toch ook precies hoe het hen uitkomt blijkbaar.
Als ze de een daar op afrekenen om niet te antwoorden op hun briefje en bij een ander zelfs niet komen opnemen. :)

Of is dat tegewoordig maar eens om de 5 jaar of zo?

Geen idee maar het zou kunnen, ik heb hier de afgelopen 6 jaar 1 keer een opnemer aan de deur gehad en voor zover ik me kan herinneren alle andere jaren zelf moeten doorgeven.
Om dan de helft van de keren online de melding te krijgen dat de waarde die ik doorgeef "vreemd" is en dat ik als bewijs een foto moet toevoegen. Nochtans een heel gemiddeld verbruik dat in al die jaren ook niet gigantisch varieert. Toch liever een digitale meter dan al dat gezever...
 
Misschien een domme vraag maar ik heb momenteel dag en nachttarief. Ik zou willen omschakelen naar enkel dag. Dit moet via fluvius heb ik begrepen maar wat gebeurt er met mijn contract bij energieleverancier? Betaal ik dan het tarief voor enkel dag of moet ik hiervoor een nieuw contract afsluiten?
 
Hebben de kenners (ik weet niet direct waar gaan zoeken☺️) een zicht op de marktsituatie wat prijzen gas / elektriciteit betreft? We zijn aan het einde van de maand, en ik wil weten of ik kan wachten om mijn Optifix contract in orde te brengen met de tarieven vanaf zaterdag (01/04) of beter nu nog alles regel.

🙏
 
Gemiddelde Belpex staat nu op 110euro voor maart, want terug een stukje lager is als februari. Dus ik gok dat de elektricteitsprijzen wel zullen dalen in april voor Optifix.
De gas volg ik niet
 

Engie nieuws nav de eerder vragen hier rond vaste contracten!

Mijne net verplicht aangepast naar variabel 14 dagen terug... zou enkel voor vernieuwingen zijn vanaf juni 23... tsssss
Toch eens een mailtje sturen.
 

Engie nieuws nav de eerder vragen hier rond vaste contracten!

Mijne net verplicht aangepast naar variabel 14 dagen terug... zou enkel voor vernieuwingen zijn vanaf juni 23... tsssss
Toch eens een mailtje sturen.
Hopelijk zorgt dat ook voor iets meer concurrerende tarieven van Luminus, gezien die de enige waren en dus monopolie hadden op vaste contracten…
 
Terug
Bovenaan