Elektrische wagens

Jammer genoeg hebben ze geen enkele goede lane assist. Degene die ALTIJD werkt, ook zonder cruise control. Dat terugduwen is goed en werkt, maar waarom niet gewoon altijd netjes in het midden houden. Nu moet ik 100% actief sturen.

Wat betreft HK, het klinkt niet slecht eh, het mist gewoon power.
Ik ben heel kritisch op dat geluidssysteem, maar ik had het gevoel dat ik moest wennen aan het HK geluid. Heb hem precies ook goed afgesteld en nu ben ik daar best tevreden over.

Pikt nog altijd een beetje dat ik die B&W niet genomen heb :p

Ik ben heel kritisch op dat geluidssysteem, maar ik had het gevoel dat ik moest wennen aan het HK geluid. Heb hem precies ook goed afgesteld en nu ben ik daar best tevreden over.

Pikt nog altijd een beetje dat ik die B&W niet genomen heb :p

Ik heb wat settings geprobeerd en ben best tevreden hoor.
Maar als ik mijn installatie thuis op zet zit daar ook bass bij. En heb daar geen aparte woofers ofzo. Al geven vloerspeakers van >1m ook wel wat bass :).

Zelf wat aan het twijfelen om binnenkort een Polestar 2 te bestellen via werk.
Iemand ervaring met EV's maar geen laadmogelijkheid thuis? (Appartement 3de verdiep + garage die als berging in gebruik is)

Iemand ervaring met EV's maar geen laadmogelijkheid thuis? (Appartement 3de verdiep + garage die als berging in gebruik is)

ik heb wel laadmogelijkheden maar ga er denk ik geen gebruik van maken. Ik kan bij de klanten meestal laden (allego) en heb in alle richtingen waar ik heen moet een ionity charger (Wetteren of op de ring van bxl)
Dus weet nog niet of ik effectief een laadpaal ga plaatsen.

Hier iets verder op steenweg is ook een 50kw charger, daar kan ik 'm in noodgevallen ook altijd een uurtje of 2 gaan parkeren en met elektrisch plooifietske in de koffer heen en weer kachelen om te gaan halen.

In mijn geval komt de beslissing waarschijnlijk ook omdat ik door een lastige straat om in te parkeren nooit achterwaarts de oprit opkan zonder mijn leven te riskeren (na blinde bocht) en de laadpoort van mijn toekomstige EV zit op de kont.
Had ik de Megane Etech genomen dan kon ik veel dichter bij een potentiele laadpaal parkeren.

Laatst bewerkt:

Dan hangt het toch af van of je op je werk genoeg kan laden om de weekdagen door te komen?
En afhankelijk van hoeveel afstand je tijdens het weekend aflegt, beschikbaarheid van wat snelladers in de buurt?

Dan hangt het toch af van of je op je werk genoeg kan laden om de weekdagen door te komen?
En afhankelijk van hoeveel afstand je tijdens het weekend aflegt, beschikbaarheid van wat snelladers in de buurt?
Op het werk gaat geen probleem zijn.
Heel grote afstanden doe ik niet echt in het weekend.

Ik zou toch niet aan een EV beginnen zonder laadpaal thuis hoor. Eerste maand zonder gedaan, dat ging wel maar dat word je echt beu.
En er zullen snel meer EV's komen dan laadpalen kunnen volgen.

Ik zou toch niet aan een EV beginnen zonder laadpaal thuis hoor. Eerste maand zonder gedaan, dat ging wel maar dat word je echt beu.

Ik ben nog aan het wachten op de eerste mail : beste collega's, als jullie voertuig volgeladen is gelieve de plaats vrij te geven voor de andere collega's.

30 laadpalen hier voor 200 companycars

Veel hangt af van hoeveel afstand je doet. Redelijk wat collega's die per dag nog geen 40 km woon-werk doen, dat is minder dan een uur laden op het werk per dag...
Ik doe 120 km alleen al aan woon-werk 3 dagen per week, dat zou ik niet zien zitten zonder laadmogelijkheid thuis.

Hangt er van af. Wij hebben nog nooit thuis geladen maar op 10 meter van onze deur zijn er twee openbare laadpalen. En op 100 meter zijn er nog extra laadpalen geïnstalleerd op de parking van een bank, volgens mij kunnen we daar ook opladen indien nodig.
En ondanks de opmars van EV is er aan die twee laadpalen nog steeds 95% van de tijd minstens één paal beschikbaar. Als ze al eens allebei bezet zijn is het meestal door hybrides die al lang opgeladen zijn...

Ik ben nog aan het wachten op de eerste mail : beste collega's, als jullie voertuig volgeladen is gelieve de plaats vrij te geven voor de andere collega's.

Ik dacht dat dat standaard was eigenlijk? Waar ik vaak kom verzet iedereen zijn auto voor/na de middagpauze...

Ik dacht dat dat standaard was eigenlijk? Waar ik vaak kom verzet iedereen zijn auto voor/na de middagpauze...
Mensen zijn lui. Hier staan wagens heel de dag aan fastchargers, die zijn op een half uur vol. Héél frustrerend.
Zelfs fucking hybrides.

Zelf hou ik het met de app in het oog tot die vol is. Als EV rijder ken je toch de frustratie dat de laadpalen vol staan. Verzet die gewoon..

Laadpaal moet niet persé, maar een stopcontact zou ik ook wel echt willen
Afhankelijk kan van je woon-werk verkeer kan het een oplossing zijn voor door de week.
In ieder geval zullen we naar EV's worden geduwd en hebben we over een paar jaar toch geen keuze.

Bij ons ook problematisch, de verhoudingen zijn nog erger en het gaat niet verbeteren aangezien "vergroening" aangemoedigd wordt. Ondertussen mag je je EV niet meer op de parking opladen wanneer je dichter dan 60km van kantoor woont :D

In de winter mag je er al 1kw aftrekken om de batterij warm te houden ofzo. Van echt laden blijft er weinig over.
En is dat getal ook ergens op gebasseerd? Want ik geloof persoonlijk niet dat ge 1kW verbruikt om een batterij die opgeladen wordt warm te houden? Dan zouden ze beter batterijen als verwarmingen in uw huis hangen...

Als ge op het werk kan laden, is er geen probleem.
Anders is het wat rekenen.
Ik probeer het laden te beperken tot 1 keer per week. In de winter moet ge daar niet ver voor gaan.
Als ge niet op het werk kunt laden en ge hebt niet meer dan 1 laadpaal in de buurt, zou ik het niet aanraden.
Ik heb er 3 binnen de km, de dichtste is geregeld volzet.

Een app om te kijken welke laadpalen vrij zijn is wel handig (bvb smoov).
Ik zou er wel niet 100% op rekenen, er zijn wel altijd klojo's die een laadpunt blokkeren.
Erop rekenen dat als ge 's avonds wel een plaats zult vinden om tegen 's morgens opgeladen te zijn, zou ik ook niet teveel doen.

En is dat getal ook ergens op gebasseerd? Want ik geloof persoonlijk niet dat ge 1kW verbruikt om een batterij die opgeladen wordt warm te houden? Dan zouden ze beter batterijen als verwarmingen in uw huis hangen...
Dat het 1kW zou verbruiken, zou net aangeven dat batterijen zeer inefficiënt opgewarmd worden. En dus zeker niet als verwarming in een huis moet gebruikt worden :p .
Maar ik heb zelf ook wel al gemerkt dat de koude een factor is in de laadsnelheid, al weet ik nog geen concrete cijfers hierrond.

Hier kan je alvast iets terug vinden: https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/tot-30-procent-stroomverlies-bij-thuis-opladen-van-ev/
Laadverlies is een dure grap bij traagladen.

Van de automerken zelf ga je er niets van horen, dat is slechte reclame voor EV's.

Terug
Bovenaan