Elektrische wagens

Deze week na wikken/wegen de Kia Niro EV als bedrijfswagen gekozen. Levering zal binnen een jaartje zijn.

Ik kijk er toch naar uit. We krijgen een laadpaal thuis en laadpas. Ik moet zeggen dat momenteel de laadmogelijkheden in een straal van 1,5km al goed zijn met 8 laadpunten. 6 van de 8 zijn gemiddeld vrij, weinig mensen met een EV hier. Op men werk is het eveneens minder goed geregeld, staat altijd bomvol. Met al dat thuiswerken zal ik gemiddeld 1x maal per week laden denk/hoop ik. Dan ga ik uit van een dikke 300km.
 
30 procent is al wat, daarvoor kan je al es een laadpaal plaatsen én het capaciteitstarief vergoeden.
Laadverliezen spelen zich af tussen de laadpaal en het voertuig (correct me if I’” wrong). Wanneer werkgever de geleverde stroom betaalt (vanuit laadpaal) gaan de meeste hier geen nadeel van ondervinden imo.
 
Kheb de indruk dat snelladen met de iX3 serieus wat trager gaat door de kou.

Aangesloten op Fastned 300kw met 10% batterij. Normaal laadt hij dan meteen aan 150kw, maar de laatste keren start hij aan 30kw en duurt het zeker 10min om te stijgen naar 50kw, wat nog steeds pakken trager is.

De Polestar die na mij arriveerde en inplugde aan dezelfde paal zat meteen aan 85kw
 
Kheb de indruk dat snelladen met de iX3 serieus wat trager gaat door de kou.

Aangesloten op Fastned 300kw met 10% batterij. Normaal laadt hij dan meteen aan 150kw, maar de laatste keren start hij aan 30kw en duurt het zeker 10min om te stijgen naar 50kw, wat nog steeds pakken trager is.

De Polestar die na mij arriveerde en inplugde aan dezelfde paal zat meteen aan 85kw
Die had mogelijk zijn batterij al voorverwarmd he ;)
 
Kheb de indruk dat snelladen met de iX3 serieus wat trager gaat door de kou.

Aangesloten op Fastned 300kw met 10% batterij. Normaal laadt hij dan meteen aan 150kw, maar de laatste keren start hij aan 30kw en duurt het zeker 10min om te stijgen naar 50kw, wat nog steeds pakken trager is.

De Polestar die na mij arriveerde en inplugde aan dezelfde paal zat meteen aan 85kw
een LCi? Want die hebben normaal voorverwarming in de batterij. Als je in de navigatie tenminste naar een snellader navigeert..
 
ik ben nen tweedehands Nissan Leaf gaan proefrijden, als tweede auto leek me dat wel ideaal.

Maar ik was zelf niet onder de indruk, en de vrouw vond het helemaal niks.


Een hybride toyota is nu de grootste kanshebber.
 
een LCi? Want die hebben normaal voorverwarming in de batterij. Als je in de navigatie tenminste naar een snellader navigeert..

Poeperman heeft een pre-LCI als ik goed herinner.
Bij de LCI kan je batterijverwarming ook manueel starten met behulp van de app in idrive7

wow, er is dus wél een verschil met de LCI... Ik zat daar naar te zoeken maar vind dat alleszins niet bij mijn pre-LCI (noch in de app, noch in de wagen)
 
Ik heb mij toch laten overhalen om eens te gaan kijken naar een (nieuwe) PHEV. Full EV is momenteel geen optie.
Liefst voor het einde van het jaar omwille van de gunstigere fiscaliteit. De beste kandidaat die ik voor ogen heb is de 530e.
Alleen zit ik hier in dubio tussen een jonge 2de hands aka Premium Selection of een nieuwe stock wagen.

In het eerste geval heb ik alle opties die ik zou willen en in het 2de geval moet ik een aantal dingen laten vallen. Meerprijs bij de nieuwe is overbrugbaar. Een volledig nieuwe bestellen zie ik niet zitten, dat gaat mij te lang duren en gaat een pak duurder uitkomen. Welke optie is hier het verstandigst ? :p
 
Ik heb mij toch laten overhalen om eens te gaan kijken naar een (nieuwe) PHEV. Full EV is momenteel geen optie.
Liefst voor het einde van het jaar omwille van de gunstigere fiscaliteit. De beste kandidaat die ik voor ogen heb is de 530e.
Alleen zit ik hier in dubio tussen een jonge 2de hands aka Premium Selection of een nieuwe stock wagen.

In het eerste geval heb ik alle opties die ik zou willen en in het 2de geval moet ik een aantal dingen laten vallen. Meerprijs bij de nieuwe is overbrugbaar. Een volledig nieuwe bestellen zie ik niet zitten, dat gaat mij te lang duren en gaat een pak duurder uitkomen. Welke optie is hier het verstandigst ? :p
wachten op een 5j garantie actie bij Premium Selection. Dan zit je snor qua prijs en gemoedsrust
 
Ik heb mij toch laten overhalen om eens te gaan kijken naar een (nieuwe) PHEV. Full EV is momenteel geen optie.
Liefst voor het einde van het jaar omwille van de gunstigere fiscaliteit. De beste kandidaat die ik voor ogen heb is de 530e.
Alleen zit ik hier in dubio tussen een jonge 2de hands aka Premium Selection of een nieuwe stock wagen.

In het eerste geval heb ik alle opties die ik zou willen en in het 2de geval moet ik een aantal dingen laten vallen. Meerprijs bij de nieuwe is overbrugbaar. Een volledig nieuwe bestellen zie ik niet zitten, dat gaat mij te lang duren en gaat een pak duurder uitkomen. Welke optie is hier het verstandigst ? :p
Ter info: Levertijd 530e is tussen maart en juni.
 
wachten op een 5j garantie actie bij Premium Selection. Dan zit je snor qua prijs en gemoedsrust
Zou leuk zijn maar moet deze maand nog de knoop doorhakken dus wachten zit er niet in.
Ter info: Levertijd 530e is tussen maart en juni.
Wel heel snel eigenlijk. Maar een nieuwe configuratie gaat altijd duurder uitkomen. De bedoeling is om hier 4 a 5 jaar mee rond te rijden om dan naar alle waarschijnlijkheid over te stappen op een EV.
 
Terug
Bovenaan