Elektrische wagens

Waarom juist? (niet dat ik zo een grote verdediger ben van de iX3)
Het prijsverschil (voor de versies die ik toen zou nemen) was een dikke 10%. Dat verantwoordt de iX3 imo niet.
Het is een goeie auto he, en qua prijs valt hij imo mee "voor een BMW". Maar ik denk niet dat ik een minder kwalitatief gevoel zou hebben in een EV6.

En eerlijk: het zal mij worst wezen dat de ene misschien wat sportiever stuurt dan de andere.

Het prijsverschil (voor de versies die ik toen zou nemen) was een dikke 10%. Dat verantwoordt de iX3 imo niet.
Het is een goeie auto he, en qua prijs valt hij imo mee "voor een BMW". Maar ik denk niet dat ik een minder kwalitatief gevoel zou hebben in een EV6.

En eerlijk: het zal mij worst wezen dat de ene misschien wat sportiever stuurt dan de andere.
Ok snap ik.
En waar zou uw keuze liggen tov de i4 (in de veronderstelling dat ge de ruimte niet nodig hebt) als ge die kunt configgen voor ~75k (zonder kortingen).

Ok snap ik.
En waar zou uw keuze liggen tov de i4 (in de veronderstelling dat ge de ruimte niet nodig hebt) als ge die kunt configgen voor ~75k (zonder kortingen).
ge gaat toch Anders zijn mening niet gebruiken om die van jou te sturen hé?
als je de ruimte niet nodig hebt is een i4 in elk opzicht de betere wagen:

nieuwer, sportiever, lager, sneller, zuiniger, moderner, goedkoper,...

En bij uitbreiding ook gewoon de beste elektrische auto die er te koop is (als geld wél meespeelt, want anders gaat dat wellicht naar de Taycan)

Ok snap ik.
Voor de i4 zou ik wél voor de M50 gegaan zijn (in de veronderstelling dat ik toen nog niet wist dat de Porsche er ging komen). Omdat die (op papier) wel echt een soort performance wagen is (beetje zoals de M440i imo). En als dat dan als enige auto is, lijkt me dat een goeie keuze.

Maar, als ik vandaag (dus met de Porsche) opnieuw moest kiezen, dan zou ik een goedkoper model nemen (mogelijks zelfs geen EV, maar een 2e hands Superb ofzo). De BMW is besteld bij het begin van de corona-crisis, maar ondertussen doe ik zo weinig km's dat die eigenlijk niet te verantwoorden is...

ge gaat toch Anders zijn mening niet gebruiken om die van jou te sturen hé?
Absoluut wel, het kan mij maar extra inzichten geven he.

Voor de i4 zou ik wél voor de M50 gegaan zijn (in de veronderstelling dat ik toen nog niet wist dat de Porsche er ging komen). Omdat die (op papier) wel echt een soort performance wagen is (beetje zoals de M440i imo). En als dat dan als enige auto is, lijkt me dat een goeie keuze.
Tgoh het basismodel gaat al naar 100 op 5,7s. Ik zie echt niet het nut om veel sneller te halen. Leuk is het natuurlijk, maar de meerprijs is dan ook 24k ofzo, en dat is toch stevig.

Moest ik de ruimte niet nodig hebben had ik de i4 edrive40 genomen. Die is voor mij in elk geval snel genoeg en zal de 340pk wss maar een aantal keer gebruiken op 4 jaar, heb de M50 wel nooit gereden omdat die ook niet te kiezen valt.

Absoluut wel, het kan mij maar extra inzichten geven he.

Tgoh het basismodel gaat al naar 100 op 5,7s. Ik zie echt niet het nut om veel sneller te halen. Leuk is het natuurlijk, maar de meerprijs is dan ook 24k ofzo, en dat is toch stevig.
Maar heeft de M50 ook niet een rijkere standaarduitrusting (nooit gecheckt tbh)? En van die 24k ga je sowieso een stuk recupereren in restwaarde normaal. Nu met die edrive35 kan is het prijsverschil ook nog wel groot tov de edrive40, dus die zou ik dan misschien ook nog wel overwegen.

Maar, bij dat soort modellen moet je wel oppassen qua prijs, want dat schiet enorm snel de hoogte in natuurlijk. Een collega heeft bvb een X5 45e en een Citroën e-C4. Goeie auto's, maar voor dezelfde totale prijs heb ik mijn iX3 en de Boxster. En dat is puur omdat mensen de neiging hebben van "het is fiscaal interessant, dus 10k duurder maakt niet zoveel uit"...

Maar heeft de M50 ook niet een rijkere standaarduitrusting (nooit gecheckt tbh)?
Moet ik eens checken om zeker te zijn, maar ik dacht enkel de motor + M pakket.

En dat is puur omdat mensen de neiging hebben van "het is fiscaal interessant, dus 10k duurder maakt niet zoveel uit"...
Ja en zo redeneert ik dus absoluut niet. Geld blijft geld, hoe fiscaal interessant het ook is en waar het vandaan komt. De conclusie blijft nog altijd dat ik het liever in mijne zak krijg dan in een auto (allez, tot op bepaalde hoogte he).

Maar heeft de M50 ook niet een rijkere standaarduitrusting (nooit gecheckt tbh)? En van die 24k ga je sowieso een stuk recupereren in restwaarde normaal. Nu met die edrive35 kan is het prijsverschil ook nog wel groot tov de edrive40, dus die zou ik dan misschien ook nog wel overwegen.

Maar, bij dat soort modellen moet je wel oppassen qua prijs, want dat schiet enorm snel de hoogte in natuurlijk. Een collega heeft bvb een X5 45e en een Citroën e-C4. Goeie auto's, maar voor dezelfde totale prijs heb ik mijn iX3 en de Boxster. En dat is puur omdat mensen de neiging hebben van "het is fiscaal interessant, dus 10k duurder maakt niet zoveel uit"...
En waarom heeft uw collega dan nog een Citroën?

Moet ik eens checken om zeker te zijn, maar ik dacht enkel de motor + M pakket...

Ook elektrisch verstelbare zetels en adaptieve ophanging dacht ik. Maar het grootste verschil is inderdaad de motor en voor de rest puur optisch.

De 35 scheelt "maar" 5K€ ten opzichte van de 40, een groot verschil met de 26 K€ tussen de 40 en de M50.
Natuurlijk een klassieke prijszetting bij veel merken, de nieuwe goedkoopste uitvoering maak je maar iets goedkoper zodat mensen niet te snel geneigd zijn om te downgraden.

Ook elektrisch verstelbare zetels en adaptieve ophanging dacht ik. Maar het grootste verschil is inderdaad de motor en voor de rest puur optisch.

De 35 scheelt "maar" 5K€ ten opzichte van de 40, een groot verschil met de 26 K€ tussen de 40 en de M50.
Natuurlijk een klassieke prijszetting bij veel merken, de nieuwe goedkoopste uitvoering maak je maar iets goedkoper zodat mensen niet te snel geneigd zijn om te downgraden.
5k voor een wagen die amper trager is, vind ik veel. Prijszetting voor M50 zit voor een stuk in het feit dat hij "top of the range" is. Daar betaal je nu eenmaal altijd voor bij.

Maar we gaan nu toch geen iX3 gaan vergelijken met X5 ofwel?
Dat is een heel andere liga qua wagen.

En zo een e-C4 is natuurlijk ook niet gratis, maar voor wat je krijgt is dat gewoon correct geprijsd lijkt me. En dat is ook gewoon een splinternieuwe wagen, uw boxster is dat niet.
En het voordeel aan de combo X5 en C4 is dat je met beide uit de voeten kan, uw boxster is tof voor op zondag te toeren of is naar de bakker te gaan.

De nieuwe lijst is er nog niet denk ik, maar ben zeker dat de edrive40 vervangen zal zijn door de edrive35.
Of de range moet gigantisch veel slechter zijn, maar over het algemeen is het altijd de laagste motorisatie die erop staat.

Met een Boxster kan je toch ook superveel doen?
Van A naar B rijden, de ogen van uw buren uitsteken en met veel zwier over het dorpsplein rijden.
Maar voor de rest is dat gebruik toch zeer beperkt.

Je kan dat louter voor transport gebruiken. Daar is niks mis mee. Maar we moeten ook niet opeens hypocriet gaan beginnen doen ook. Vorige pagina’s en threads was de consensus dat je met kinderen op zijn minst 700l kofferinhoud nodig hebt en 2,5m beenruimte achteraan. Bigger is beter en space is king.
Dan moeten we nu ook niet gaan zeggen “ja maar met een boxster kan je ook superveel doen”.

Oké dat een X5 45e en een e-C4 samen evenveel kosten als een iX3 en een tweedehands boxster. Maar dat is geen eerlijk vergelijk ook. Een X5 zit 1,5 klasse hoger dan X3, en je ziet en voelt ook waar dat prijsverschil in zit. Een e-C4 is gewoon een vrij correct geprijsde EV, maar niet gratis ook natuurlijk. Of dat fiscaal voordeliger is dat laat ik nu in het midden, ik hoop het voor hen van wel.

Het is een beetje iemand die over the top is gegaan die iemand anders verwijt nog meer over the top te gaan.

Ik weet dat dat hier op BG een mega 'issue' is, maar: wat hebben jullie toch steeds met die 'ruimte' ?

Dat een Z4 wat minder interessant is, snap ik volledig. Maar om geen i4 te kopen voor de ruimte? Wat sleuren jullie toch heler dagen mee dan?

Ik heb 2 kindjes (3 en 6) , dus ik vermoed toch wel zeker gemiddeld mijn ruimte nodig. Dat is echt nog 0 keer een probleem geweest he... Ok dat is geen wagen om je verhuis te regelen of de bouw van je huis aan te vatten, maar ook dat zijn al die andere ook niet.

Ik heb al alle koetswerk modellen gehad (mini, SUV, break,...) En daar zit verschil in, maar naar dagelijks gebruik volstaat dat toch gewoon allemaal prima?

Edit: dat gezegd zijnde zou ik de e40 kopen ipv de m50. Range/ meerprijs als grootste factoren dan. Optisch ben ik nog steeds wel zeer tevreden en dat ding trekt de stenen uit de grond. Maar uiteindelijk is dat eigenlijk zijn meerprijs niet waard. Zeker geen spijt van. Integendeel. maar het hoeft gewoon niet ofzo. Toch niet bij dat type wagen

En die discussies eindigen altijd in een zekere heer die dan anekdotisch vertelt over de Peugeot 205 lacoste van zijn vader die hij gebruikte om de heer in kwestie te vervoeren.
En toen zijn zus erbij kwam er overgestapt werd naar de 306 en 307. Allemaal de hatchbacks. Jarenlang mee rondgereden, jarenlang mee op kampen, reizen en bierfeesten mee geweest.

Je zou dan denken dat die heer in kwestie een slechte jeugd heeft gehad, totaal gebrek aan ruimte.
Maar niks daarvan, hij heeft zelfs een heel fijne jeugd gehad. En heeft het zelfs heel ver geschopt in het leven.
Het kan dus, het kan dus echt!

Laatst bewerkt:
Met mijn 3-berline heb ik toch heel vaak gevloekt.

Letterlijk enkel de full size buggy van 1 kind en ‘t was gedaan. Heck, de wielen moesten er zelfs af of hij kon er niet eens in. Er kon dus oik geen klein valieske meer bij.

Nu met de 2e baby erbij kan haar buggy, zijn buggy, een fietsje en een grote tas erin zonder iets uit elkaar te vijzen of zonder te puzzelen. Met twee kleine kinderen is dat toch een (minstens) wekelijkse struggle die wegvalt.

Het grootste nadeel was vooral dat we altijd met die rukTiguan op pad moesten. God wat een vreselijke kar

Terug
Bovenaan