Elektrische wagens

Met mijn 3-berline heb ik toch heel vaak gevloekt.

Letterlijk enkel de full size buggy van 1 kind en ‘t was gedaan. Heck, de wielen moesten er zelfs af of hij kon er niet eens in. Er kon dus oik geen klein valieske meer bij.

Nu met de 2e baby erbij kan haar buggy, zijn buggy, een fietsje en een grote tas erin zonder iets uit elkaar te vijzen of zonder te puzzelen. Met twee kleine kinderen is dat toch een (minstens) wekelijkse struggle die wegvalt.

Het grootste nadeel was vooral dat we altijd met die rukTiguan op pad moesten. God wat een vreselijke kar

Zelfde hier voorgehad, 325i sedan is de deur uitgegaan toen mijn oudste zoon 6 maand was. Hele fijne auto maar mijn god wat een mini koffer.

Dat zijn dan buggy's met zodanig comfort om de dodentocht uit te wandelen? Heb de buggy periode met de M3 gedaan... Gewoon goede opvouwbare buggy ipv die heuse koetsen. En op tijd leren dat ze mee moeten stappen :p

Dat zijn dan buggy's met zodanig comfort om de dodentocht uit te wandelen? Heb de buggy periode met de M3 gedaan... Gewoon goede opvouwbare buggy ipv die heuse koetsen. En op tijd leren dat ze mee moeten stappen :p
Heuse koetsen inderdaad. Volgeveerd, dikke ballonbanden.

Jong leren dat rijcomfort en dynamiek belangrijk is. Maar goed. Offtopic in de offtopic

Ik weet dat dat hier op BG een mega 'issue' is, maar: wat hebben jullie toch steeds met die 'ruimte' ?

Dat een Z4 wat minder interessant is, snap ik volledig. Maar om geen i4 te kopen voor de ruimte? Wat sleuren jullie toch heler dagen mee dan?

Ik heb 2 kindjes (3 en 6) , dus ik vermoed toch wel zeker gemiddeld mijn ruimte nodig. Dat is echt nog 0 keer een probleem geweest he... Ok dat is geen wagen om je verhuis te regelen of de bouw van je huis aan te vatten, maar ook dat zijn al die andere ook niet.

Ik heb al alle koetswerk modellen gehad (mini, SUV, break,...) En daar zit verschil in, maar naar dagelijks gebruik volstaat dat toch gewoon allemaal prima?

Edit: dat gezegd zijnde zou ik de e40 kopen ipv de m50. Range/ meerprijs als grootste factoren dan. Optisch ben ik nog steeds wel zeer tevreden en dat ding trekt de stenen uit de grond. Maar uiteindelijk is dat eigenlijk zijn meerprijs niet waard. Zeker geen spijt van. Integendeel. maar het hoeft gewoon niet ofzo. Toch niet bij dat type wagen
En zelfs met ruimte issues, waarom zou je dan 2 auto's nodig hebben met veel ruimte.
De combo van @anders. is gewoon ideaal, 99% van de ritten doe je met de gezinswagen die de ruimte heeft die je nodig hebt (ik denk zelfs aan een iX1 voor over een paar jaar als we een tweede kind bij zouden hebben). De tweede wagen doet er vaak minder toe qua ruimte.

Van A naar B rijden, de ogen van uw buren uitsteken en met veel zwier over het dorpsplein rijden.
Maar voor de rest is dat gebruik toch zeer beperkt.

Je kan dat louter voor transport gebruiken. Daar is niks mis mee. Maar we moeten ook niet opeens hypocriet gaan beginnen doen ook. Vorige pagina’s en threads was de consensus dat je met kinderen op zijn minst 700l kofferinhoud nodig hebt en 2,5m beenruimte achteraan. Bigger is beter en space is king.
Dan moeten we nu ook niet gaan zeggen “ja maar met een boxster kan je ook superveel doen”.

Oké dat een X5 45e en een e-C4 samen evenveel kosten als een iX3 en een tweedehands boxster. Maar dat is geen eerlijk vergelijk ook. Een X5 zit 1,5 klasse hoger dan X3, en je ziet en voelt ook waar dat prijsverschil in zit. Een e-C4 is gewoon een vrij correct geprijsde EV, maar niet gratis ook natuurlijk. Of dat fiscaal voordeliger is dat laat ik nu in het midden, ik hoop het voor hen van wel.

Het is een beetje iemand die over the top is gegaan die iemand anders verwijt nog meer over the top te gaan.
Wel, ik heb lang nagedacht of een 2-zit haalbaar is. Maar stel de situatie met 2 kinderen.
1 ouder gaat met 1 kind weg, de andere met het andere kind => Doenbaar met een 2-zit
1 ouder gaat weg met beide kinderen, de andere zonder kinderen => Ook doenbaar met een 2-zit

Zelfs met 3 kinderen kom je eigenlijk nooit in de problemen.

En qua kofferruimte valt dat echt mee. De reisbuggy past in de koffer (die koffer is ongeveer even groot als die van een MX5), en dan heb je nog een frunk van 150l ook. Valt qua totale kofferruimte dus tussen een Up! en Polo. Je gaat er geen verhuis mee doen, maar gewoon uitstapjes gaat eigenlijk perfect hoor. (Vanaf de leeftijd dat er geen wieg en reisbed meer mee moet).

Maar, dat is off-topic :P, ik wou vooral zeggen dat die X5 toch een heel stuk boven het budget zat dat hij eigenlijk wou uitgeven en dat dat (oa door de dealers) wordt goedgepraat door de fiscaliteit. Goeie wagen, daar niet van, maar hij is imo daar wel in een marketing-trap gelopen :P.
Die e-C4 is trouwens imo écht een vrij goeie EV voor zijn prijs. Buiten de badge is daar eigenlijk echt niet veel mis mee.

We hebben een ruime koffer nodig puur voor de boodschappen. En we moeten regelmatig gaan, boodschappen voor 2 weken passen niet in de koffer van een Arteon bvb. En dat is nu geen kleine wagen.

We hebben een ruime koffer nodig puur voor de boodschappen. En we moeten regelmatig gaan, boodschappen voor 2 weken passen niet in de koffer van een Arteon bvb. En dat is nu geen kleine wagen.
Ik veronderstel dat je niet gaat winkelen de hele familie, dan heb je toch nog een hele achterbank vrij?

Ik veronderstel dat je niet gaat winkelen de hele familie, dan heb je toch nog een hele achterbank vrij?
Met leeftijden van 10, 10 en 7 jaar heb je de keuze tussen ze meenemen of opsluiten in de kelder. Dus ja, ze gaan wel degelijk alle 3 mee.
Die verdwijnen niet magisch omdat je naar de supermarkt moet ofzo.

Wat met 1 ouder gaat zonder kinderen weg?
Die neemt de Porsche, en dan staat de BMW thuis voor als de andere met de kinderen weg wil? :p

Pas op he, ik denk ook dat elk gezin 1 auto met grote koffer én een achterbank waar iedereen op past, nodig heeft. Maar niet persé 2...

Je kan dat louter voor transport gebruiken. Daar is niks mis mee. Maar we moeten ook niet opeens hypocriet gaan beginnen doen ook. Vorige pagina’s en threads was de consensus dat je met kinderen op zijn minst 700l kofferinhoud nodig hebt en 2,5m beenruimte achteraan. Bigger is beter en space is king.
Dat is ook zo dat space is king voor sommigen, maar enkel kunnen er hier velen niet verstaan dat, dat niet automatisch een duurdere wagen betekent.

Berlingo, Caddy, ... Dat verkoopt ook goed.
Rijdt niet leuk, maar brengt u wel van A naar B en ge moet tenminste niet elke keer liggen tetrissen als ge iets meepakt.

Laatst bewerkt:
Met leeftijden van 10, 10 en 7 jaar heb je de keuze tussen ze meenemen of opsluiten in de kelder. Dus ja, ze gaan wel degelijk alle 3 mee.
Die verdwijnen niet magisch omdat je naar de supermarkt moet ofzo.
En met 2 winkelen is verplicht? Gewoon 1 van de 2 bij de koters en de andere winkelen.

Nooit begrepen dat koppels samen naar de supermarkt gaan, en al helemaal niet als er kinderen bij zijn. Is toch veel efficiënter als je om de beurt gaat en dat je niet voor elk product een urenlange discussie moet houden in de winkel. Maar anderen beschouwen winkelen miss juist als een gezellig weekenduitstapje met het hele gezin, voor mij persoonlijk is een supermarkt de hel op aarde waar ik liefst zo snel weer buiten ben.

Nooit begrepen dat koppels samen naar de supermarkt gaan, en al helemaal niet als er kinderen bij zijn. Is toch veel efficiënter als je om de beurt gaat en dat je niet voor elk product een urenlange discussie moet houden in de winkel. Maar anderen beschouwen winkelen miss juist als een gezellig weekenduitstapje met het hele gezin, voor mij persoonlijk is een supermarkt de hel op aarde waar ik liefst zo snel weer buiten ben.
Collect & Go is een godsgeschenk op dat vlak. Geen eindeloos getaffel in een veel te volle winkel tussen klootjesvolk die alles versperren met hun kar omdat ze efkes iets gaan halen waren. En volg gvd die pijlen, ge zijt in de verkeerde richting aan't gaan :angry:

Dat is ook zo dat space is king voor sommigen, maar enkel kunnen er hier velen niet verstaan dat, dat niet automatisch een duurdere wagen betekent.

Rijdt niet leuk, maar brengt u wel van A naar B en ge moet tenminste niet elke keer liggen tetrissen als ge iets meepakt.

Dat staat nu wel niet op de lijst. Ik zou met een Caddy niets inzitten. Maar weet zelfs niet of daar hybrides of EV versies van bestaan. Wat ik niet kan kiezen hoef ik niet te bekijken.
Dus dan neem je een wagen die je leuk vind binnen budget en groot genoeg is. De Arteon is voor mij zeker groot genoeg. Of de iX3 groot genoeg zal zijn zal moeten blijken. Ik denk dat het wel meevalt. In een SUV kan je wel beter stapelen.

We vinden dat minder erg om samen te doen dan apart... En met de kinderen is dat ook niet zo erg, je kan die kinderen ook gewoon opvoeden zodat dat geen ambetante kinderen zijn die alles vastpakken en/of zeuren/zagen/wenen/op de grond gaan liggen. Dus dat gaat eigenlijk redelijk vlot.

Een berlingo. Om in te rijden.

Er zijn KGB-strafkampen waar men de mensen meer spaart dan dat. Nagels uitrekken, waterboarden of brandmerken allemaal geen probleem. Maar ze in een berlingo steken is voor hen zelfs een brug te ver.

Ofwel koopt ge u een deftige camionette ofwel koop je u een auto. Maar niet zo een pseudo-camionette met 68pk en een achterbank waar je nog niet op dood wilt gevonden worden.

Een berlingo. Om in te rijden.

Er zijn KGB-strafkampen waar men de mensen meer spaart dan dat. Nagels uitrekken, waterboarden of brandmerken allemaal geen probleem. Maar ze in een berlingo steken is voor hen zelfs een brug te ver.

Ofwel koopt ge u een deftige camionette ofwel koop je u een auto. Maar niet zo een pseudo-camionette met 68pk en een achterbank waar je nog niet op dood wilt gevonden worden.
't Is niet omdat gij met uw gat in de boter gevallen zijt dat iedereen ne autostoel nodig heeft die zich als boter rond zijn gat vormt. :p

Terug
Bovenaan