Elektrische wagens

Die neemt de Porsche, en dan staat de BMW thuis voor als de andere met de kinderen weg wil? :p

Pas op he, ik denk ook dat elk gezin 1 auto met grote koffer én een achterbank waar iedereen op past, nodig heeft. Maar niet persé 2...
Maar wat als die ene ouder ergens naar toe moet waar een Porsche sterke negatieve reacties te weeg brengt waardoor er een verhoogd risico aan schade is?

Die neemt de Porsche, en dan staat de BMW thuis voor als de andere met de kinderen weg wil? :p

Pas op he, ik denk ook dat elk gezin 1 auto met grote koffer én een achterbank waar iedereen op past, nodig heeft. Maar niet persé 2...
Gij laat uw vrouw met de Porsche rijden? 🤨

In praktijk rijdt mijn vrouw met geen enkele van de auto's eigenlijk :p.
Maar als ze dat zou willen :D
Ergens is het zelfs de bedoeling om de dochter binnen 18 jaar een Porsche cadeau te doen :D
Gaat dat wel genoeg bagageruimte hebben voor haar?

Om haar oprit van haar woning van 800k die jij betaald hebt wat op te fleuren dan?
Lijkt me maar het minste wat je kan doen!

Jij bent zo een niet vriendelijk persoon :(
Mijn eerste auto destijds...
m1by0cqbt9wr.jpg

Vandaag offerte C40 gaan maken. Levering Q1 24. De zoveelste die plus een jaar zit. Sebiet bestel ik gwn een Leaf, die kan ik januari beschikbaar zijn :) alle gekheid op een stokje, ik vond die leaf in Tekna nog wel cava. Als ik het vergelijk met EVs van dezelfde prijsklasse toch. Je merkt wel aan heel die wagen een 2018 vibe. Maat zet die nu tege zen huidige concurrenten, megane/c4/208/corsa/id3... Niets verkeerd mee he als je alles afweegt. Of ben ik gek?

Voor mij staat momenteel de Marvel R nog als grootste kanshebber om dit jaar te bestellen. Erges overweeg ik de Kia Niro ook nog maar vind het toch veel geld voor wat het is. Natuurlijk bedrijfswagen maar toch.

Meer dan 100k voor een Volvo, hoeveel zotter moet het nog worden met die prijzen. Een Duitser komt hier mee weg maar bij een Chinees lijkt mij dat toch hoog gegrepen.

Design buitenkant is ook gewoon anoniem en binnekant is copy/paste uit een Tesla. Maar je hebt dan weer wel meer plaats dan in een berlingo dus misschien is dat hun grootste troef lol

Vandaag offerte C40 gaan maken. Levering Q1 24. De zoveelste die plus een jaar zit.
Tja, we zijn de afgelopen 15 jaar of zo serieus verwend geweest met de snelle leveringen van nieuw aangekochte auto's.
Ik herinner me nog toen mijn grootvader begin jaren 90 een nieuwe Astra F kocht dat hij 1,5 jaar op die auto moest wachten.
Een ander familielid die een nieuwe Mercedes C klasse wou kopen moest ook heel lang erop wachten, dus heeft die uiteindelijk een jonge tweedehands gekocht.
Een kennis die een Citroën Xsara Picasso bestelde moeten daar ook meer dan 1 jaar op wachten.
En zo kan ik nog een tijdje doorgaan.

Meer dan 100k voor een Volvo, hoeveel zotter moet het nog worden met die prijzen. Een Duitser komt hier mee weg maar bij een Chinees lijkt mij dat toch hoog gegrepen.
De XC90 was al geen goedkope wagen. Maar was voor zijn geld ook wel een goeie wagen.
En Volvo is eigendom van Chinezen maar is wel nog altijd een Scandinavisch merk.

Design buitenkant is ook gewoon anoniem en binnekant is copy/paste uit een Tesla. Maar je hebt dan weer wel meer plaats dan in een berlingo dus misschien is dat hun grootste troef lol

De XC90 zat ook al boven 100k hoor. Geen idee waarom je denkt dat die dat niet waard zou zijn en een Mercedes/audi/BMW wel.
Zeker omdat je zegt "voor een Chinees". De EX90 gaat in eerste fase in USA gebouwd worden hoor (terwijl er veel BMW's in China gebouwd worden...)

Of vindt je Lotus ook plots een chinees merk, ook al is daar alles exact hetzelfde gebleven?

We hebben een ruime koffer nodig puur voor de boodschappen. En we moeten regelmatig gaan, boodschappen voor 2 weken passen niet in de koffer van een Arteon bvb. En dat is nu geen kleine wagen.
Volgens mij ben jij hier wel een serieuze uitzondering. De Arteon heeft inderdaad een gigantische koffer, toevallig gisteren nog iets uit de koffer van een Arteon gehaald.
Als je boodschappen daar al niet in passen...

En wat als je de ene de kinderen afzet en de andere moet ophalen? Met 1 kind gaat dat nog, maar met 2 niet meer.

Alsof de duitsers zo veel beter afgewerkt zijn dan Volvo. Beetje seireus blijven natuurlijk. Het is gewoon evengoed een "A merk". Ik durf zelfs zeggen dat Volvo minstens op het zelfde niveau zit. Of dat nu van China, Afrika Amerika of Duitsland is. Ik zie de link niet.

Los ervan kost gewoon alles een long tegenwoordig. Die elektirsche wagens hebben er niet veel goed aan gedaan.

Volgens mij ben jij hier wel een serieuze uitzondering. De Arteon heeft inderdaad een gigantische koffer, toevallig gisteren nog iets uit de koffer van een Arteon gehaald.
Als je boodschappen daar al niet in passen...

Voor 2 weken moeten we toch geen boodschappen doen, want met al die pakken water, melk, frisdrank, dozen cornflakes etc past dat nooit.

Soms is het alsnog krap. Toen mijn vriendin in niet nuchtere toestand een 2de hands springkasteel gekocht had en we dat een paar dagen nadien zijn gaan afhalen bvb... Tevens ook het zwaarste dat in de koffer heeft gelegen denk ik (100+kg).
51689416487_81db67b822_c.jpg

Is wel eens iets anders dan al de buren met hun krakende trampolines :D.

Terug
Bovenaan