Waarom juist? (niet dat ik zo een grote verdediger ben van de iX3)Ik ben zelf wel een petrolhead, maar moest de EV6/Ioniq 5 er geweest zijn toen ik de iX3 besteld had, dan was het 1 van die 2 geworden...
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Waarom juist? (niet dat ik zo een grote verdediger ben van de iX3)Ik ben zelf wel een petrolhead, maar moest de EV6/Ioniq 5 er geweest zijn toen ik de iX3 besteld had, dan was het 1 van die 2 geworden...
Het prijsverschil (voor de versies die ik toen zou nemen) was een dikke 10%. Dat verantwoordt de iX3 imo niet.Waarom juist? (niet dat ik zo een grote verdediger ben van de iX3)
Ok snap ik.Het prijsverschil (voor de versies die ik toen zou nemen) was een dikke 10%. Dat verantwoordt de iX3 imo niet.
Het is een goeie auto he, en qua prijs valt hij imo mee "voor een BMW". Maar ik denk niet dat ik een minder kwalitatief gevoel zou hebben in een EV6.
En eerlijk: het zal mij worst wezen dat de ene misschien wat sportiever stuurt dan de andere.
ge gaat toch Anders zijn mening niet gebruiken om die van jou te sturen hé?Ok snap ik.
En waar zou uw keuze liggen tov de i4 (in de veronderstelling dat ge de ruimte niet nodig hebt) als ge die kunt configgen voor ~75k (zonder kortingen).
Voor de i4 zou ik wél voor de M50 gegaan zijn (in de veronderstelling dat ik toen nog niet wist dat de Porsche er ging komen). Omdat die (op papier) wel echt een soort performance wagen is (beetje zoals de M440i imo). En als dat dan als enige auto is, lijkt me dat een goeie keuze.Ok snap ik.
En waar zou uw keuze liggen tov de i4 (in de veronderstelling dat ge de ruimte niet nodig hebt) als ge die kunt configgen voor ~75k (zonder kortingen).
Absoluut wel, het kan mij maar extra inzichten geven he.ge gaat toch Anders zijn mening niet gebruiken om die van jou te sturen hé?
Tgoh het basismodel gaat al naar 100 op 5,7s. Ik zie echt niet het nut om veel sneller te halen. Leuk is het natuurlijk, maar de meerprijs is dan ook 24k ofzo, en dat is toch stevig.Voor de i4 zou ik wél voor de M50 gegaan zijn (in de veronderstelling dat ik toen nog niet wist dat de Porsche er ging komen). Omdat die (op papier) wel echt een soort performance wagen is (beetje zoals de M440i imo). En als dat dan als enige auto is, lijkt me dat een goeie keuze.
Maar heeft de M50 ook niet een rijkere standaarduitrusting (nooit gecheckt tbh)? En van die 24k ga je sowieso een stuk recupereren in restwaarde normaal. Nu met die edrive35 kan is het prijsverschil ook nog wel groot tov de edrive40, dus die zou ik dan misschien ook nog wel overwegen.Absoluut wel, het kan mij maar extra inzichten geven he.
Tgoh het basismodel gaat al naar 100 op 5,7s. Ik zie echt niet het nut om veel sneller te halen. Leuk is het natuurlijk, maar de meerprijs is dan ook 24k ofzo, en dat is toch stevig.
Moet ik eens checken om zeker te zijn, maar ik dacht enkel de motor + M pakket.Maar heeft de M50 ook niet een rijkere standaarduitrusting (nooit gecheckt tbh)?
Ja en zo redeneert ik dus absoluut niet. Geld blijft geld, hoe fiscaal interessant het ook is en waar het vandaan komt. De conclusie blijft nog altijd dat ik het liever in mijne zak krijg dan in een auto (allez, tot op bepaalde hoogte he).En dat is puur omdat mensen de neiging hebben van "het is fiscaal interessant, dus 10k duurder maakt niet zoveel uit"...
En waarom heeft uw collega dan nog een Citroën?Maar heeft de M50 ook niet een rijkere standaarduitrusting (nooit gecheckt tbh)? En van die 24k ga je sowieso een stuk recupereren in restwaarde normaal. Nu met die edrive35 kan is het prijsverschil ook nog wel groot tov de edrive40, dus die zou ik dan misschien ook nog wel overwegen.
Maar, bij dat soort modellen moet je wel oppassen qua prijs, want dat schiet enorm snel de hoogte in natuurlijk. Een collega heeft bvb een X5 45e en een Citroën e-C4. Goeie auto's, maar voor dezelfde totale prijs heb ik mijn iX3 en de Boxster. En dat is puur omdat mensen de neiging hebben van "het is fiscaal interessant, dus 10k duurder maakt niet zoveel uit"...
2e auto voor de vrouwEn waarom heeft uw collega dan nog een Citroën?
Moet ik eens checken om zeker te zijn, maar ik dacht enkel de motor + M pakket...
Maar heeft de M50 ook niet een rijkere standaarduitrusting (nooit gecheckt tbh)? En van die 24k ga je sowieso een stuk recupereren in restwaarde normaal. Nu met die edrive35 kan is het prijsverschil ook nog wel groot tov de edrive40, dus die zou ik dan misschien ook nog wel overwegen.
Maar, bij dat soort modellen moet je wel oppassen qua prijs, want dat schiet enorm snel de hoogte in natuurlijk. Een collega heeft bvb een X5 45e en een Citroën e-C4. Goeie auto's, maar voor dezelfde totale prijs heb ik mijn iX3 en de Boxster. En dat is puur omdat mensen de neiging hebben van "het is fiscaal interessant, dus 10k duurder maakt niet zoveel uit"...
5k voor een wagen die amper trager is, vind ik veel. Prijszetting voor M50 zit voor een stuk in het feit dat hij "top of the range" is. Daar betaal je nu eenmaal altijd voor bij.Ook elektrisch verstelbare zetels en adaptieve ophanging dacht ik. Maar het grootste verschil is inderdaad de motor en voor de rest puur optisch.
De 35 scheelt "maar" 5K€ ten opzichte van de 40, een groot verschil met de 26 K€ tussen de 40 en de M50.
Natuurlijk een klassieke prijszetting bij veel merken, de nieuwe goedkoopste uitvoering maak je maar iets goedkoper zodat mensen niet te snel geneigd zijn om te downgraden.
Maar we gaan nu toch geen iX3 gaan vergelijken met X5 ofwel?Maar heeft de M50 ook niet een rijkere standaarduitrusting (nooit gecheckt tbh)? En van die 24k ga je sowieso een stuk recupereren in restwaarde normaal. Nu met die edrive35 kan is het prijsverschil ook nog wel groot tov de edrive40, dus die zou ik dan misschien ook nog wel overwegen.
Met een Boxster kan je toch ook superveel doen?En het voordeel aan de combo X5 en C4 is dat je met beide uit de voeten kan, uw boxster is tof voor op zondag te toeren of is naar de bakker te gaan.
De 35 scheelt "maar" 5K€ ten opzichte van de 40, een groot verschil met de 26 K€ tussen de 40 en de M50.
Natuurlijk een klassieke prijszetting bij veel merken, de nieuwe goedkoopste uitvoering maak je maar iets goedkoper zodat mensen niet te snel geneigd zijn om te downgraden.
Van A naar B rijden, de ogen van uw buren uitsteken en met veel zwier over het dorpsplein rijden.Met een Boxster kan je toch ook superveel doen?