Reverz
Well-known member
Franciscus is that you? Precies of jij doet nooit iets wat minstens morally questionable is, holy shit, zaag.Sjoemelen met tankkaart is grijze zone en stoppen op een trip van 1000km om eens te tanken is tijdverlies. Je hoort het hier jongens, je hoort het enkel maar hier.
Ik weet ook dat het geen grijze zone is maar gewoon niet mag. Wat ook niet mag is sneller dan 120kph rijden... voor hoeveel gaan we wedden dat jij in het afgelopen jaar niet minstens één keer harder heb gereden? :ironic:
Uiteraard moet je geconcentreerder zijn als je sneller rijdt. Naar eigen gevoel is dat wel beter voor mij, ik ben minder snel afgeleid door allerhande randzaken als ik regelmatig moet inhalen en meer maneuvers moet maken. Natuurlijk geld dat ook maar tot op zekere hoogte: in Duitsland 160 rijden vraagt véél meer aandacht en ik moet eerlijk zeggen dat ik dat toch wel voel naar vermoeidheid toe. Uiteindelijk lieg je jezelf ook voor als je denkt daar veel winst mee te kunnen boeken. Zelfs op een rit naar Oostenrijk spreek je gewoon in minuten voor de winst die je boekt door in Duitsland door te rijden waar je kan.Ik merk toch wel bij mezelf dat ik mij veel meer moet concentreren als ik even snel of sneller dan de rest rijd. Meer kijken om voor te steken, invoegen, anticiperen. Terwijl als ik trager rijd dan de rest heb ik daar minder last van. Maar dat is voor iedereen persoonlijk natuurlijk. Die meerkost kan mij ook gestolen worden hoor, de hoofdzaak waarom ik het doe is gewoon om wat meer op mijn gemak te zijn. Die verloren tijd op de weg kan mij ook gestolen worden, als mijn vrouw of kleine 2 keer meer naar het toilet moeten is die tijdswinst ook al verloren.
Uiteindelijk komen veel van de zaken die mensen tegen houdt van elektrisch te gaan neer op (veelal sterk overdreven) percepties van hun eigen gebruik van de wagen en te voorziene moeilijkheden. Aanpassen is altijd moeilijk, dat went allemaal wel, de meeste mensen gaan merken dat er al bij al zéér weinig nadelen zijn voor het overgrote deel van de mensen.
Laatst bewerkt: