Ik haal 500km met dezelfde motor
Zelfde motor ja, maar wel een heel andere auto he, zo een espace.
900km lijkt me echt wel onmogelijk hoor. 750.. dan toch je toch al quasi enkel autostrade?
Eigenlijk niet nee, ik doe over het algemeen weinig autosnelweg.
Met mijn woon-werkverkeer* haalde ik die 750 km niet, daar was het eerder 550 tot 650 km, maar ik zit ondertussen al bijna 3 jaar in ziekenverlof/invaliditeit en dat woon-werkverkeer is dus weg gevallen.
Die 750 km haal ik met verplaatsingen op gewestwegen, gewoon normaal rijden met het verkeer mee, geregeld eens goed optrekken aan de lichten (meestal als eerste weg zonder veel moeite te doen)
900 en zelfs 1000 km is zeker mogelijk op de snelweg.
Voor de coronacrisis ben ik eens met de auto naar zee gereden (vanuit de verre Limburg), toen ik terug thuis kwam had ik 390 km gedaan en kon ik volgens de boordcomputer nog 560 km doen. Verbruik volgens de boordcomputer was toen 4,6 liter, gemiddelde snelheid lag rond de 110 km/h.
*woon-werkverkeer is voor mij over de n80 Sint-Truiden - Hasselt en met al die lichten is dat nefast voor het verbruik.
**Als we eens zot doen loopt dat verbruik natuurlijk wel op, maar dat is nooit een volledige tank op die manier leegrijden, dus dat verbruik vlakt dan weer af over een volledige tank.
***Gemiddelde verbruik sinds ik de auto heb is nu 7,2 liter op 100 km. Hoogste verbruik over een volledige tank 8,31 liter laagste verbruik 6,14 liter.
50l effectieve inhoud of 50l tanken aan de pomp als hij in het rood staat?
Want ik heb ook 52l maar heb nog nooit meer dan 49l erin gedaan.
50 liter is de inhoud op papier, wat de echte inhoud is weet ik niet. Maximum dat ik al getankt heb is een dikke 49 liter. Meestal gaat er tussen de 45 en de 49 liter in als ik ga tanken.