Elektrische wagens

Met onbeperkt budget zou ik nu absoluut voor een BMW iX 50 gaan, met de 112kWh batterij.

Wat een auto :love:

E995YqG.jpeg
Als dit op de oprit staat bij u verhuis ik per direct! No way dat ik elke morgen mijn humeur laat vergallen om op zo een mormel van een wagen te kijken als ik naar mijn werk vertrek....
Die achterkant is spuuglelijk.

Kzal precies de enige zijn die 'm lekker vindt :laugh:
Vind de iX ook wel mooi. Zit tussen EV en ICE in van looks. Binnenkant is gewoon mooi,

Ga nu ook nietmeer zo naar de buitenkant kijken maar naar comfort en ruimte. Mijn eigen zin nemen zit er nu toch nietmeer in.

Gisteren de bestelbevestiging gehad voor een model Y. Levering waarschijnlijk ~maart ergens.
Deze is de opvolger van de iX3 die jammer genoeg economisch total loss werd verklaard :(
(zie eerdere posts hier)

Hoofdredenen om voor de model Y te gaan ipv. de iX3 zijn vooral dat ietsje meer bereik en mogelijkheid tot gebruik maken van de super chargers en de (veel) snellere levertijd. Ook vind ik het nieuwe model (facelift) minder mooi (voorkant en binnenkant vooral). In de praktijk viel het bereik toch regelmatig tegen vond ik. Dit lijkt een stuk minder bij de model Y als ik de reviews moet afgaan.

Ik had nog twijfels over de afwerkingskwaliteit en gevoel van rijden/comfort binnenin maar een testrit heeft mij toch wel overtuigd dat de Y zeer deftig en luxueus aanvoelt, prettig rijdt en goed is uitgerust. Geen idee waarom maar al mijn verwachtingen waren echt overtroffen. Het scherm voelde heel intuïtief aan (had ik mijn twijfels over). Ook qua ruimte was ik aangenaam verrast. Zeker qua koffer/opbergruimte en plaats op de achterbank. Dat + de vrouw die me onmiddellijk aankeek van: dit zal het worden, toch?

Mocht er interesse zijn, kan wel wat foto's posten hier van tijdens de testrit, heb hem trouwens in exact dezelfde kleuren/opties besteld: Midnight Silver buiten, black binnen en de 20" Induction.

Let the waiting begin...

Niemand heeft last van een ander die eens te snel rijdt, tenzij die persoon ongelukken veroorzaakt.
Frauderen met de tankkaart van je werkgever kost je werkgever gewoon geld. En dat is moreel verwerpelijk.
Word dan zelfstandig en betaal je eigen tankkaart.
En daarbij ben jij wel degene die afkwam met grijze zone, terwijl je nu zelf toegeeft dat je goed weet dat dit geen grijze zone is.
Het ene zorgt voor meer risico en uitstoot en desnoods overlast en zelfs gevaar, het ander is moreel verwerpelijk. Ik weet toch wat ik het ergste vind.

En nee, ik ben geen heilige op de weg, de dag dat ik nergens te snel rij, heb ik niet gereden denk ik, maar zo doorgaan op die tankkaart is imo niet nodig.

Uw grapjes beginnen toch te ver gaan ze. :unsure: Wat een ongelooflijk lelijke kar is da? :laugh:
Wanneer ik de iX zie denk ik dat BMW gewoon een tweede poging doet om Ssangyong van de troon te stoten als producent van de lelijkste wagen. Eerste poging was de X6.

Ik zie het al voor me.
@Tomski wordt gestopt met zijn iX door de politie
"Waarom reed jij te snel"
"Omdat ik me schaamde om met zo'n lelijk gedrocht op de openbare weg te rijden, ik was bang dat iemand me zou herkennen"

Politieagent
"OK, ik begrijp dat, je krijgt een waarschuwing maar doe dat ding van de hand".

Ik vind het nu ook wel geen lelijke auto. Zoals ik bv een Ford Focus geen lelijke auto vind.
Maar als iemand mij zou vragen om een mooie auto te benoemen, is deze auto toch iets dat nooit of te nimmer in mijn gedachten zou opkomen.
Terwijl BMW wel genoeg modellen heeft die ik wel mooi vind.

Allez allez, overdrijft ge allemaal ni wa? :laugh: 't is geen Fiat Multipla he. :unsure:
Niet om te zeveren, maar toen ik die foto zag, dacht ik: "dat moet nu toch de lelijkste auto ooit zijn, en kben deze week ne multipla tegengekomen (wat ook zeldzaam wordt)."
Ge kunt nu wel zeggen dat smaken verschillen, maar miljaar, zo lelijk.
Dat iemand met een andere smaak een multipla nog lelijker vindt, kan ik mee leven, maar dat iemand dit zou kopen met onbeperkt budget gaat mijn petje te boven. :unsure:

Ik moet wel toegeven dat ik de iX in het echt minder lelijk vind dan op foto, mits de juiste keuzes.
Maar mooi zal het nooit worden…

Dat is zoals de nieuwe Concept XM, wat de fok is dat voor iets?

Die concept XM vind ik dan heel wat minder. Maar een iX heeft toch wel een lekker smoelwerk, zelfs met die grote nieren. En een pak roadpresence. En tzal nog es beregoed rijden ook.

Ik snap niet dat BMW hun EV wagens ook perse lelijke velgen wil geven. Voorkant is het wel een mooie wagen. De rest is niet wat ik van BMW verwacht.

Maar ge moet niet bang zijn, de dag dat ik 100k stuksla op een auto mogen ze mij wss komen halen met de witte jassen.

Maar ge moet niet bang zijn, de dag dat ik 100k stuksla op een auto mogen ze mij wss komen halen met de witte jassen.
Iedereen die 100k geeft aan zo'n onding mag weggebracht worden imo. Voor dat geld heb je toch ook iets dat er wel goed uit ziet?

Ik haal 500km met dezelfde motor :laugh:
Zelfde motor ja, maar wel een heel andere auto he, zo een espace.
900km lijkt me echt wel onmogelijk hoor. 750.. dan toch je toch al quasi enkel autostrade?
Eigenlijk niet nee, ik doe over het algemeen weinig autosnelweg.
Met mijn woon-werkverkeer* haalde ik die 750 km niet, daar was het eerder 550 tot 650 km, maar ik zit ondertussen al bijna 3 jaar in ziekenverlof/invaliditeit en dat woon-werkverkeer is dus weg gevallen.
Die 750 km haal ik met verplaatsingen op gewestwegen, gewoon normaal rijden met het verkeer mee, geregeld eens goed optrekken aan de lichten (meestal als eerste weg zonder veel moeite te doen)
900 en zelfs 1000 km is zeker mogelijk op de snelweg.
Voor de coronacrisis ben ik eens met de auto naar zee gereden (vanuit de verre Limburg), toen ik terug thuis kwam had ik 390 km gedaan en kon ik volgens de boordcomputer nog 560 km doen. Verbruik volgens de boordcomputer was toen 4,6 liter, gemiddelde snelheid lag rond de 110 km/h.

*woon-werkverkeer is voor mij over de n80 Sint-Truiden - Hasselt en met al die lichten is dat nefast voor het verbruik.
**Als we eens zot doen loopt dat verbruik natuurlijk wel op, maar dat is nooit een volledige tank op die manier leegrijden, dus dat verbruik vlakt dan weer af over een volledige tank.
***Gemiddelde verbruik sinds ik de auto heb is nu 7,2 liter op 100 km. Hoogste verbruik over een volledige tank 8,31 liter laagste verbruik 6,14 liter.
50l effectieve inhoud of 50l tanken aan de pomp als hij in het rood staat?
Want ik heb ook 52l maar heb nog nooit meer dan 49l erin gedaan.
50 liter is de inhoud op papier, wat de echte inhoud is weet ik niet. Maximum dat ik al getankt heb is een dikke 49 liter. Meestal gaat er tussen de 45 en de 49 liter in als ik ga tanken.

In ICE wel ja. Ev weet ik het zo nog niet.

De mercedes eq's vind ik gedrochten. Op de V klasse na.
Die V-klasse is voor de meeste elektrische rijders waarschijnlijk geen optie, maar dat is voor mij persoonlijk wel de beste optie. Moest ik het geld hebben toch.

Tesla begint toch ook wat tekenen van chiptekort te vertonen. Er worden tegenwoordig blijkbaar regelmatig Model 3’s afgeleverd zonder USB-C en/of wireless charging.
Benieuwd wat het bij mij wordt 😁

***Gemiddelde verbruik sinds ik de auto heb is nu 7,2 liter op 100 km. Hoogste verbruik over een volledige tank 8,31 liter laagste verbruik 6,14 liter.

50 liter is de inhoud op papier, wat de echte inhoud is weet ik niet. Maximum dat ik al getankt heb is een dikke 49 liter. Meestal gaat er tussen de 45 en de 49 liter in als ik ga tanken.
Je moet de berekening eens maken :p
Gemiddeld tank je 45l, deel dat eens door uw gemiddeld verbruik. Dan kom je op 625km uit.
Zelfs met uw laagste verbruik haal je maar 734km. Dat is niet vlot 750km halen eh.
Als je dan uw grootste tankbeurt neemt met uw laagste verbruik dan kom je op 798km uit. Dat is nog een hele slof verwijderd van 900km eh.

Terug
Bovenaan