Vooral dan over hoe hun nieuwe designlijn gewoon wansmakkelijk is, weerzinwekkend...Ja, vind ik ook. Laten we het terug over BMW hebben![]()
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Vooral dan over hoe hun nieuwe designlijn gewoon wansmakkelijk is, weerzinwekkend...Ja, vind ik ook. Laten we het terug over BMW hebben![]()
of gewoon een extra tank onder uw wagen steken. Zo heeft mijn multivan een originele tank van 80l en hangt er nog eens een extra onder van 100l.

Ja, nog nooit geen probleem gehad. Ik heb die ooit voor een klant moeten inbouwen en 3 maand later is die gestopt met zijn zaak waarna ik die auto overgenomen had, nooit geen problemen mee gehad alhoewel ik niet weet of hij die zelf speciaal heeft laten keuren. Zelf zou ik het eigenlijk nooit doen want als ik zie wat die tank koste en wat de inbouw gekost heeft, dat voordeel kan je er gewoon nooit uithalen.Mag dat zomaar voor de keuring?
Over elektrische BMW's dan en hun designlijn dan.Ja, vind ik ook. Laten we het terug over BMW hebben![]()
Veel, veel te veel. Ik gooi die eigenlijk enkel vol als we op reis gaan of als ik weet dat ik meer dan 1000km moet doen op korte tijd. Alhoewel ik wel spijt heb dat ik hem niet vol geknald heb voor de prijzen begonnen stijgen, dan ging ik toch wel 1 keer een redelijk bedrag uitgespaard hebben. Eigenlijk is dat ook maar relatief hoor, als je hem dan volgooit en je rekent het verschil uit tegenover je een gewone standaard tank heb dan zie je dat je gewoon maar marginale bedragen uitspaart. Er zijn imo betere manieren om "winst" te halen. Moest iedereen eens rekenen en tellen om de goedkoopste manier van reizen dan geloof ik niet dat we nog veel vakantiefiles hebben. Net zoals het eigenlijk vanuit economisch standpunt ridicuul is om gewoon je keuze van je dagdagelijkse wagen te laten afhangen van iets wat je 2 keer in een jaar doet. Slecht voor het milieu maar gelukkig kiest niet iedereen vanuit economisch opzicht een wagen of 90 procent van belgie reed met dezelfde rond.Wat kost een tankbeurt jou?![]()
Indien je ver moet rijden met de wagen is de makkelijkste manier om veel geld te sparen rustiger rijden.Veel, veel te veel. Ik gooi die eigenlijk enkel vol als we op reis gaan of als ik weet dat ik meer dan 1000km moet doen op korte tijd. Alhoewel ik wel spijt heb dat ik hem niet vol geknald heb voor de prijzen begonnen stijgen, dan ging ik toch wel 1 keer een redelijk bedrag uitgespaard hebben. Eigenlijk is dat ook maar relatief hoor, als je hem dan volgooit en je rekent het verschil uit tegenover je een gewone standaard tank heb dan zie je dat je gewoon maar marginale bedragen uitspaart. Er zijn imo betere manieren om "winst" te halen. Moest iedereen eens rekenen en tellen om de goedkoopste manier van reizen dan geloof ik niet dat we nog veel vakantiefiles hebben. Net zoals het eigenlijk vanuit economisch standpunt ridicuul is om gewoon je keuze van je dagdagelijkse wagen te laten afhangen van iets wat je 2 keer in een jaar doet. Slecht voor het milieu maar gelukkig kiest niet iedereen vanuit economisch opzicht een wagen of 90 procent van belgie reed met dezelfde rond.
Indien je ver moet rijden met de wagen is de makkelijkste manier om veel geld te sparen rustiger rijden.
Bij 120 km/h verbruik je gewoon veel meer dan bij 90 km/h. Dat kan op een vakantietrip naar het zuiden makkelijk 30-40 liter verschil maken. Je bent dan wel langer onderweg. Toen ik de brandstof van mijn eerste auto zelf moest financieren (ik was nog student, en had een wagen nodig voor mij eindwerk), reed ik rustig op het rechterbaanvak aan 90km/h. Ik kreeg een onkostenvergoeding van het bedrijf voor mijn verplaatsingsonkosten, was een leuke bron van inkomsten voor een student.
Imo is het goedkoopste gewoon een ander vervoersmiddel. Als je ziet wat vliegreizen kosten en je eens de berekening voor jezelf maakt dan kan je gewoon bijna nooit aan die prijs met de wagen. Trager rijden helpt inderdaad ook wel, net daarom rijd ik als ik op reis ga meestal gewoon een 10 a 20km onder de snelheidslimiet, je bent wat trager maar je bent toch op reis, bespaart wat brandstof en kan gewoon veel relaxter rijden wat een groot voordeel is bij lang rijden.Indien je ver moet rijden met de wagen is de makkelijkste manier om veel geld te sparen rustiger rijden.
Bij 120 km/h verbruik je gewoon veel meer dan bij 90 km/h. Dat kan op een vakantietrip naar het zuiden makkelijk 30-40 liter verschil maken. Je bent dan wel langer onderweg. Toen ik de brandstof van mijn eerste auto zelf moest financieren (ik was nog student, en had een wagen nodig voor mij eindwerk), reed ik rustig op het rechterbaanvak aan 90km/h. Ik kreeg een onkostenvergoeding van het bedrijf voor mijn verplaatsingsonkosten, was een leuke bron van inkomsten voor een student.
Lees mijn eerste regel nog eensImo is het goedkoopste gewoon een ander vervoersmiddel. Als je ziet wat vliegreizen kosten en je eens de berekening voor jezelf maakt dan kan je gewoon bijna nooit aan die prijs met de wagen. Trager rijden helpt inderdaad ook wel, net daarom rijd ik als ik op reis ga meestal gewoon een 10 a 20km onder de snelheidslimiet, je bent wat trager maar je bent toch op reis, bespaart wat brandstof en kan gewoon veel relaxter rijden wat een groot voordeel is bij lang rijden.
Indien je ver moet rijden met de wagen
Ik doelde gewoon op het feit dat veel mensen zitten te kijken om een halve euro aan brandstof uit te sparen als ze op reis gaan maar eigenlijk honderden euro's zouden kunnen uitsparen door met een ander vervoersmiddel te gaan. Met uw post kan ik enkel maar akkoord gaan hoor.Lees mijn eerste regel nog eens![]()
Dat is juist. Maar niemand "moet" een auto huren he. Het hele punt gaat er net om dat sommigen zitten te neuten en toeren te doen om 3 euro uit te sparen bij een tankbeurt terwijl ze dan langs de andere kant gewoon niet nadenken over de transportkeuze.Als je op locatie een wagen moet huren klopt die thesis helemaal niet...
Ja maar je gaat hier compleet voorbij aan de essentie van de zaak, mensen betalen geen drol voor hun brandstof.Ik doelde gewoon op het feit dat veel mensen zitten te kijken om een halve euro aan brandstof uit te sparen als ze op reis gaan maar eigenlijk honderden euro's zouden kunnen uitsparen door met een ander vervoersmiddel te gaan. Met uw post kan ik enkel maar akkoord gaan hoor.
Ik denk dat jij vooral voorbij gaat aan de essentie van mijn standpunt. Namelijk dat sommigen zich zodanig zitten te focussen op 1 bepaalde kost/ nadeel waarbij ze dan al de rest vergeten. En als we weer de toer willen opgaan om enkel te rekenen voor diegene die een bedrijfswagen met tankkaar hebben, dan stopt de discussie hoor. Dat is imo niet de standaard.Ja maar je gaat hier compleet voorbij aan de essentie van de zaak, mensen betalen geen drol voor hun brandstof.
Wat dus maakt dat met de wagen rijden quasi gratis vervoer is, als je net zoals zovele net voor de grens tankt dan kom je een heel eind.
Ga je dan nog de fraudeleuze toer op door wat je zelf tankt te recupereren via een privé-wagen dan is het dus gratis.
Daarbij is met het vliegtuig gaan ook niet gratis natuurlijk. Ofwel moet je met al uw koffers op de trein stappen, ofwel laat je u afzetten aan de luchthaven ofwel huur je een parkeerplek. Maar geen van die opties is gratis. En dan komen we bij het volgende, je zit dan gebonden aan één locatie op vakantie. Wil je u op vakantie verplaatsen dan moet je een wagen huren. Ook dat is niet gratis.
Simpelweg dus enkel maar rekenen wat de trip u van thuis naar locatie kost is dus vrij simplistisch en gaat enkel op als je een all-in op Kreta wilt doen.
80 witte en 100 rooieWat kost een tankbeurt jou?![]()

je brengt me op ideeën80 witte en 100 rooie![]()
Je zit hier in een topic waar 90% met een bedrijfswagen rijdt, dus ja in deze discussie gaat dat wel degelijk op.Ik denk dat jij vooral voorbij gaat aan de essentie van mijn standpunt. Namelijk dat sommigen zich zodanig zitten te focussen op 1 bepaalde kost/ nadeel waarbij ze dan al de rest vergeten. En als we weer de toer willen opgaan om enkel te rekenen voor diegene die een bedrijfswagen met tankkaar hebben, dan stopt de discussie hoor. Dat is imo niet de standaard.
Dat geldt enkel als je op een random moment naar 'ergens' wil vliegen.De auto is in praktijk toch nooit goedkoper? Een vliegticket naar Portugal heen en terug kost u 50€ bvb (toevallig vandaag deal doorgekregen). Voor 50€ ben je Frankrijk nog niet door...
Daar snap ik niets van.Imo is het goedkoopste gewoon een ander vervoersmiddel. Als je ziet wat vliegreizen kosten en je eens de berekening voor jezelf maakt dan kan je gewoon bijna nooit aan die prijs met de wagen. Trager rijden helpt inderdaad ook wel, net daarom rijd ik als ik op reis ga meestal gewoon een 10 a 20km onder de snelheidslimiet, je bent wat trager maar je bent toch op reis, bespaart wat brandstof en kan gewoon veel relaxter rijden wat een groot voordeel is bij lang rijden.
Ik merk toch wel bij mezelf dat ik mij veel meer moet concentreren als ik even snel of sneller dan de rest rijd. Meer kijken om voor te steken, invoegen, anticiperen. Terwijl als ik trager rijd dan de rest heb ik daar minder last van. Maar dat is voor iedereen persoonlijk natuurlijk. Die meerkost kan mij ook gestolen worden hoor, de hoofdzaak waarom ik het doe is gewoon om wat meer op mijn gemak te zijn. Die verloren tijd op de weg kan mij ook gestolen worden, als mijn vrouw of kleine 2 keer meer naar het toilet moeten is die tijdswinst ook al verloren.Daar snap ik niets van.
In België rijd ik 110 km/u op de teller (= 104 ongeveer in ware snelheid).
Naar Zuid-Frankrijk / Oostenrijk / Italië met meer dan 8 - 10u rijdtijd, rij ik gewoon de maximale snelheid. Op zo gigantische afstanden scheelt het wél veel in tijd.
De meerkost kan me bij die enkele trip per jaar gestolen worden.
En of je nu op 130km/u cruise control hebt opstaan of 110, het verschil voel je niet. Alleen doe je er op 1000 kilometer wel een pak langer over.
Kan je dat er zelfs uit halen? Dat is 80 + 100 liter diesel aan extra gewicht dat je hebt. Dat zal ook een meerverbruik zijn.Veel, veel te veel. Ik gooi die eigenlijk enkel vol als we op reis gaan of als ik weet dat ik meer dan 1000km moet doen op korte tijd. Alhoewel ik wel spijt heb dat ik hem niet vol geknald heb voor de prijzen begonnen stijgen, dan ging ik toch wel 1 keer een redelijk bedrag uitgespaard hebben. Eigenlijk is dat ook maar relatief hoor, als je hem dan volgooit en je rekent het verschil uit tegenover je een gewone standaard tank heb dan zie je dat je gewoon maar marginale bedragen uitspaart. Er zijn imo betere manieren om "winst" te halen. Moest iedereen eens rekenen en tellen om de goedkoopste manier van reizen dan geloof ik niet dat we nog veel vakantiefiles hebben. Net zoals het eigenlijk vanuit economisch standpunt ridicuul is om gewoon je keuze van je dagdagelijkse wagen te laten afhangen van iets wat je 2 keer in een jaar doet. Slecht voor het milieu maar gelukkig kiest niet iedereen vanuit economisch opzicht een wagen of 90 procent van belgie reed met dezelfde rond.