Elektrische wagens

Bestaat er eigenlijk een deftige elektrische bestelwagen?
Met wat deftige actieradius?
Aant kijken voor wagen om af te kunnen trekken (zelfstandige)

Op het werk zijn er die zo een elektrische kangoo hebben. Zijn er wel tevreden mee, enkel de range slaagt wat tegen als je wat vervoert natuurlijk.

Er is een LV versie van de Renault Zoë volgens mij, maar dat is dan natuurlijk ééntje met heel weinig plek, wel behoorlijk bereik.
Citroën heeft zijn e-spacetourer, maar dat is geen echte camionette (eerder personenvervoer). Reken voor die auto op 250-300 km op normale wegen (werkelijke range), en 150-180 km op de autostrade aan 120km/h. Er is ook een e-berlingo en een e-jumpy, maar die hebben heel wat minder range.
Verder is er ook de Mercedes EQV, die iets meer range biedt dan de e-spacetourer maar ook duurder is.

De andere bestelwagens hebben volgens mij allemaal veel minder range.

VW heeft hun Crafter ook als elektrisch.
Wel geen idee van range of laadvermogen (aangezien die batterijen toch al wat extra gewicht geven).

Er is een LV versie van de Renault Zoë volgens mij, maar dat is dan natuurlijk ééntje met heel weinig plek, wel behoorlijk bereik.
Citroën heeft zijn e-spacetourer, maar dat is geen echte camionette (eerder personenvervoer). Reken voor die auto op 250-300 km op normale wegen (werkelijke range), en 150-180 km op de autostrade aan 120km/h. Er is ook een e-berlingo en een e-jumpy, maar die hebben heel wat minder range.
Verder is er ook de Mercedes EQV, die iets meer range biedt dan de e-spacetourer maar ook duurder is.

De andere bestelwagens hebben volgens mij allemaal veel minder range.
Mja 45k€ voor die spacetourer. Dat is ook niet echt een gunstige prijszetting.

Bijzonder goed geprijsd voor het pakket zelfs. Maar het is zoals met een Porsche, extreem goedkoop vgl. met de concurrenten, maar ik kan ‘m bijlange niet betalen.
Maar dan is die opmerking ook wat raar, want waarom zou je auto's overwegen in een segment dat je niet kan betalen ;).
Dan zijn er ook mensen die kunnen zeggen dat een Dacia toch belachelijk duur is, omdat ze enkel een fiets kunnen betalen ...

Kben niet op zoek naar een nieuwe wagen maar kzag hem online passeren en er dus wat meer over opgezocht. Goed geprijsd i zn segment idd maar kzou zelf niet zoveel geld aan een wagen besteden.

Toch wel echt een hele bijzonder LinkedIn post dit

Toch wel echt een hele bijzonder LinkedIn post dit
Ik heb niet alle prijzen nagekeken, maar de goedkoopste Enyac 80 start hier vanaf €48.315 ipv €43.950, met subsidies (zijn die er zelfs nog bij ons?) kom je al zeker nooit in de buurt van €34.380. Met zo'n laag aankoopbedrag kom je wel vrij snel aan een interessante use case om de overstap te maken.

Terug
Bovenaan