Elektrische wagens

Is er een reden dat je veel kofferruimte nodig hebt?

Met een kleintje heb je een serieuze volksverhuis. Met oog op misschien een tweede speel ik liever op safe ;-)
Ik ga ook vaak fietsen, je weet maar nooit dat de koersfiets eens in de koffer moet.

Maar besef dat alles in mijn categorie een stapje naar de kleinere kant it tov de passat :)

Typische BG/ 9lives discussie waar ruimte gehyped wordt.
Ja nee als gezin jong, dan heb je ruimte nodig hebben 600l is niet voldoende in de koffer!
Ik krijg dan altijd medelijden met de vele gezinnen die met een golf hatchback als primaire wagen rijden. En die daar ook mee naar de winkel moeten, op reis en op uitstap gaan. Deze mensen moeten toch zo een slecht leven hebben.

Hoe dan ook de bedrijfswagen rijder gaat menig pijn lijden als je ineens in zo een kleine ID.3 moeten rijden. Je zou bijna denken dat ze hen willen martelen.

Ik zie niet waar ruimte hier gehyped wordt?
Ik vroeg uitdrukkelijk of er mensen ervaring hadden met de ruimte in de desbetreffende auto's.
Voor de een is ruimte niet belangrijk en moet alles compact zijn, typisch om in't stad te rijden. Voor de andere is de uitvoering en materialen belangrijk. Voor ons is het vooral de ruimte die belangrijk is. Ik ben zelf 1m91. Ik wil nu precies wel op mijn gemak in de auto kunnen rijden ;-)

Daarbij komt dat alle types full electric zijn en de kia e-niro best wel goed scoort qua rijbereik.

Een grote kofferruimte is ook gewoon handig in zoveel situaties. Zelfs zonder kinderen. En met kinderen is het voor mezelf een minimum vereiste.

Typische BG/ 9lives discussie waar ruimte gehyped wordt.
"Hype" is wat jij er van maakt. In mijn koffer zit standaard een grote sporttas vol veiligheidskledij + werkschoenen, helm... die dingen mogen er niet uit punt (tenzij voor op verlof te gaan). Anders kom je vroeg of laat gegarandeerd op een werf aan en moet je bij die klant gaan bedelen voor schoenen, een helm. Als ik dat gerief dat er nu standaard in zit in de koffer van nen ID.3 moet steken dan mag ik eerst elke keer mijn koffer leeg maken voor ik naar de Colruyt rijdt, en dan heb ik nog geen eens kinderen... dat sommige mensen ruimte niet belangrijk vinden snap ik evengoed. Maar even doen alsof je niet snapt dat de overstap van een Passat naar een ID.3 pijnlijk zou zijn voor minstens een aanzienlijk deel van de huidige Passat rijders... "ok dan". :unsure:

Zoals Japser al aangeeft werken wij hoogstwaarschijnlijk voor dezelfde groep. Als je mag (nej, moet) kiezen tussen 508 of een e-2008: not. close.

Ik kan trouwens evengoed zeggen dat "dynamisch rijden" (what's in a name) zwaar overhyped wordt door sommigen. Als je 90% van de tijd autostrade rijdt aan dezelfde constante snelheid, want alles staat vol trajectcontroles, wat maakt dynamiek dan uit?

Voor dat laatste ga ik wrs nen hoop shit in mijne nek krijgen van 'echte autoliefhebbers' maar bon... I can take it. :tongue:

Laatst bewerkt:
Spijtig dat die nieuwe Peugeot 508 SW niet bestaat in full electric. Nooit echt fan geweest van Peugeot. Maar die nieuwe facelift en rebranding is potverdikke meer dan geslaagd! :o

Voor de mensen die een iX3 hebben met de "lelijke velgen". Blijkbaar kan je die kapjes gewoon verwijderen en dan krijg je dit:

Nog steeds niet echt mooi, maar wel minder opvallend.

Bekijk bijlage 5141Voor de mensen die een iX3 hebben met de "lelijke velgen". Blijkbaar kan je die kapjes gewoon verwijderen en dan krijg je dit:

Nog steeds niet echt mooi, maar wel minder opvallend.
Bestaan er geen kits om dat deftig af te werken? Bij Tesla Model 3 aero velgen kan je dat ook doen, en zo’n kits kopen om proper af te werken.

Bestaan er geen kits om dat deftig af te werken? Bij Tesla Model 3 aero velgen kan je dat ook doen, en zo’n kits kopen om proper af te werken.
Voor zover ik kan zien nog niet. Maar zal er misschien wel van komen... Aangezien er bevestingspunten zijn, is er zeker een mogelijkheid om aftermarket dingen te bouwen

Bij de tesla model 3 is het ook gewoon center caps en bouten dopjes. Bij de ix3 zit je met dat groot stuk tussen de spaken.
71480-scaled.jpg

Onze vrienden van leebman hebben de perfecte kit voor die velgen!

Onze vrienden van leebman hebben de perfecte kit voor die velgen!

Enerzijds wel grappig, anderzijds link je naar zowat de lelijkste velgen die je kan krijgen op een X3 :D

Misschien is dit in jou firma zo. Maar ik gok dat reverz van dezelfde lijst als ik moet kiezen.

Dan is de keuze tussen een Peugeot 508sw diesel of een e-2008 wel snel gemaakt voor de diesel.

Bij Volkswagen is het zelfde verhaal. De golf diesel is momenteel een categorie lager als waar ik mag in kiezen. De id3 is er 1 hoger...
Dat is wel eerder uitzondering dan regel wel. De EV's zijn nu net in het voordeel door hun fiscaliteit, waardoor je in de meeste gevallen een klasse hoger mag kiezen dan anders.
Ik ga ook vaak fietsen, je weet maar nooit dat de koersfiets eens in de koffer moet.
Met de zetels plat kan de ID.3 zich wel met grotere auto's meten, dus op dat vlak zou het geen probleem mogen zijn.

Bestaat er eigenlijk een deftige elektrische bestelwagen?
Met wat deftige actieradius?
Aant kijken voor wagen om af te kunnen trekken (zelfstandige)

Terug
Bovenaan