Idem. Er scheelt iets met het achterste.Grappig, ik ben ook gaan kijken vandaag... Ben nog niet overtuigd.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Idem. Er scheelt iets met het achterste.Grappig, ik ben ook gaan kijken vandaag... Ben nog niet overtuigd.
Wanneer besteld? Ik sta op 8/8.Verwachte leverdatum van mijn Enyaq is al opgeschoven naar 30/06.![]()
Eind Juni. Op zich maakt het mij niet heel veel uit maar mijn huidige leasing wagen wordt midden december 5 jaar en moet onheroepelijk weg. Ik heb geen zin om lang met troep van onze fleet parking te rijden.Wanneer besteld? Ik sta op 8/8.
Maar ik ga er van uit dat dit eigenlijk een vrij onbetrouwbare datum is. Het is nogal koffiedik kijken hoe het volgend jaar gaat zijn ivm de halfgeleiders.
Het voordeel is wel dat Enyaq's voorang krijgen in de productie.
Als ruimte belangrijk is dan zit je in het verkeerde segment te kiezen... al die wagens zijn ongeveer even groot, give or take een paar liter in de kofferruimte.Ik krijg bij mijn nieuwe werkgever een full electric wagen.
Ik krijg de keuze tussen
1) Hyundai Kona
2) Volkswagen id3
3) Kia e-niro
4) Hyundai electric Shine
Zijn er mensen die ervaringen hebben met dergelijke wagen(s)? Belangrijk voor ons is dat de auto ruim is. Kleintje van 8maand en zijn breakwagens gewend (ford mondeo en volkswagen passat). Deze wagen zou ter vervanging zijn van de volkswagen passat.
Kofferruimte dus belangrijk maar ook comfort binnenin.
Volkswagen id3 valt er sowieso al uit voor ons. Ons oog is nu gevallen op de Kia. Ziet er mij een degelijke, propere, ruime auto uit.
Althans de ruimste van alle 4
Als ruimte belangrijk is dan zit je in het verkeerde segment te kiezen... al die wagens zijn ongeveer even groot, give or take een paar liter in de kofferruimte.
Als je de ruimte wil van een Mondeo en een Passat ga je sowieso naar een hoger segment moeten (ID.4, Enyaq...)
Ik zou die "krijg van mijn werkgever" dus eerder veranderen naar "ik MOET van mijn werkgever ... nemen" en als het geen verplichting is en ruimte is belangrijk kijk dan voorlopig toch maar gewoon naar een ICE.

Dat is dus wat men bedoelt met kiezen tussen pest en choleraIk krijg de optie voorgeschoteld om tussen die 4 een keuze te maken.
Ik weet dat ik stappen zal terugzetten als ik van de mondeo/passat kom. De mondeo blijft dan ook gehouden.
Vandaar net mijn vraag of er ervaringen tussen 1 van de 4 auto's qua gebruik en ruimtegevoel.
Andere opties zitten niet in het vooropgestelde budget. Had ook de iD4 op't oog
ICE is no option. Hij zet nu al in op de full electric
Dat is dus wat men bedoelt met kiezen tussen pest en cholera
Tis hier hetzelfde verhaal trouwens. In mijn huidige categorie kan ik enkel dat zelfde soort wagen kiezen (Nissan Leaf zit er ook tussen), Enyaq is categorie hoger, ID.4 zelfs 2. Wij kunnen voorlopig gelukkig echter nog wel gewoon blijven kiezen voor een dieselstoof.
Ik heb eerlijk gezegd een beetje de indruk dat het nog een slecht moment is om in dat tussensegment een EV te kiezen. Je hebt een hele reeks grote(re) SUV's (Enyaq, ID.4, Q4 e-tron) en ook de Ioniq5 die allemaal in hetzelfde prijssegment vallen ~40-45-50k. Als je gebonden bent aan lagere budgetten zit je direct tussen een reeks koekedozen te kiezen... iets daartussen bestaan momenteel precies gewoon niet, gezien de nummering is VW blijkbaar ook niet van plan van nog iets tussen de ID.3 & ID.4 in de markt te zetten. Ik vind dat vreemd aangezien ze van een formaat Polo recht naar formaat Tiguan springen.
Ik zal het laten weten als ik er eentje irl gezien heb.Wacht maar tot je eentje in het echt ziet, ik had echt vurig gehoopt dat de Tesla Model Y in budget zou vallen en twijfelde om te wachten tot deze hier bestelbaar ging zijn.
Ik heb ook enorm veel foto's en filmpjes gezien en ik dacht dat die Model Y wel nog relatief 'mooi' ging zijn.
Maar de eerste die ik zag (al direct een witte, die auto kan die kleur echt niet hebben imo) was toch echt wel een schok van hoe lelijk die auto was.
De gelijkenissen met de 3 is er wel degelijk, maar toch zie je in 1 oogopslag dat het een andere wagen betreft. Het trekt echt meer richting Model X dan de model 3 van achteren.
Hier had ik de keuze tussenEen stapje hoger ware hier ook ideaal. Maar ze kunnen blijkbaar uit die types kiezen bij de leasingfirma. Beetje vreemd ma bon. Ik ga er nu ook niet verder voor pushen of whatever.
Al heb ik de indruk dat die kia de beste koekedoos is van de 4. De ID.4 ware ideaal geweest potverdikke.
Het budget ligt inderdaad rond de 40k. Dan heb ik persoonlijk liever een "cava" auto met deftige opties, dan een grotere auto waar 0 de botten opzit qua opties en qua comfort.
We hebben nog een grotere auto in het slechtste geval. Het is nu niet dat we in't jaar onze auto volstampen met gerief. En is't zo dan nemen we de mondeo wel met de trekhaak.
Ik vrees dat het nog eventjes zal duren tegen dat ze een tussenslag op de markt zullen brengen OF de prijs van die middenklasse zal iets moeten dalen. Maar het zal eerder het eerste geval moeten zijn.
Edit: spîjtig van die Enyaq. Da vind ik echt een vette bak!
Overdrijven is ook een kunst. De ID.3 heeft een interieur dat ruimer is dan de golf, een wielbasis en interieurruimte die vergelijkbaar is met die van de Passat. De ID.3 is dus echt geen koekedoos van het formaat Polo.Als je gebonden bent aan lagere budgetten zit je direct tussen een reeks koekedozen te kiezen... iets daartussen bestaan momenteel precies gewoon niet, gezien de nummering is VW blijkbaar ook niet van plan van nog iets tussen de ID.3 & ID.4 in de markt te zetten. Ik vind dat vreemd aangezien ze van een formaat Polo recht naar formaat Tiguan springen.
Als je interieurruimte en kofferruimte los van elkaar wil zien, sure... de realiteit is dat ze in de ID.3 hun achterbank in de kofferruimte hebben gezet om toch maar een "ruim interieur" te hebben. En ja, je kan die achterbank inklappen voor extra "koffer"ruimte maar dan koop je eigenlijk een 2 zitter, dat kan niet de bedoeling zijn.Overdrijven is ook een kunst. De ID.3 heeft een interieur dat ruimer is dan de golf, een wielbasis en interieurruimte die vergelijkbaar is met die van de Passat. De ID.3 is dus echt geen koekedoos van het formaat Polo.
De koffer is kleiner dan die van de Passat (maar vergelijkbaar met die van de Golf, niet die van de Polo).
Met de zetels plat scoort de ID.3 qua kofferruimte bijna even goed als de Mercedes EQC en de Jaquar i-Pace, en even goed als de Polestar 2, ...
Neen dat weet ik niet want dat is onzin. Ik heb vorig jaar de ID.3 effectief overwogen. Ik heb die niet genomen omdat de versie met grote accu later werd geleverd, omdat VW eerst aangaf dat die versie een 4-zitter zou worden vanwege de beperkte max belading (zonder meer info) en omdat op die versie ook de trekhaak (voor het vervoer van fietsen) zou ontbreken, en dat die trekhaak alleen een fietsendrager zou zijn. De wagen stond toen nog niet in de toonzaal, en ik heb mijn bestelling moeten doorgeven voor ik daar verder zicht op had, anders zou ik die dus echt overwogen hebben.Polo, Golf... overdrijven is een kunst maar dat de ID.3 is geen valabele optie als (hoofd)gezinswagen weet jij ook.
Pijnlijk?Het is bij de bedrijfswagens nochtans wel het segment waarin zeer veel mensen terecht zullen komen die nu met al die breaks genre Octavia, Focus, Golf Variant tot zelfs Passat/Superb etc rondrijden... dat gaat voor velen een pijnlijke afaire worden.
Als mijn segment een Passat was, kon ik nu een BMW i4, iX3 of Mercedes EQC of een goed uitgeruste Audi Q4 nemen.Het is bij de bedrijfswagens nochtans wel het segment waarin zeer veel mensen terecht zullen komen die nu met al die breaks genre Octavia, Focus, Golf Variant tot zelfs Passat/Superb etc rondrijden... dat gaat voor velen een pijnlijke afaire worden.
Misschien is dit in jou firma zo. Maar ik gok dat reverz van dezelfde lijst als ik moet kiezen.Voor de ID.3 zit je in het segment van Audi A1, VW Polo en dergelijke.