Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Gisteren een artikel gelezen op een nederlandse website die ook tests deed met een EV om te reizen.Ik heb geen beeld op de bezetting van het Ionity netwerk. Grootste probleem van dat netwerk is dat het wat overkill is, er staan dan 4 wagens aan laadpalen met 350kW vermogen, maar die laden dan gemiddeld aan 100 kW of zo.Met 350 kW kan je perfect twee wagens tegelijkertijd laden. En ik vrees dat dat netwerk echt nog wel een tandje bij moet zetten met de huidige groei van de verkoop van EV's.
ik zit bij EVbox. Die hebben in belgie ionity niet als partner. In nederland dan weer wel... Maar lieve help 0.79cent is immens veel geldGisteren een artikel gelezen op een nederlandse website die ook tests deed met een EV om te reizen.
Ionity zou zo goed als verlaten zijn, gezien de kost.
Al die horrorverhalen over laadfiles en dergelijke moet je dus met een stevige korrel zout nemen. De enigste plekken waar er laadfiles zouden kunnen zijn is aan de tesla superchargers omdat tesla gebruikers niet betalend willen laden wanneer ze dat gratis kunnen via het tesla netwerk.
Wij krijgen via het werk een europese laadpas dus ik ben best tevreden dat men het ionity laadnetwerk links laat liggen.
Die gaan toch op hun stappen moeten terugkeren.Zuur... Bluecorner heeft ionity over heel Europa gelukkig genoeg, waarvan in België gratis is. Buiten België is het 52 eurocent bij ons, wat toch een schappelijke prijs is voorik zit bij EVbox. Die hebben in belgie ionity niet als partner. In nederland dan weer wel... Maar lieve help 0.79cent is immens veel geldDie gaan toch op hun stappen moeten terugkeren.
Ik spreek niet over hic et nunc, maar over de toekomst. Tesla superchargers waren blijkbaar geen probleem op zaterdag met absolute record drukte en files (zelf geen enkel probleem gehad om te laden). En de meeste Teslarijders betalen gewoon aan een SUC - model 3 is betalend.Gisteren een artikel gelezen op een nederlandse website die ook tests deed met een EV om te reizen.
Ionity zou zo goed als verlaten zijn, gezien de kost.
Al die horrorverhalen over laadfiles en dergelijke moet je dus met een stevige korrel zout nemen. De enigste plekken waar er laadfiles zouden kunnen zijn is aan de tesla superchargers omdat tesla gebruikers niet betalend willen laden wanneer ze dat gratis kunnen via het tesla netwerk.
Wij krijgen via het werk een europese laadpas dus ik ben best tevreden dat men het ionity laadnetwerk links laat liggen.
of de Belgische tarieven
Is dat? In Frankrijk staat de naft aan 1.75 ongeveer op de autoroute, met een naft die 8liter per 100 doet zit je aan soortgelijke tarieven. Of mis ik hier iets?0,79€/kWh xD
14,22€/100km met andere woorden. Zo maar even 50% duurder dan een ICE![]()
Er wordt steevast vergeleken met een diesel die 4l verbruikt...Is dat? In Frankrijk staat de naft aan 1.75 ongeveer op de autoroute, met een naft die 8liter per 100 doet zit je aan soortgelijke tarieven. Of mis ik hier iets?
Met de historisch hoge benzineprijzen die eraan komen zou ik het nog zo niet weten...0,79€/kWh xD
14,22€/100km met andere woorden. Zo maar even 50% duurder dan een ICE![]()

Is natuurlijk de extreme vergelijking hé.Is dat? In Frankrijk staat de naft aan 1.75 ongeveer op de autoroute, met een naft die 8liter per 100 doet zit je aan soortgelijke tarieven. Of mis ik hier iets?
Is natuurlijk de extreme vergelijking hé.
Duurste benzine in een duur buitenland naast de autostrade ...
Zelfs een benzinewagen, lange afstand cruisend aan 130, gaat vlotjes onder de 8 liter hoor, 't is in de stad dat die dorstig worden.
Een moderne dieselstoof aan 6 liter (is al veel) in België is 9€/km hé.
Met mijne F30 318d ging die op dat soort tripjes onder de 5 liter, en met zijn grote tank als je net voor de grens met Frankrijk tankte kon je bijna 1100 km verder...
Weet niet met gij rijdt natuurlijkIk dacht het niet hoor. Mijn benzinestoker haalt op de snelweg tussen de 8-9 liter bij die snelheden.

Ja idd, das de juiste vergelijking. Ionity is ook enorm duur en staat enkel op de snelweg dus een perfecte vergelijking.Is natuurlijk de extreme vergelijking hé.
Duurste benzine in een duur buitenland naast de autostrade ...
Zelfs een benzinewagen, lange afstand cruisend aan 130, gaat vlotjes onder de 8 liter hoor, 't is in de stad dat die dorstig worden.
Een moderne dieselstoof aan 6 liter (is al veel) in België is 9€/km hé.
Met mijne F30 318d ging die op dat soort tripjes onder de 5 liter, en met zijn grote tank als je net voor de grens met Frankrijk tankte kon je bijna 1100 km verder...
Weet niet met gij rijdt natuurlijk
Vorige week nog naar de Limburg meegereden (vanuit Puurs) met ne nieuwe 840i, ook nog hier en daar is wat doorgetrokken, en die trip zat onder de 8 liter.
Grootste gedeelte wel 135 op cruise control...