Elektrische wagens

deze namiddag misschien eens bij bmw stoppen voor info over de I4 M50

Ben benieuwd. Staat wel al vast dat het voor mij geen tesla meer zal worden

deze namiddag misschien eens bij bmw stoppen voor info over de I4 M50

Ben benieuwd. Staat wel al vast dat het voor mij geen tesla meer zal worden
de "avant-premieres" beginnen nu ongeveer. Uw dealer kan u waarschijnlijk binnen een paar weken uitnodigen om hem te bekijken ;).

ja maar zou al wat info willen.
Mijn buur heeft hem al besteld zelf, dus dat is blijkbaar allemaal al mogelijk.
Vooral inzake uitrusting en prijs zou ik wat info willen

Kwaliteit en service is ondermaats.
Rij nu een 4 tal jaar met een model S, dus dat was bij de 'eerste' (model 3 nog geen sprake van). Kost uiteindelijk wel een pak geld, en dan kunnen ze zich niet -meer- meten met concurrentie imo.

'toen' stoorde me dat niet, je betaalde gewoon voor elektrisch te kunnen rijden en de model S was gewoon de enige wagen die dat kon (nuttig kon). Heb er trouwens graag mee gereden, en nog altijd, daar niet van.

Maar de gekende merken zijn nu ook zo goed als bijgebeend en tesla levert nog steeds minderwaardige afwerking af. Op zijn Amerikaans.
De model 3 kan zich misschien wat beter meten (model S, 100K.. daar heb je al menig andere wagen voor ) maar binnenin is dat nog steeds 1 grote kunststof boel en ik vind dat persoonlijk ook nog steeds een lelijke wagen.

*edit: moest de model S nu ook volledig vernieuwd worden en echt een stevige upgrade krijgen op gebied van kwaliteit zou dat wel een optie zijn. Maar die is er dus niet. Want 'rijden' doen ze echt wel goed hoor, heb ik echt geen klagen van.

*edit2: Heb ook altijd heel graag met mijn bmw(s) gereden. Kleine voorliefde misschien :p

Laatst bewerkt:
Kwaliteit en service is ondermaats.
Rij nu een 4 tal jaar met een model S, dus dat was bij de 'eerste' (model 3 nog geen sprake van). Kost uiteindelijk wel een pak geld, en dan kunnen ze zich niet -meer- meten met concurrentie imo.

'toen' stoorde me dat niet, je betaalde gewoon voor elektrisch te kunnen rijden en de model S was gewoon de enige wagen die dat kon (nuttig kon). Heb er trouwens graag mee gereden, en nog altijd, daar niet van.

Maar de gekende merken zijn nu ook zo goed als bijgebeend en tesla levert nog steeds minderwaardige afwerking af. Op zijn Amerikaans.
De model 3 kan zich misschien wat beter meten (model S, 100K.. daar heb je al menig andere wagen voor ) maar binnenin is dat nog steeds 1 grote kunststof boel en ik vind dat persoonlijk ook nog steeds een lelijke wagen.

*edit: moest de model S nu ook volledig vernieuwd worden en echt een stevige upgrade krijgen op gebied van kwaliteit zou dat wel een optie zijn. Maar die is er dus niet. Want 'rijden' doen ze echt wel goed hoor, heb ik echt geen klagen van.

*edit2: Heb ook altijd heel graag met mijn bmw(s) gereden. Kleine voorliefde misschien :p
Los van het interieur en kwaliteit, is het geluidsverschil imo ook wel echt vrij groot (vergeleken met iX3 dan).
Bij zowel de Model S als Model 3 viel bij mij het "het is elektrisch dus stil" verhaal toch wel tegen.

En zoals je aangeeft, het geld voor een Model 3 is nog wat te verantwoorden, maar een Model S is momenteel wel écht heel duur in vergelijking met de concurrentie (aka: Taycan met 15k aan opties...)

Als ik eens in die Porsche configurator duik heb je voor 15k aan opties het rokerspakket ofzo :unsure:

ja dat gevoel heb ik ook.

Model 3 heb je wel een degelijke elektrische wagen in handen. oplaad mogelijkheden ook wel nog steeds top. Superchargers blijft een pluspunt, hoe je het ook draait of keert.

Maar ik vind die echt niet mooi. en dat weegt wel door in mijn keuze. Moet mijn auto echt wel graag zien :p
En naar opladen toe zal de concurrentie ook inlopen en als tesla zijn netwerk ter beschikking stelt.. dan is het helemaal geen issue meer.

Laatste jaar misschien 2x supercharger gedaan, dus eigenlijk is dat allemaal te verwaarlozen. Toch wat mijn rijgedrag betreft. Is enkel voor -verre- uitstappen of reis.

Die model S is nu gewoon way overpriced idd.

Als ik eens in die Porsche configurator duik heb je voor 15k aan opties het rokerspakket ofzo :unsure:

Dan zullen er toch wel wat Cubaanse sigaren inzitten.

Maar idd, voor een uitgeruste taycan ga je nog dieper moeten tasten dan de model S :p Is ook niet aan de orde hier. Ik vermoed op een 80-85K te stranden voor die M50. Is nog te verantwoorden naar uzelf :p

Misschien ook nog metallic lak :P

In praktijk valt het wel mee hoor, je kan voor 100k een best goed uitgeruste Taycan maken. Hét probleem zit bij de "performance battery plus" he, als je die wil dan wordt het plots wel weer duur...

Heb trouwens een kennis die nu een taycan heeft in navolging van een model S en die is op gebied van rijden en zelfrijden niet echt onder de indruk. Afwerking en 'solide' wagen wereld van verschil, dat wel.

Wat niet wil zeggen dat ze bij Porsche niet mee zijn, maar wel aangeeft hoeveel tesla wel niet voor liep (pre facelift model S, 2014).

Heb trouwens een kennis die nu een taycan heeft in navolging van een model S en die is op gebied van rijden en zelfrijden niet echt onder de indruk. Afwerking en 'solide' wagen wereld van verschil, dat wel.

Wat niet wil zeggen dat ze bij Porsche niet mee zijn, maar wel aangeeft hoeveel tesla wel niet voor liep (pre facelift model S, 2014).
Tja, was hun enige core business uiteindelijk. Bij andere merken is het toen pas beginnen dagen dat ze er vol voor moesten gaan. Die R&D zal stilaan wel bijbenen denk ik.

Ooeoeoe morgen voor de eerste keer tot 100% laden. Kmoet naar antwerpen en chauffeur spelen. Tot nu toe altijd mooi tot 80% geladen.

Zijn er buiten Tesla (MIC batterij) nog andere merken die op 100% mogen geladen worden? Of is Tesla hier nog alleen in?

Terug
Bovenaan