Renegadexxripxx
Well-known member
Nee ik bedoel ioniq 5 zelf kopen (als partikulier,niet van partikulier) niet als bedrijfswagen of leasing.
Het is al een wonder dat ik als 25 jaar zonder problemen (hout vasthouden) honda rijder naar een ander merk zou willen uitwijken.
Daarom zou ik zeker een nieuwe of demo/stock kopen.
Voor reizen en verdere uitstappen gebruiken we de benzine natuurlijk.
Maar tegenover de honda E is deze een vermoeiende auto.
Maar mn schoonmoeder is alleen gevallen en nu kunnen we met ons 2 kinderen niet iemand extra meenemen omwille v d 4 gordels.
De honda E voldoet als 2e wagen
Het feit dat de benzine waardevast is en later ook zijn we geneigd liever de honda E dan weg te doen.
Momenteel staat de benzine op 2ehands en autoscout zelfs geen enkele te koop in belgie.
Ik heb toch nergens gezegd dat je die van een particulier moet kopen ? Ik bedoelde letterlijk om deze zelf te kopen. En dus niet via lease rijder of whatever.
Als je de 30k die een 2de handse ioniq5 kost verdisconteert over 10 jaar, rekening houdende dat uw restwaarde 0 is (wat niet het geval gaat zijn in normale omstandigheden) dan is de maandelijkse kost 250€ om met een ioniq 5 rond te rijden. Zonder intresten (of gederfde intresten), verzekering en verbruik. Toen ik mijn EV6 als particulier gekocht heb, niet van een particulier, heb ik die gekocht voor minstens 10 jaar. Al hebben die 7 jaar garantie in basis (spijtig dat de verhoging naar 10 jaar enkel van toepassing is in nederland
) - in tegenstelling tot een Hyundai die ik dacht 5 j heeft (8 op batterij). Waarom zou ik dan een wagen van 54 - 70k kopen aan nieuwwaarde. Voor dat jaar of 2 jaar extra garantie... ik zie het niet. Laat iemand anders die eerste depreciatiehit maar nemen. En ja er gaat verdere depreciatie zijn, maar dat geldt ook voor een benzine.
Al zie ik niet echt waarom de prijs van een benzine waardevast is. Een wagen is een consumptiegoed. DAT deprecieert de facto. Dat moet je niet kopen voor zijn waardebehoud maar omdat je het wil gebruiken.
Echter, als dat uw redenering is, koop dan een benzine 5 zits ? Als die toch waardevast is waarom kijk je dan naar een elektrische ? En rijd dan verder met uw honda?
Voor mij is een benzine wagen geen meerwaarde aangezien mijn ev6 (zelfde techniek als de ioniq5) meer dan snel genoeg oplaadt. En voor die keer dat ik eens meer dan 350 km rijd in de winter of 450km in de zomer. Vind ik het nu niet zo erg om eens aan een snellader te gaan hangen.
Of ik het met de EV6 25 jaar ga trekken, dat weet ik niet. Maar ik hoop toch wel dat 15 jaar mogelijk gaat zijn.
ik ga eens kijken wat mijn opties zijn om de leasing vroegtijdig te stoppen.