Elektrische wagens

Wat is het toch "ingewikkeld gemakkelijk" om een auto uit Duitsland zelf te importeren.
Exportplaten erop en ausgehen!

Het meest irritante is dat overschrijvingen anno 2025 in België niet altijd instant zijn in het weekend of op feestdagen...
Zal dus een nachtje of 2 in Duitsland mogen blijven eer het op de rekening van de verkoper staat... Zucht...
Is het zo voordelig om een auto uit Duitsland te importeren? Welke verkoopkanalen gebruik je?

Wat is het toch "ingewikkeld gemakkelijk" om een auto uit Duitsland zelf te importeren.
Exportplaten erop en ausgehen!

Het meest irritante is dat overschrijvingen anno 2025 in België niet altijd instant zijn in het weekend of op feestdagen...
Zal dus een nachtje of 2 in Duitsland mogen blijven eer het op de rekening van de verkoper staat... Zucht...
Veel banken ondersteunen instant betalingen. Soms moet je het gewoon aanvinken.

Zijn hier nog mensen die ervaring hebben met de Q6 e-tron?

Had nu voorlopig de ID7 tourer op het oog, maar de Q6 geeft me toch meer een wow-gevoel en niet eens zoveel duurder indien je voor een Corporate of Corporate S gaat met kleinere batterij.

Had nu voorlopig de ID7 tourer op het oog, maar de Q6 geeft me toch meer een wow-gevoel en niet eens zoveel duurder indien je voor een Corporate of Corporate S gaat met kleinere batterij.
Ik heb collega’s die de SQ6 leasen en zijn daar wel positief over. Weet nu niet of het zoveel verschilt met een Q6. Ze rijden er nu nog maar een paar maanden mee rond. Dus nog niet veel ervaring. Voor de meeste ook hun eerste EV.

1 collega had er wel meer van verwacht, door de prijsklasse. Maar zoals je zegt in leasing viel die goed mee.

Ik had een paar maanden terug ook een simulatie gedaan en toen kwam de SQ6 niet veel duurder uit als een bmw 330e.

Deze review is niet zo positief:

Meeste zijn wel positiever:

Ik vermoed dat er een groot verschil zit tussen Q6 basismodel en duurdere versies. Veel merken, maar vooral VW stal, geven enkel de duurdere versies mee aan reviewers.
Technisch zou het PPE platform van de Q6 beter moeten zijn dan het MEB platform van de ID.7.

Ioniq 5 gaan testrijden.
Altijd al mooi gevonden,het kriebelt nu.
Is het alleen niet zot van deze partikulier te kopen vraag ik me af.

Auto is veel groter dan gedacht en dat hij eruit ziet

Ioniq 5 gaan testrijden.

ik wil deze wel :D

56307-hyundaimotorsioniq5ndebutsatgoodwoodfestivalofspeedsettingnewbenchmarkforhigh-performanceevsanddrivingfun-64aef569a2c37.jpg

Deze review is niet zo positief:

Meeste zijn wel positiever:

Ik vermoed dat er een groot verschil zit tussen Q6 basismodel en duurdere versies. Veel merken, maar vooral VW stal, geven enkel de duurdere versies mee aan reviewers.
Technisch zou het PPE platform van de Q6 beter moeten zijn dan het MEB platform van de ID.7.
Technisch misschien beter maar op langere afstanden weinig/geen verschil gezien de slechtere aero van de Q6.
Bovendien vergelijk je een full option ID7 met een Q6 met beperkte opties voor dezelfde prijs.

ik wil deze wel :D

56307-hyundaimotorsioniq5ndebutsatgoodwoodfestivalofspeedsettingnewbenchmarkforhigh-performanceevsanddrivingfun-64aef569a2c37.jpg
Ik ook maar die is zeker boven budget😁
Voor de gemoedsrust beter niet gedaan hierjuist,hopelijk is de my 2025 ontdaan van alle problemen en zeker van de vele iccu problemen.

Maarja bij de honda E las ik ook brakebooster problemen (2000 euro kosten)en microswitch deurklink problemen en na 46K en 5 jaar oud zelf niets van ondervonden.

Heel eerlijk wel geen enkel hv accugeval ,aandrijving of iccu issue gevonden wat bij de ioniq wel het geval is.

Dilemmas

Qua technologie en opties moet ik zeker niks inboeten (integendeel, voorruitverwarming en de buiten en binnen digitale spiegels heb ik zelfs meer)

Its the space en range v d ioniq die welkom zijn want dat is een ruim verschil 😊

Het is de vrouw haar schuld die wil een 5 zitter, terwijle de E en onze andere benzine 4 zitters zijn

Laatst bewerkt:
Ioniq 5 gaan testrijden.

Ioniq 5 vind ik wel knappe wagen.
Vraag me wel of het design over 5 jaar ook nog cool is.
Maar wagen is echt 10%-15% te groot in het echt.

Ioniq 5 gaan testrijden.

Op zich zijn elektrische auto's wel betrouwbaar. Je moet anders eens uitzoeken hoe je de batterijdegradatie kan achterhalen, het kan je misschien wat meer vertrouwen geven in de aankoop.
En KIA/Hyundai zitten ook wel echt bij de betere merken qua EV-auto's.

Het is zeker een mooie auto. En inderdaad door die hot hatch vorm verwacht je een kleinere auto te zien. Tot je eens dichterbij gaat staan.
Het heeft ook een hele tijd op mijn shortlist gestaan.

Als ik persoonlijk een auto mooi vind en koop dan blijf ik die mooi vinden.

Maar de binnenkant en dashboard speelt ook een heel grote rol bij mij en daar is de ioniq ook al in geslaagd.

Ja mag me nog gratis (bij wijze van spreken 😊) een tesla (was het model 3? ) geven met enkel dat scherm in het midden en ik neem hem niet aan

Waarom is dat zot ?
2de hands de rear wheel drive voor 29 - 35k.

Al is de honda-e gewoon geen vergelijkingsbasis... dat lijkt zoals een zoe, peugeot e205 of een ID3... sowieso te bekijken waarvoor je die wenst te gebruiken... als je 2 wagens hebt en deze wagen dient veelal voor het stadsverkeer dan kom je ook weg met een spring... of zelfs de zoe. Als je deze wilt gebruiken voor reizen, dan denk ik dat de Ioniq 5 een voorsprong heeft door zijn snelladen... maar dan is het opnieuw niet eerlijk vergelijken met de honda-e. (die schommelt tussen de 15 en de 20k 2de hands)

Waarom is dat zot ?
2de hands de rear wheel drive voor 29 - 35k.

Al is de honda-e gewoon geen vergelijkingsbasis... dat lijkt zoals een zoe, peugeot e205 of een ID3... sowieso te bekijken waarvoor je die wenst te gebruiken... als je 2 wagens hebt en deze wagen dient veelal voor het stadsverkeer dan kom je ook weg met een spring... of zelfs de zoe. Als je deze wilt gebruiken voor reizen, dan denk ik dat de Ioniq 5 een voorsprong heeft door zijn snelladen... maar dan is het opnieuw niet eerlijk vergelijken met de honda-e. (die schommelt tussen de 15 en de 20k 2de hands)
Nee ik bedoel ioniq 5 zelf kopen (als partikulier,niet van partikulier) niet als bedrijfswagen of leasing.
Het is al een wonder dat ik als 25 jaar zonder problemen (hout vasthouden) honda rijder naar een ander merk zou willen uitwijken.
Daarom zou ik zeker een nieuwe of demo/stock kopen.

Voor reizen en verdere uitstappen gebruiken we de benzine natuurlijk.
Maar tegenover de honda E is deze een vermoeiende auto.
Maar mn schoonmoeder is alleen gevallen en nu kunnen we met ons 2 kinderen niet iemand extra meenemen omwille v d 4 gordels.
De honda E voldoet als 2e wagen

Het feit dat de benzine waardevast is en later ook zijn we geneigd liever de honda E dan weg te doen.

Momenteel staat de benzine op 2ehands en autoscout zelfs geen enkele te koop in belgie.

Terug
Bovenaan