Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Nope, het zijn de contactpunten die warm worden.Ik ben ook geen expert in elektriciteit, maar als het stopcontact warm wordt, wordt de bekabeling er achter vermoedelijk ook warm? En dan ga je om het veilig te spelen, beter dikkere kabels trekken.
Kan je best ook de datakabels voorzien. Ik ging er vanuit dat hij geen nieuwe kabels ging trekkenAls je toch bezig bent met kabels te leggen of er later moet leggen, best meteen een 5G6mm² EXVB (buiten) of XGB (binnen) leggen. Kan je er tot 46A mee gaan en uitbreiden naar een 2de laadpaal.
.Inderdaad, 2 x UTP Cat6 of Cat6A ben je de komende 10-20 jaren nog goed mee.Kan je best ook de datakabels voorzien. Ik ging er vanuit dat hij geen nieuwe kabels ging trekken.
Wat een bagger artikel. Titel spreekt over 37 auto's. De ondertekst bij foto plots nog over 27. En dan de tabel die plots nog maar info over 25 auto's bevat. HLN gonna HLN...![]()
Noorse test: zo ver komen deze 37 elektrische auto’s in de praktijk
De Noorse automobilistenbond NAF testte 37 elektrische auto’s in de praktijk. Bij deze test werd ook gekeken hoe ver de auto’s kwamen tot ze nog respectievelijk 20 en 10 procent acculading over hadden.www.hln.be
Toch mooie resultaten van de meeste wagens. Jammerlijk genoeg staat de prijs er nergens bij.
Bwa, Noorwegen is toch best wel representatief, HLN hun data weergave is natuurlijk bagger, daarom best eens de bronnen checken:Wat een bagger artikel. Titel spreekt over 37 auto's. De ondertekst bij foto plots nog over 27. En dan de tabel die plots nog maar info over 25 auto's bevat. HLN gonna HLN...
Hou het maar gewoon op EV database, daar staan bereik, laadcurve/laadtijden en aankoopprijs ook gewoon bij.
Op vandaag is het aanbod toch nog heel beperkt, niet?Voor mij is de Audi A6 de verrassing. Groot bereik en 800V architectuur.
Maar bij de volgende wagen vallen alle niet-800V modellen sowieso af.
Voor jou maakt het niks uit.Naar range toe maakt 800V toch ook helemaal niets uit… Je laad gewoon wat sneller op.
Op vakantie kwam ik dezelfde Q6 tegen op elke stop die ik ook maakt met mijn i5 om te laden. Het lijkt me persoonlijk geweldig overroepen![]()
Voor die 2x per jaar dat ik aan superchargers hang voor 700km+ trips maakt mij dat inderdaad niet uit.Voor jou maakt het niks uit.
Zelf het verschil ervaren met de Taycan van familie en de eigen i4. Dan wordt 10 min extra laden een verschil.
Als je 1 op 1 de keuze hebt tussen beide platformen, dan wel.
Wie deze periode een nieuwe wagen bestelt heeft zo te zien nog niet zoveel keuze in 800V. Dan vind ik persoonlijk vrije keuze naar goesting toch nog iets belangrijker dan iets tegen uw zin nemen omdat hij iets sneller laadt.
Maar opnieuw, persoonlijk, en afhankelijk van noden.
Ik snap nog altijd niet welke tour ze zijn opgegaan, waar zijn de aerodynamische eigenschappen gebleven om nog wat extra range te krijgen? Die neuzen van BMW zijn tegenwoordig precies rechte muren.Stevige uitspraken over de nieuwe iX3: https://www.bmwblog.com/2025/08/01/2026-bmw-ix3-energy-consumption-numbers/
Ik hoop van harte dat het design mij aanstaat, want dan bestel ik hem waarschijnlijk voor volgend jaar.

Ik snap nog altijd niet welke tour ze zijn opgegaan, waar zijn de aerodynamische eigenschappen gebleven om nog wat extra range te krijgen? Die neuzen van BMW zijn tegenwoordig precies rechte muren.
Al die knoppen en chrome en blinkend zwart plastiek ook net als bij Audi is echt om van te braken, ieder z'n smaak natuurlijk, maar een goeie middelmaat tussen design en functionaliteit zonder al teveel onnodige toeters en bellen zou wel eens fijn zijn. Ik kan niet wachten op de Xiaomi YU7![]()
.