Elektrische wagens

‘t Is te zien hoe je bent gearriveerd hé.

Altijd hetzelfde riedeltje. Het schat uw range op basis van uw laatste km’s.

Ik heb gisteren, niet om stoer te doen, een stukje r4 gedaan aan +200 met de 330e, en die range was op 2km van 45km gezakt naar 10. Maar ik ben geen 35km range kwijt daardoor he. Een paar km verder stond dat weer netjes op 28km range.

Ik heb mijn iX3 ooit op +500 weten staan, doordat ik kilomterslang aan 40km/u naar huis was gereden. En thuis opgeladen tot 100%. Dan zegt de range: met dat rijgedrag geraak je 500km ver. Als je daags nadien meteen met gierende banden vertrekt zal je idd snel die range zien kelderen, maar omgekeerd is dat ook zo.

Wtf is dat. Ik dacht dat lelijker als een EQB niet kon.
Echt he :sop: Ik hoopte op een mooie iX3 maar nee, dit wordt het niet.
Ik zie gebeuren dat ik gewoon opnieuw de Model 3 bestel, eens in een andere kleur voor de verandering… ik laat daarmee wel wat budget op tafel liggen maar ik rij daar echt graag mee.

Als bmw dealer moet dit toch ook echt lastig zijn. Waar de vorige generatie nog supermooie auto’s waren, krijg je nu zo’n dingen in je showroom.

De elektrische Mercedes G-klasse heeft een batterij van 124kWh (116 netto) en toch altijd maar een on-board lader van 11 kW. Beetje armtierig voor een auto van 150-200k om daarop te besparen.

De elektrische Mercedes G-klasse heeft een batterij van 124kWh (116 netto) en toch altijd maar een on-board lader van 11 kW. Beetje armtierig voor een auto van 150-200k om daarop te besparen.
Ik kan 22kW laden en mijn ervaring is dat 22kW laadpunten een leugen zijn.
Het wordt geadverteerd als 22kW maar is in de realiteit 2* max 11kW.

Persoonlijk: als je sneller dan 11kW wilt laden, beter naar DC laders kijken dan. 11kW AC vind ik een mooi compromis. want hoe hoger het vermogen, hoe meer warmte in de wagen. dat is veel minder bij DC laders.

Persoonlijk: als je sneller dan 11kW wilt laden, beter naar DC laders kijken dan. 11kW AC vind ik een mooi compromis. want hoe hoger het vermogen, hoe meer warmte in de wagen. dat is veel minder bij DC laders.
Voor de gewone wagens ben ik akkoord, maar dit gaat om een wagen die héél veel kost en een gigantische batterij heeft. Dat publiek heeft wel de centen om een 22 kW in hun villa te installeren.

Die Kia PV5 vind ik wel heel cool. Als ze die ook nog eens een nette prijs geven, is het over en uit voor de VW ID Buzz

Laatst bewerkt:
Voor de gewone wagens ben ik akkoord, maar dit gaat om een wagen die héél veel kost en een gigantische batterij heeft. Dat publiek heeft wel de centen om een 22 kW in hun villa te installeren.
Gewoon een DC laadpaal thuis laten installeren als budget toch niet uitmaakt. Die zijn er ook in 22 kW - 50 kW variant te vinden.

Omg, m'n ID Buzz Cargo is niks meer waard, dit is een bommetje...

Die Kia PV5 vind ik wel heel cool. Als ze die ook nog eens een nette prijs geven, is het over en uit voor de VW ID Buzz

Minder range dan de ID Buzz, dan zal het nog te zien zijn aan welke prijs ze die verkopen.

Als ze dan toch geld genoeg hebben, kunnen ze beter gewoon een kleine DC lader installeren thuis: bv: Voorbeeldje

Terug
Bovenaan