Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Om de autostrade op te rijden moet je de snelheid halen van de andere voertuigen op het eerste vak. Dus het hangt enorm van het verkeer af. 70 is absoluut niet de standaard snelheid op het eerste vak. Ik denk eerder dat dat 90 is (namelijk de max snelheid van vrachtwagens).
Er zijn toch alleszins opritten waar ik met een 45pk auto niet de snelweg zou op durven. Ik denk bvb aan oprit E40 Loppem richting binnenland.
)
Heb die ook in m'n landkaart collectie al, maar 1 x slechte ervaring gehad in een parking op dat netwerk met hun eigen app... De laadpaal was defect en ik had het niet meteen door, resultaat 4u mogen betalen voor de tijd aan 1 kW... Ze hebben het na wat gezaag wel netjes terugbetaald.HomePage - Freshmile
www.freshmile.com
In principe 0.3€/kwh + 0.3€/min dat je laadt.
Enige dat je moet dubbelchecken is of dit klopt voor de paal waar je wil laden. Het is om die reden dat ik hiervoor gekozen heb.
Als je ooit interesse hebt in een wagen met een hogere power-to-weight ratio en strakke acceleratietijd dan kan je altijd eens kijken richting quasi elke wagen die de afgelopen 10 jaar op de Europese markt is gekomen. Bijvoorbeeld een 65pk Dacia Sandero.Vergeet niet dat het 45pk is, maar dat het autotje ook "maar" 1 ton weegt.
Nu met de EV premie afgeschaft is die zelfs goedkoper geworden dan de Spring en met nog meer kofferruimte.Is geen bug hoor. Die met BYD batterij zijn crazy. Mijn pa heeft ook zo ene en laadt een stuk sneller dan mijn model 3 RWD met CATL batterij. Das 170kW voor de batterij en 6kW voor de warmtepomp tijdens het laden.Een bug? De RWD kan maar maximaal 170kW laden.
Heb die ook in m'n landkaart collectie al, maar 1 x slechte ervaring gehad in een parking op dat netwerk met hun eigen app... De laadpaal was defect en ik had het niet meteen door, resultaat 4u mogen betalen voor de tijd aan 1 kW... Ze hebben het na wat gezaag wel netjes terugbetaald.
Verder blijft het ook nog altijd duur. Als je bv. een nacht je auto wilt laden op een Belgische Allego 11 kW betaal je toch al snel een 39,75 EUR voor 75 kWh en 6,8u laadtijd. Wat neerkomt op 0,53 EUR / kWh.
In Frankrijk is het dan soms wel wat goedkoper maar in grote lijnen nog altijd variabel.
. Al laad ik maar op tot 80%.Had jij niet gewoon beter naar een occasie Renault Zoe 40kWh gekeken met weinig km als het dan toch elektrisch moest zijn? Goedkoper, groter, motor die toch nog ietwat mee kan bij standaard snelweg omstandigheden, bijna dubbel zo grotere batterij dus beter bereik, ...
Die premie was daar trouwens ook geldig voor (wel lager bedrag dan bij nieuw).
Zo te zien niet : Vlakkere curve, zodanig dat ze een deftige snelheid langer kunnen volhouden ipv een piek van 10 - 30% van bij wijze van spreken 250kw te halen. Wat dan negatiever is.Is geen bug hoor. Die met BYD batterij zijn crazy. Mijn pa heeft ook zo ene en laadt een stuk sneller dan mijn model 3 RWD met CATL batterij. Das 170kW voor de batterij en 6kW voor de warmtepomp tijdens het laden.
.Maar dan zou ik toch ook al 256kW moeten gehaald hebben? Terwijl bij mij toch echt die 250kW de harde limiet is.Is geen bug hoor. Die met BYD batterij zijn crazy. Mijn pa heeft ook zo ene en laadt een stuk sneller dan mijn model 3 RWD met CATL batterij. Das 170kW voor de batterij en 6kW voor de warmtepomp tijdens het laden.
Er is een verschil tussen wetgeving die je uit je duim zuigt en de werkelijke wetgeving.
. Ik vind het overigens mooi dat men toch al voor die prijs een nieuwe auto kan kopen, die idd ideaal is als 2de auto, of als eerste auto voor een beginnend chauffeur.Héél even maar blijkbaar...250kW.
Hoe doen (maximaal beladen) vrachtwagens (/bestelwagens?) dat dan?Ik zie niet in waar ik wetgeving uit mijn duim zuig. Het ging puur over hoe soepel je op de snelweg geraakt met een zeer trage auto. Enerzijds is min. snelheid inderdaad 70. Anderzijds heeft het verkeer op de snelweg voorrang op jij die komt oprijden. Dus als er een druk eerste vak is dat 90 rijdt, dan moet jij niet aan 70 gaan invoegen, zodat die camion achter jou ineens moet gaan remmen. Da’s de theorie, want in de praktijk ga je dat wellicht wél moeten doen, want stoppen (zoals het wettelijk zou moeten) maakt de situatie veel gevaarlijker.
Kernprobleem is natuurlijk ook dat opritten gelijk in Loppem gewoon niet zouden mogen bestaan.

Richtingaanwijzer op en gaan? Pech voor diegene die al op de rechterrijstrook rijden.Hoe doen (maximaal beladen) vrachtwagens (/bestelwagens?) dat dan?
Ik geloof dat je in Loppem niet verder kunt rijden op de pechstrook. Daar staat een vangrail die je echt op de snelweg duwt denk ik.Richtingaanwijzer op en gaan? Pech voor diegene die al op de rechterrijstrook rijden.
Als men niet deftig kan invoegen moet men maar verder op de pechstrook rijden totdat men wel veilig kan invoegen…
Het is helaas enkel maar zo op de Model Y met Blade BYD batterij. Ik heb al laadcurves gezien waarbij die tot 60-65% doorgaat aan 170kW onder ideale omstandigheden. Das echt snel.Zo te zien niet : Vlakkere curve, zodanig dat ze een deftige snelheid langer kunnen volhouden ipv een piek van 10 - 30% van bij wijze van spreken 250kw te halen. Wat dan negatiever is.
Al spreekt men van 170kw tot 48%. Al lijkt het dat deze versie met de BYD batterij richting 18 minuten van 10 -80% gaat. Al is deze batterij wel 60kwh ipv 70+.
Hyundai en KIA moeten iets doen aan hun software.
Eens je aan het laden bent en de batterij is voorverwarmd, ga die vollebak gaan koelen. Das de damp die je in de winter ziet. En de zomer hoor en voel je de warmtepomp volgas gaan.Maar dan zou ik toch ook al 256kW moeten gehaald hebben? Terwijl bij mij toch echt die 250kW de harde limiet is.
En ook, moet die warmtepomp nog veel werken als je al voorverwarmd hebt? Want 170kW ga je denk ik niet halen zonder perfect voor te verwarmen.
De meeste chauffeurs zien dat wel dat een vrachtwagen, met zijn acceleratiebeperkingen wil invoegen, en zullen bijna automatisch naar het tweede vak opschuiven.Hoe doen (maximaal beladen) vrachtwagens (/bestelwagens?) dat dan?
Dat was natuurlijk in de tijd dat ge een GTI moest kopen om in 10 seconden of minder naar 100 te geraken.Even nagegaan hoe in een ver verleden mijn traagste wagens het deden op de 0-100 km/u ...
Renault R4 : 35,4 sec
Mercedes 200D: 27,4 sec
Als men niet deftig kan invoegen moet men maar verder op de pechstrook rijden totdat men wel veilig kan invoegen…