Mocht niet, lease was al ver voorbij en een nieuwe lag 3% buiten budget, anders had ik die genomen...
Feit blijft dat een iX3 gewoon nergens in uitblinkt. In de eerste plaats de binnenruimte, dat is golf/308/astra niveau, en dan geen break want dan zijn ze groter.
Uitblinken, zeker niet, maar het is wel een ongelofelijk goeie jack-of-all-trades.
Zeker niet de ruimste, maar met 2 kinderen en een megabuggy op reis is geen enkel probleem.
Zeker niet de snelste, maar met 286pk en 6.8 naar 100 ook geen slak.
Zeker niet de modernste, maar god hoeveel beter is iDrive6 dan de nieuwste series, en BMW staat op dat vlak enkel onder Mercedes (ik lees zowat alle recensies van auto’s)
Stuurt extreem strak voor een SUV met dat gewicht, een sportkar is het niet, maar ik blijf na 100k km nog altijd onder de indruk. Zeker op gladde wegen, in sport en met DTC uit. Extreem controleerbaar.
Niet de zuinigste, maar ik zit nu gemiddeld op 19.8kWh/100km overall. Voor een EV van dat formaat, van die generatie is dat gewoon bijzonder goed.
Niet de beste laadcurve, maar bij lancering was kunnen laden aan 150kW zeker on par met de beste. En hij haalt het ook, elke dag.
Geen rammeltje. Geen kraakje. Geen enkel issue met bugs. Nope. Hij werkt gewoon, altijd perfect.
Komt standaard afgeladen vol met
luchtvering adaptieve vering (edit
@HUSKE) , pano dak, (p)leather, 19”,…
Het enige wat ik écht mis zijn goeie stoelen en preheating van de batterij (en die zitten allebei standaard op de LCI)
Uitblinken in niks, klopt. Maar voor mij nog steeds een ongelofelijk goeie package.
Ik ben er nu al zeker van dat mijn (veel duurdere en nieuwere) Polestar 3 op veel vlakken een stapje terug zal zijn.