Elektrische wagens

Akkoord dat ze lelijk zijn. Maar als je vergelijkt met wat er bij sommige andere merken op zit, vind ik het nog wel relatief meevallen :p

looking at you Porsche
Da's volgens mij gewoon een tactiek van de Duitse premium merken om een velgenset van €1500 te kunnen verkopen. Ik geef normaal niet zo heel veel om velgen, als ze maar niet te lelijk zijn. Als ik naar mijn eigen geschiedenis kijk heb ik op mijn 3 Audi's allemaal een andere velgenset genomen, en op mijn niet Audi's gewoon de standaardvelg.

Kijk bijvoorbeeld naar de velg die destijds standaard op de A6 zat die ik toen bestelde:
audi__a6_2_0_tdi_pro_line_business_2006_1_lgw.jpg

Da's toch gewoon een zo lelijk mogelijke velg ontwerpen, die er nog uitziet als ne goeikope wieldop, zodat zoveel mogelijk mensen toch maar een andere velg nemen. Ik heb zelfs redelijk wat moeite moeten doen om ne foto te vinden omdat diegenen met die velg waarschijnlijk te beschaamd zijn om ne foto van hunne auto te trekken. :tongue:

Ge hebt uiteraard mensen die dat wel mooi vinden, of mensen wie dat gewoon niet kan schelen, en daar is uiteraard niks mis mee. Net zoals er niks mis is om de iX3 met bovenstaande velgen te bestellen.

Da's volgens mij gewoon een tactiek van de Duitse premium merken om een velgenset van €1500 te kunnen verkopen. Ik geef normaal niet zo heel veel om velgen, als ze maar niet te lelijk zijn. Als ik naar mijn eigen geschiedenis kijk heb ik op mijn 3 Audi's allemaal een andere velgenset genomen, en op mijn niet Audi's gewoon de standaardvelg.

Kijk bijvoorbeeld naar de velg die destijds standaard op de A6 zat die ik toen bestelde:
audi__a6_2_0_tdi_pro_line_business_2006_1_lgw.jpg

Da's toch gewoon een zo lelijk mogelijke velg ontwerpen, die er nog uitziet als ne goeikope wieldop, zodat zoveel mogelijk mensen toch maar een andere velg nemen. Ik heb zelfs redelijk wat moeite moeten doen om ne foto te vinden omdat diegenen met die velg waarschijnlijk te beschaamd zijn om ne foto van hunne auto te trekken. :tongue:

Ge hebt uiteraard mensen die dat wel mooi vinden, of mensen wie dat gewoon niet kan schelen, en daar is uiteraard niks mis mee. Net zoals er niks mis is om de iX3 met bovenstaande velgen te bestellen.
Ge zou dat denken, alleen heeft een iX3 speciale velgen nodig (door het gewicht) waardoor je héél weinig keuze hebt. Ze bieden binnen BMW zelfs geen andere velgen aan he.

Ix1 of ix3? Leasecontract op het werk loopt ten einde. Met dezelfde spec is het een 60€ netto verschil…

Heb vooral ook plaats nodig maar heb de indruk dat dit vrij gelijk is?
Heb binnenkort dezelfde keuze. Feit is wel dat ik geen beroep heb waarbij ik echt veel op baan ben. Los van hoeveel je zelf verdient, vind ik 60 netto per maand (x 12 x 5) = 3600 euro voor een wat betere auto toch wat veel zonder dat ik daar nood aan heb.
In dezelfde categorie van de iX1 kan ik ook een EQB nemen (met 7 zitjes als je dat wilt). Voorlopig gaat m'n voorkeur daarnaar, puur financieel gezien dan.

Mocht ik vlot 25d km per jaar doen, zou ik sowieso wél voor de iX3 gaan. Nu is dat met moeite 15d km per jaar (privé + werk samen).

Mijne wordt deze week geleverd: https://webfrontend.evecp.bmw.cloud/7620fe3
Pre-LCI tov LCI is toch wel een verschil vind ik.
zeker een verschil!

Eventjes geluisterd bij Cronos, en mocht ik vandaag moeten bestellen zou een iX3 opnieuw mogelijk zijn.
Voornamelijk het standaard M-pack (stuur & stoelen) en de iets mooiere bumpers doen mij dat eigenlijk wel overwegen.

Ik zie nog steeds te weinig alternatieven. Tenzij er tegen dan een nieuwe EQC uitkomt zie ik niet meteen wat ik zou nemen.

Het hoeft helemaal geen SUV te zijn, integendeel, maar al wat Mercedes uitbrengt is verschrikkelijk lelijk. Model 3 en Y zijn een duidelijke stap terug.

KIA, Hyundai, Mustang, BYD, Renault,... zijn dat ook. Dusja. Wat is in godsnaam het alternatief?

Een i4, maybe, maar ook dat voelt gevoelsmatig een segment lager (en is dat eigenlijk ook) en in de kern vind ik hem eigenlijk ook niet mooi.

Een elektrische 3-reeks touring zou al mijn dromen waarmaken, maar ik moet binnen 9 maanden kiezen. Die zal er tegen dan nog niet zijn vermoed ik.

... of ook die KIA EV9, maar die past dan wellicht niet in het budget (en dat ga ik mij 1000 keer beklagen vanuit praktisch oogpunt)

Dat zijn geen Chinese fabrikanten hé :) Dat zijn Europese fabrikanten met een productiefaciliteit in China.
Jama ja, 'chinees zijn' is toch relatief.
Geely heeft Volvo en Polestar onder zich. Zijn die twee laatste dan Chinees of niet? Polestar heeft zijn hoofdkwartier in zweden maar produceert momenteel alles in China.

Edit:
Recht van de EU site
Following a substantiated request, one BEV producer in China – Tesla – may receive an individually calculated duty rate at the definitive stage.
Dus zo eenvoudig is het niet

Terug
Bovenaan