Elektrische wagens

Heb binnenkort dezelfde keuze. Feit is wel dat ik geen beroep heb waarbij ik echt veel op baan ben. Los van hoeveel je zelf verdient, vind ik 60 netto per maand (x 12 x 5) = 3600 euro voor een wat betere auto toch wat veel zonder dat ik daar nood aan heb.
In dezelfde categorie van de iX1 kan ik ook een EQB nemen (met 7 zitjes als je dat wilt). Voorlopig gaat m'n voorkeur daarnaar, puur financieel gezien dan.

Mocht ik vlot 25d km per jaar doen, zou ik sowieso wél voor de iX3 gaan. Nu is dat met moeite 15d km per jaar (privé + werk samen).
Ik doe 25k km. Mercedes is minder mijn smaak. Ben ondertussen ook naar de Q4 gaan kijken en moet zeggen ben aangenaam verrast. Eenmaal deftig aangekleed is dat ook echt nog een knappe wagen.
Al bekeken?

:love: :drool:

kia-ev9-1210x908-1.jpg
Wat is dat met die zijspiegel? Ziet er heel vreemd uit.

Ik zie nog steeds te weinig alternatieven. Tenzij er tegen dan een nieuwe EQC uitkomt zie ik niet meteen wat ik zou nemen.
Ik zit ook met dat dilemma. En de EQC komt er niet, dat model is verdwenen. De EQB heeft jammer genoeg die plaats ingenomen.
Mercedes zou bij de volgende generatie EV’s weer normale designs gebruiken ipv dat super gladde gedoe dat ze nu hebben.

Er is echt gewoon véél te weinig EV aanbod.

Wat is dat met die zijspiegel? Ziet er heel vreemd uit.

Ik zit ook met dat dilemma. En de EQC komt er niet, dat model is verdwenen. De EQB heeft jammer genoeg die plaats ingenomen.
Mercedes zou bij de volgende generatie EV’s weer normale designs gebruiken ipv dat super gladde gedoe dat ze nu hebben.

Er is echt gewoon véél te weinig EV aanbod.
Is de versie met camera's ipv spiegels

Ik doe 25k km. Mercedes is minder mijn smaak. Ben ondertussen ook naar de Q4 gaan kijken en moet zeggen ben aangenaam verrast. Eenmaal deftig aangekleed is dat ook echt nog een knappe wagen.
Al bekeken?
Kan ook, maar staat bij ons als "gelijkwaardig" naast de iX3 (en dus niet naast ID4 of iX1). Niet echt logisch, maar ik heb er niets aan te zeggen helaas.
Mercedes is ook minder mijn goesting, maar ik nuanceer het wetende dat ik dus niet zoveel baan doe en dat het uiteindelijk niet 'mijn' wagen is. Deftig aankleden is bij ons nogal beperkt (enkel een soort business pack en dan nog een 1000 budget, kan er dus amper iets aan toevoegen).

zeker een verschil!

Eventjes geluisterd bij Cronos, en mocht ik vandaag moeten bestellen zou een iX3 opnieuw mogelijk zijn.
Voornamelijk het standaard M-pack (stuur & stoelen) en de iets mooiere bumpers doen mij dat eigenlijk wel overwegen.

Ik zie nog steeds te weinig alternatieven. Tenzij er tegen dan een nieuwe EQC uitkomt zie ik niet meteen wat ik zou nemen.

Het hoeft helemaal geen SUV te zijn, integendeel, maar al wat Mercedes uitbrengt is verschrikkelijk lelijk. Model 3 en Y zijn een duidelijke stap terug.

KIA, Hyundai, Mustang, BYD, Renault,... zijn dat ook. Dusja. Wat is in godsnaam het alternatief?

Een i4, maybe, maar ook dat voelt gevoelsmatig een segment lager (en is dat eigenlijk ook) en in de kern vind ik hem eigenlijk ook niet mooi.

Een elektrische 3-reeks touring zou al mijn dromen waarmaken, maar ik moet binnen 9 maanden kiezen. Die zal er tegen dan nog niet zijn vermoed ik.

... of ook die KIA EV9, maar die past dan wellicht niet in het budget (en dat ga ik mij 1000 keer beklagen vanuit praktisch oogpunt)
Een polestar 3 of 4 dan?
Ik vind het echt zeer mooie wagens en heb een testrit geboekt voor beide!
Ik neig eerder naar de Polestar 4 maar wil eerst wel nog eens zien hoe dat rijdt zo zonder achterruit en display in the achteruitkijkspiegel.

104921525.cms

Een polestar 3 of 4 dan?
Ik vind het echt zeer mooie wagens en heb een testrit geboekt voor beide!
Ik neig eerder naar de Polestar 4 maar wil eerst wel nog eens zien hoe dat rijdt zo zonder achterruit en display in the achteruitkijkspiegel.

104921525.cms
Die was ik idd vergeten! Tikt wel de meeste boxjes idd 👍

Ik hoop zo hard dat ik geen foute keuze heb gemaakt met de model y lr awd ipv de ev6 gt line awd 😬
Het is ook maar relevant als je veel kilometers moet snelladen. Als ik moet snelladen is het in bijna alle gevallen omdat ik 50-100km te kort kom. En aan een lage batterijpercentage laad je die km’s heel snel bij met de tesla.

Het is ook maar relevant als je veel kilometers moet snelladen. Als ik moet snelladen is het in bijna alle gevallen omdat ik 50-100km te kort kom. En aan een lage batterijpercentage laad je die km’s heel snel bij met de tesla.

Vanaf maandag heb ik een laadpaal thuis (als de keuring snel kan gebeuren). Denk dat het aantal snellaadbeurten in België drastisch gaat dalen.

Kgoh het was niet perse over het snelladen.
Ik zit nu in zuid Frankrijk (met een benzine wagen nog) en met een kind van 2 jaar moet je toch genoeg pauzes nemen.

Eerder in het algemeen bedoelde ik

Ben benieuwd wat hier het verhaal achter is. Titel lijkt me misleidend in elk geval.
De gebruikelijke zever bij HLN he, net zoals die boot die in brand was gevlogen door die EV...

No way dat die auto oververhit is geraakt door een trailer met moto te trekken. En zelfs al wordt die motor oververhit, dan vliegt die nog niet in brand...

Iemand al eens met een XPeng (mee)gereden? Zag de G9 passeren als reclame op Instagram. Precies wel heel veel auto voor de prijs.

BYD begin je toch ook steeds vaker te zien precies.
Ben ik nu wel de enige die die ‘Build Your Dreams’ op de achterkant echt zo mottig vindt? Ik hoef nu toch geen motivational quote op mijn wagen te hebben, ik vind dat precies toch een dealbreaker :help:

Terug
Bovenaan