Elektrische wagens

Als je niet of nauwelijks met de EV reist is snelladen veel minder belangrijk.

Ik wil toch vlot kunnen laden als ik verre afstanden doe zoals een trip richting de middellandse zee. Elke laadstop een kwartier langer of minder lang wachten begint op de duur te wegen.

Daarom is het alleen maar goed dat de 800V architectuur uitgerold wordt.

Als je niet of nauwelijks met de EV reist is snelladen veel minder belangrijk.

Ik wil toch vlot kunnen laden als ik verre afstanden doe zoals een trip richting de middellandse zee. Elke laadstop een kwartier langer of minder lang wachten begint op de duur te wegen.

Daarom is het alleen maar goed dat de 800V architectuur uitgerold wordt.

Ik snellaad ongelofelijk veel. Ik wist dat ik veel km ging moeten doen voor de job, en hoe vaak ik ook van thuis vertrek met 80%.. op sommige dagen hang ik 2x aan de lader :lol:

Waarom laad je dan niet tot 100%?

Geen idee.. ik zou het vaak kunnen om thuis mee te vertrekken. Maar vaak weet ik ook pas de dag zelf waar ik overal ga verzeilen.

Gisteren nog last minute Namen + Arlon kunnen doen. Gelukkig lag het op de baan :lol:

Geen idee.. ik zou het vaak kunnen om thuis mee te vertrekken. Maar vaak weet ik ook pas de dag zelf waar ik overal ga verzeilen.

Gisteren nog last minute Namen + Arlon kunnen doen. Gelukkig lag het op de baan :laugh:
dan zijt ge bij mij gepasseerd! Marche-en-Famenne :p Maar nog geen laadpaal hier, dus kon u toch ni helpen om effe bij te laden

Waarom laad je dan niet tot 100%?

Als die extra 20% een laadstop kan uitsparen, is dat de moeite.
Maar op langere ritten merk ik vaak dat vertrekken met 100% in plaats van 80% weinig verschil maakt als ik toch moet stoppen om te snelladen, omdat die extra 20% bijladen bij een lage SoC gebeurt wanneer mijn laadsnelheid nog hoog is = pakweg 6 minuten langer snelladen.

Als die extra 20% een laadstop kan uitsparen, is dat de moeite.
Maar op langere ritten merk ik vaak dat vertrekken met 100% in plaats van 80% weinig verschil maakt als ik toch moet stoppen om te snelladen, omdat die extra 20% bijladen bij een lage SoC gebeurt wanneer mijn laadsnelheid nog hoog is = pakweg 6 minuten langer snelladen.
Maar dan rij je gewoon naar een snellader die 20% verder ligt om een lage soc te hebben bij het laden.

Mijn madam heeft haar ID.3 opgehaald, is nu ook tevreden van de kleur die ik haar had aangeraden....
Maar die achterlijke debiel van een verkoper had haar dus gezegd "Wow, dat is wel gewaagd, die kleur". Dus was ze gaan twijfelen...

Al bij al niets mis met die wagen, maar is wel echt hoog ivm Tesla model 3, die op de oprit nu klein autootje lijkt
Id3 stuk groter dan model 3? Mijn vrouw heeft ook die keuze maar model 3 ziet er toch stuk groter uit?

Ix1 of ix3? Leasecontract op het werk loopt ten einde. Met dezelfde spec is het een 60€ netto verschil…

Heb vooral ook plaats nodig maar heb de indruk dat dit vrij gelijk is?

Ix1 of ix3? Leasecontract op het werk loopt ten einde. Met dezelfde spec is het een 60€ netto verschil…

Heb vooral ook plaats nodig maar heb de indruk dat dit vrij gelijk is?
Moderner versus kwalitatiever
Compact vs semi compact
4wd/fwd vs RWD

Ik heb een iX3, en bij het verschijnen van een iX1 heb ik daar toch met een half oog naar zitten kijken. Heb een paar collega’s met een iX1 xdrive30 en na heel wat ritten (chauffeur en passagier) is dat echt wel een serieuze downgrade.

Als je echter de vlotste en modernste wil moet je die nemen.

Een iX1 kan ook variëren van hondslelijk tot heel mooi, een iX3 is altijd knap vind ik. Die heeft altijd M-pack (interieur en exterieur), grote velgen, … Binnen 2j (?) gaat er wel sowieso een compleet nieuwe zijn, en dan rij je dus een tijd met een oud model.

Offtopic: is die release date al ergens te vinden? Die van mij is in september ‘25 vier jaar oud…

Een iX1 kan ook variëren van hondslelijk tot heel mooi, een iX3 is altijd knap vind ik. Die heeft altijd M-pack (interieur en exterieur), grote velgen, … Binnen 2j (?) gaat er wel sowieso een compleet nieuwe zijn, en dan rij je dus een tijd met een oud model.

Offtopic: is die release date al ergens te vinden? Die van mij is in september ‘25 vier jaar oud…
Die gaat dit jaar nog aangekondigd worden denk ik. Vriend van me wordt op alles van BMW uitgenodigd en hij werd al getoond op een event paar weken terug. Denk dus niet dat de aankondiging ver weg is.

Die gaat dit jaar nog aangekondigd worden denk ik. Vriend van me wordt op alles van BMW uitgenodigd en hij werd al getoond op een event paar weken terug. Denk dus niet dat de aankondiging ver weg is.
Ik ben ook eens naar dat event geweest waar destijds de X2 werd getoond. Dat heeft nog 2 jaar geduurd voor die op de markt was hoor.

een iX3 is altijd knap vind ik. Die heeft altijd M-pack (interieur en exterieur), grote velgen, … Binnen 2j (?) gaat er wel sowieso een compleet nieuwe zijn, en dan rij je dus een tijd met een oud model.

I beg to differ :biglaugh: die blauwe accenten heb ik nooit gesnapt maar die details slagen er wel in om daar echt een mottige kar van te maken.

1718003301581.png

I beg to differ :biglaugh:

Is dat geen oud model ? De achterlichten zijn bvb bij de huidige ix3 toch echt wel anders. En dat blauw en velgen trekken inderdaad ook op niet veel op die foto van jou.
Het mottigste aan de iX1 vind ik die zwarte glanzend plastic bumper met van die grote vierkante oppervlakken aan de zijkanten. Ziet er gewoon zo goedkoop uit.

Is dat geen oud model ? De achterlichten zijn bvb bij de huidige ix3 toch echt wel anders. En dat blauw en velgen trekken inderdaad ook op niet veel op die foto van jou.
Het mottigste aan de iX1 vind ik die zwarte glanzend plastic bumper met van die grote vierkante oppervlakken aan de zijkanten. Ziet er gewoon zo goedkoop uit.
Dat is inderdaad het pre-facelift model. En quasi niemand heeft die blauwe accenten genomen (was een gratis optie).
Om een idee te geven:

(en ja, de velgen zijn minsten "voer voor discussie")

Terug
Bovenaan